Ο Θωμάκης.

Έπιαν με εχτές τηλέφωνο out of the blue μιά μάνα παλιών μου μαθητών που είχαν χωρίσει οι δρόμοι μας πρίν έξι χρόνια.

Τότε που τους εδίδασκα (ήταν που τους πρώτους μου μαθητές όταν ετέλειωσα τα σκολεία)    είχα κάμει πολλύν καλόν στα κοπελλούθκια -αγόρι τζιαι κορίτσι-  είχαν ταλέντο στο πιάνο, τζιαι όρεξη, μαθητές καλοί, τζι επίσης είχαν με σάν το  ποκούμπιν κάπως στη ζωή τους σε μιά περίοδο άσχημη για την οικογένεια όταν ο παπάς τους άφηκεν τους μιάν καλήν πρωίαν τζι επήεν πίσω στη χώραν του τζι εχάσαν τα ίχνη του.  Ένας καλός δάσκαλος βοηθά με τον τρόπο του άμα υπάρχει ανισορροπία σε ένα σπίτι, βοηθά με τρόπους που κάν έν φαίνουνται.  Κάθε σάββατο που επήεννα σπίτι τους έκαμνεν χαράν το περιβάλλον τους το μαραζωμένο.

Εδίδασκα τους συνολικά για 3-4 χρόνια.  Τζι εγίναν πολλά καλοί μουσικοί.  Το αγοράκι ιδιαίτερα είσιεν μιά χαράν μιά λάμψην άμαν έπαιζεν πιάνο που σε λλίους μαθητές μου είδα ως τωρά.  Τζαζίστας, με  έμφυτο  Ταλέντο σιονωτό.   Τζι κορούδα φοβερή στην κλασσική.  Εξαναπαντρεύτηκεν τζι η μάμμα τους, έναν γέρον.   Εγοράσαν σπίτι σε καλή γειτονιάν, πιάνον καλόν  (πρίν είχαν ένα φτηνοkeyboard), νέο σχολείο,   τζι άρκεψεν η ισορροπία να ξανάρκεται.  Για λλίο τουλάχιστο.   Έζησα τούντην οικογένειαν που πολλά κοντά.  Μαθαίνει πολλά ο δάσκαλος που διδάσκει στα σπίθκια των αθρώπων ξέρεις.  Θωρεί τους κύκλους της ζωής να αλλάσσουν, θωρεί πως κανένας πάς τη γήν έννεν εντάξη ούλλοι έχουν προβλήματα τζι ας μέν το δείχνουν έξω.   Έζησα πάνω που 200ες οικογένειες με τούντον τρόπον του παρατηρητή στην καριέρα μμου ώς τωρά, τζιαι σίουρα έμαθα πράματα για τη φύση τη δική μου παραπάνω που αν απλά εθκιέβαζα βιβλία τζι εσκέφτουμουν.   Μαθαίνει πολλά ο δάσκαλος, θωρεί πολλά, τζιαι καμιά φορά ζεί πράματα που θα επροτιμούσε να μέν εζούσε μάρτυρας στες ανεξέλεχτες ζωές αθρώπων που τον βάλλουν μέτοχο (άθελα) μές το περιβάλλον τους.  Παρατηρώντας όμως τες ζωές τους, μέτοχος, μαθαίνει καλλύττερα τρόπους να διδάσκει τζιαι τρόπους να μπαίνει στη ψυχολογία των πλασμάτων.  

Έσιέρουμουν πολλά να βοηθώ τούντα κοπελλούθκια.  Η κορούδα ήταν πάντα πολλά ντροπαλή, σάν τη φοητσιασμένη, τζιαι η μουσική έδωσεν της αυτοπεποίθηση τζιαι μέσον έκφρασης, εσιέρουμουν να την ακούω να παίζει τζιαι να θωρώ έστω τζιαι μιά σπίθα ζωής στα λυπημένα μμάθκια.  Τζιαι ο αρφός της ο μιτσής, που τόσα προβλήματα συμπεριφοράς είσιε στο σχολείο, εκάθετουν κάθε μέρα με τις ώρες ήρεμος να παίζει πιάνον.  Εσιέρουμουν.

Είδα όμως τότε μετά λύπης τζιήνον το ταλαντούχον το γεμάτο ζωήν αγοράκι να αλλάσσει με τα χρόνια να γίνεται ένα χάλι μαύρο τζιαι να το βουρούν στους γιατρούς.  Ψυχολογικά πολλά.  Στο τέλος έφκηκεν που το σχολείο, εφόρτωσεν τον ο ψυχίατρος φάρμακα, θεραπείες, πέρκι τον βοηθήσει.  Μα έγινε ζόμπι.  Τζι εχάλασεν η χαρά του πιάνου.  Πολλά επροσπάθησα να έβρω πόρτα στη ψυχούλλα του, έχω μιάν αδυναμία τζιαι θέλω να βοηθώ πλάσματα που έχουν προβλήματα, χρέος να ξεπληρώσω μεγάλο, τζιαι πονώ τα ώς το κόκκαλον τζιαι προσπαθώ με ιδιαίτερη όρεξη να μετατρέψω με τη μουσική τη ζωή τους, πιστεύκω στη δύναμη της σωτηρίας μέσα που τη μουσική τόσο που καμιά φορά κάμνει μου εμέναν κακό.   Επροσπάθησα το πολλά σε τούντην περίπτωση, μα ο μιτσής επήεν που το κακό στο χειρότερο.  Τζι εχωρίσαν οι δρόμοι μας όταν μετά που μιά κρίση ψυχωτικού επεισοδίου έπιαεν τη ππάλαν που την κουζίναν τζι επήεν να σφάξει την μάναν του τζι εδιαλύθηκεν η οικογενεια που τον πόνο.  Έν εμπορούσα άλλο να λειτουργήσω μές τζιήνο το περιβάλλον.

Εχαθήκαμεν, τζι έμεινεν μου αγκάθι να διερωτούμαι τί έγινεν τούτος ο μιτσικουρής τζι η αρφή του με τα λυπημένα μμάθκια.

Πιάννει με το λοιπόν εχτές η μάνα να μου πεί τα νέα τους.   Άσχημα τα νέα.  Ο μιτσής έκαμε 2 χρόνια στο νοσοκομείο έγκλειστος.  Τζι εν 15 χρονών τωρά, με 4-5 διαγνώσεις.    Πάει καλά, ήβραν τα σωστά φάρμακα τζιαι θεραπείες οι σπουδαίοι γιατροί που ήρταν στη ζωή του τζι εβοηθήσαν τον.  Τελικά ο γέρος που επαντρέφτηκεν η μάμμα τους επαρενόχλαν τα κοπελλούθκια.  Τωρά εκατάλαβα τα λυπημένα μμάθκια.

Λαλεί μου η μάνα "μόλις έφκηκεν που το νοσοκομείον ο γιός μου εζήτησεν να κάμει πιάνον πάλε, ονειρεύκετουν το, τζιαι εσύ είσαι ο μόνος που θέλει να του κάμνει πιάνο.  Μπορείς?"


Βάλλει με σε μεγάλο δίλημμα.  Η φύση, η ψυσιή, λαλεί μου να πάω, να βοηθήσω.  Το ένστιχτο λαλεί μου έχω ρόλο να παίξω μές τον κόσμο τούντου κοπελλουθκιού, πως έν εκλείσαμεν τα χαρτιά μας.  Αγχώννει με τούτη η ευθύνη που την άλλη, τζιαι εννα πρέπει μάλιστα να φκώ εχτός προγράμματος να τον διδάσκω τα σάββατα που έν έσιει σχολή.  Κάτι με οδηγά όμως.  Τζι ακόμα έν αποφάσισα τί θα κάμω.

Σχόλια

Ο χρήστης Ξενοφίλιος είπε…
Για να ζητήσει εσέναν έσιει τους λόγους του ο μιτσής..μπορεί να ένιωθεν ότι μόνο εσύ του διάς τζίνον τον ζήλο για το πιάνο τζιε τη μουσική γενικά..ο δάσκαλος εν μεγάλο πράμα...εσύ ξέρεις το καλλύττερα. Εμένα κάτι μου λαλεί ότι πρέπει να βοηθήσεις αν έσιεις τη ψυχική δύναμη, στο κάτω κάτω έσιετε ανοιτχούς λοαρκασμούς με τον μαθητή σου...
Ο χρήστης misharos είπε…
Κάμε το ρε φίλε.
Εν θέλεις έξτρα προσπάθεια. Να είσαι ο ίδιος οπως ήσουν παλιά. Το παιδί εννα παίξει πιάνο που θέλει τζιαι που τούτον εννα γιατρευτεί. Εννα σε βοηθήσει να τον βοηθήσεις ;)
Ο χρήστης ιων σκεπτικός είπε…
Εμαράζωσα πολλά τα μωρά για ότι επεράσαν με τον σαπόγερον. Ετσι αθρώπους νεκατσιά τους τζιαι η γη τζιαι ο αέρας.

Διάσπορε τίποτε εννεν τυχαίο. Πάλε είσαι μπροστά σε δίλημμαν. Αμμά τζιαι τωρά το ένστικτό σου καθοδηγά σε. Μεν του κλείσεις του μιτσή την πόρταν κατάμουτρα. Δώστου ελπίδαν. Η ψυσιή του εννα πολλά φουρτουνιασμένη με τούτα που επέρασεν.

Πριν πολλά γρόνια μια γνωσή μου είσιεν αντραν αγνοούμενον τζιαι δυο μωρούθκια. το έναν εγεννήθην μετά που εχάθην ο παπάς του στον πόλεμον το 74. Η κοπέλλα ήταν όμορφη τζιαι εζητούσαν την να ξαναπαντρευτεί. ΄Ενας που τους "μνηστήρες" επέμενεν πολλά. Εστάθην αδύνατον να δεκτεί. Ούτε και όταν εβεβαιώθηκεν ότι άντρας της ήταν σκοτωμένος. Ελάλεν μου: - "Δεν εμπιστεύκουμαι κανέναν να βάλω μεσα στο σπίτιν μου, με τα μωρά μου. Για τούτον τον άντραν τα μωρά μου εν ξένα. Προτιμώ να ζήσω μόνη μου, παρά με την΄εννοιαν."

Τότες Διάσπορε έκαμνε μου εντύπωσην ο δρόμος που εθκιάλεξεν, ο δρόμος της μοναξιάς. ΄Αμα ακούω για έτσι καταστάσεις, βρίσκω της δίκαιον
Ο χρήστης Dimitris A. είπε…
Αγαπημένε μου Διάσπορε,
θα σου πω κάτι που μένει να το διαπιστώσεις κι εσύ ο ίδιος
(αν τελικά επιλέξεις να κάνεις μάθημα στο παιδί)...

Πιστεύω ότι ο μιτσής,
αυτό που θέλει δεν είναι απλώς να ξανακάνει πιάνο.
Αυτό που επιζητά είναι να ξαναβρεί έναν φίλο.
Και συγκεκριμένα εσένα.
Κάτι υγιές το οποίο θα σμίξει το τώρα του με το πριν του.

Οι καλλιτέχνες (όπως εσύ) έχουν ακούσια αναλάβει,
άμα τη γεννήσει, μία αποστολή:
να είναι πιστοί στον εαυτό τους
και στα χαρίσματά τους.
Και μόνο όταν τα έχουν αποδεχτεί,
μπορούν να τα διαχειριστούν σωστά
προς όφελος των συνανθρώπων τους.

Πριν αποφασίσεις, λοιπόν,
λάβε τούτο το παραπάνω υπόψη σου.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Φυσικά έσιεις ρόλο να παίξεις. Τον ρόλο του δασκάλου του πιάνου, της μουσικής. Τούτος εν ο ρόλος σου. Όι να του σώσεις την ζωή, να τον γιατρέψεις. Για τούτο το αγόρι συγκεκριμένα εν πολλοί που παίζουν ρόλους διάφορους για να του δώκουν μια καλύτερη πρόγνωση.
"έχω μιάν αδυναμία τζιαι θέλω να βοηθώ πλάσματα που έχουν προβλήματα, χρέος να ξεπληρώσω μεγάλο". Αντιλαμβάνεσαι το βάρος τούτου που γράφεις? Βάρος, όι δημιουργικότητα. Εν κάπου δαμέ που χάνεις την μπάλα. Που νομίζεις ότι εν χρέος σου να σώσεις τον καθένα που πονεί ψυχικά. Έ, έννενει.

Άμα ξεκαθαρίσεις τον ρόλο τούτο μέσα σου εννάν πιο εύκολο να αποφασίσεις αν θέλεις ή όι να δουλεύκεις Σάββατο.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Ξενοφίλιε
Εδίουν του κίνητρον να μελετά, τζιαι μουσικές επιλογές σπουδαίες. Άμα διδάσκω είμαι γεμάτος ζωήν, τζιαι μεταδίδω το. Εν τούτο που γυρεύκει ο μιτσής. Εμείναν ανοιχτοί οι λοαρκασμοί μας, έν ετέλειωσεν ο κύκλος του δασκάλου μαζίν του τζιαι ξέρει το.

μισιαρέ
Φτάννει να μπορεί να παίξει πιάνο, να εν σε θέση να μάθει πάλε. Έν ιξέρω την τωρινή του κατάσταση που πρώτο σιέρι. Αν μπορεί να παίξει, εννα τον βοηθήσει πάρα πολλά η μουσική. (τζι εμένα.)



ιων
Έν το κάμνω να του κλείσω την πόρτα, άν και πρέπει να πάω να δώ που μόνος μου την κατάσταση πρίν κάμω commitment. Ξέρω πόσον καλόν θα του κάμει να παίζει πάλε μουσική, είδα το πρίν τζιαι θέλω να το ξαναδώ. Η ιστορία που επερίγραψες εν πολλά τραγική. Επιλογή τραγική δηλαδή. Σκέφτουμαι πόσον καλλύττερα θα ήταν αν η μάνα της δικής μου ιστορίας έκαμνεν την ίδια επιλογή τζι ας επέρναν τη ζωήν της μόνη της.



Δημήτρη Α.
Εν η διαχείριση του ταλέντου που με προβληματίζει παραπάνω. Θκιέβασε τί λαλεί η Ψυχία πάρακάτω τζιαι θα καταλάβεις τί εννοώ. Έθεσεν το πολλά καλά.


Ψυχία
Ξέρεις τη διαφορά πολλά καλά κόρη. Για 'μέναν, το να αυτοφορτώννουμαι βάρος εν σάν την πεταλλούδα που κοντεύκει της λάμπας για να κρούσει. Εν βασικό χαρακτηριστικό που έρκεται που βαθκειά. Ρόλος VS Βάρος. Τότε που έφυα που το περιβάλλον τους εν επειδή εδιούσαν μου βάρος τζι εζητήθηκεν μου να παίξω ρόλον παραπάνω που του δασκάλου. Εν πράμα που προσπαθώ να αλλάξω, τζιαι γι αυτόν το δίλημμαν δαμέ εν σημαντικόν να λυθεί με απόφαση. Έννεν ο ρόλος μου να σώσω. Εν η μουσική που σώζει, όι ο Διάσπορος ο δάσκαλος. Εγώ μόνον είμαι δοχείον, όι το φάρμακον. -κατανοώ το. Τζιαι παίρνω πολλά σοβαρά τη συμβουλή σου σε τούντην απόφασην κόρη. Ακούω σου.
Ο χρήστης Dimitris A. είπε…
Δεν ισχυρίζομαι ότι θα πρέπει να κάνεις κάτι παραπάνω από μαθήματα πιάνου.
Δε θα ξεκινάς με κάποια άλλη προδιάθεση. Θα είσαι ο εαυτός σου.

Κι όταν λέω ότι είσαι καλλιτέχνης, ασφαλώς δεν το λέω επειδή είσαι καθηγητής πιάνου.
Όλοι οι καθηγητές πιάνου δεν είναι καλλιτέχνες '
δεν έχουν την ίδια αποστολή, ούτε τις ίδιες ψυχικές ιδιότητες.
Και είμαι σίγουρος ότι εσύ καταλαβαίνεις απολύτως τι εννοώ με τα παραπάνω.

Αυτό που λέω είναι ότι το παιδί (φαίνεται να) χρειάζεται να περνά κάποια ώρα μ' εσένα.
Την παρουσία σου έχει ανάγκη, και την κινητοποίηση που θα του δώσεις.
Εν προκειμένω, το πιάνο είναι εργαλείο.

Η Ψυχία έχει δίκιο. Δε διαφωνώ μαζί της.
Πέρα απ' όλα τα παραπάνω, πρέπει σίγουρα να λάβεις υπόψη
και την τωρινή κατάσταση του παιδιού
(και κατά πόσο αυτή θα επηρεάζει τον αυθορμητισμό σου),
και το χρόνο σου, και τις δικές σου αντοχές...
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Δημήτρη Α

Πιντώννω όσα λαλείς με τζιήνα της Ψυχίας. Μπορώ, τζι έχω τις "έξτρα" ιδιότητες να κάτσω δίπλα του, καλλιτέχνης όπως λαλείς, τζιαι δάσκαλος. Πουμέσα μου εν η δυσκολία μου. Έχω την τάση να με παίρνω πιό σοβαρά απ' όσο πρέπει, τζιαι σε καταστάσεις όπως του μιτσή αυτοφορτώννουμαι περιττό βάρος.

Η μαγκιά θα έναι να τα καταφέρω τελικά να κρατώ μιάν απόσταση, τζιαι να βοηθώ χωρίς να με βαραίνει η βοήθεια. -δύσκολο μμου, εν αμμέ που μου εδώκαν που γεννησημιού τζιαι έρκεται μου δύσκολα να το αφήσω να φύει.

Ζητά μου απλά να περνά ώρα μαζί μου. Μουσικά. Όι να τον σώσω που τον εαυτόν του. Ακριβώς.
Τζιαι για να τον βοηθήσω, θα πρέπει να είμαι ο καλλιτέχνης που περιγράφεις στην ουδέτερη μορφή, ο καλύτερος μου εαυτός όπως λαλεί έναν πλάσμα σοφόν που έχω τη χαρά να ξέρω.. Γνωρίζω πως άμα 'ζητώ' το βάρος εν που ζητώ αντάλλαγμα. Εν η ανταμοιβή του μαζοχιστή το βάρος που ζητά που όσους βοηθά.

Τζιαι η πνευματική πράξη του "χρησιμοποιώ τη μουσική σάν όργανο" εν τούτη που λυτρώννει που την ανάγκη να πιάννω βάρος.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
"Γνωρίζω πως άμα 'ζητώ' το βάρος εν που ζητώ αντάλλαγμα." Precisely. Τα συναισθηματικά σου όρια πρέπει να μπουν τζιαμέ που αν και όταν ο Θωμάκης υποτροπιάσει, να μεν το πάρεις προσωπικά (ότι εν έκαμες αρκετά, ή ότι έκαμες λάθος [τζαι να απογοητευτείς με τον εαυτό σου] ή να θυμώσεις με τον Θωμάκη που εν ανταποκρίθηκε όπως εσύ έθελες [τζαι να απογοητευτείς που την διδασκαλία]). Whatever happens you need be able to move to the next student.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
It works for me in my job anyway.. and a job "is what you do, not who you are". You can be who you are at home.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.