Διασπορικού σετάρ ο αυτοσχεδιασμός

Επέτρεψεν μου επιτέλους ο λαβωμένος σπονδυλωτός μου σύντροφος που τόσα χρόνια υποφέρει τες καταχρήσεις μου τζιαι που τις τελευταίες βδομάδες έκαμνεν απεργίαν ώσπου οι ασκήσεις της ξανθής γιατρού εβοήθησαν με να ξικολλήσω κάπως  -μετά από καθημερινές ασκήσεις, τέντωμα μυών αφύσικον για μουσικούς, καμασούτρικον στο κρύο πάτωμα χωρίς παρτενέρ, τζιαι πάμπολλα παυσίπονα- επέτρεψεν μου λοιπόν ο σκουλικοκόκκαλος μου να κάτσω άνετα σε καρέκλαν της κουζίνας για να παίξω το αγαπημένον μου όργανον, το περσικό σετάρ, το οποίο μαθαίνω μόνος μου.  (Ως πιανίστας, τα έγχορδα όργανα ήταν πάντα εναν μυστήριον για μένα, δέν έμαθα ποττέ πουζούκκιν κιθάραν ή παγλαμάν, άρα επήρεν μου αρκετά χρόνια να καταφέρω να μάθω να κάμνω τρίγκι τρίγκι με το δεξί χέριν την ίδιαν ώραν που τσιλλούν τα δάχτυλα του αριστερού το μανίτζιν του σετάρ.  Επίσης, επήρεν μου πολλύν τζαιρόν να αποβάλω τα ελληνοκυπριακά στοιχεία που τη μουσική μου σκέψη τζιαι να καταφέρω να ακούουμαι αυθεντικός στο στύλ που αρμόζει του σετάρ -τούτον ήταν το δυσκολότερον αλλά σημαντικότερον της προσπάθειας μου να μάθω περσικήν/κουρδικήν μουσική, γιατί νευριάζω πολλά με τους παίχτες τους που έχουν πολλά καλήν πουζουκκοτεχνικήν αλλά δέν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στο νέον όργανον, ή να μάθουν να φτιάχνουν αυθεντικόν ήχο, τζιαι πάντα "κάτι λείπει")  

Έσφιξα λοιπόν το αγαπημένον μου μέσον αυτοέκφρασης στο σιέριν (μα έν είσαι συνθέτης; δέν έπρεπεν η σύνθεση να έν το πρώτιστον σου μέσον έκφρασης;;;   όι.  η μουσικοσύνθεση έννεν αυτοέκφραση, εν μή-εθελοντική φυσική ανάγκη άρα δέν τη λοαρκάζω) τζιαι έκατσα στην κουζίναν, αποφασισμένος να γυρίσω βίτεο του εαυτού μου με την κκαμερούδαν.  Εσκέφτηκα το:  Κάθε εφτομάδαν, θα γυρίζω τζιαι έναν βιτεούδιν με το σετάρ, να θωρώ τζιαι να καταγράφω την πρόοδον της διάθεσης, της τεχνικής, τζιαι της ικανότητας να εκφράζουμαι όπως μου είναι γραφτόν.  Αποφάσισα επίσης να βάλλω τα βίτεο στο γούτττουπ, για να τα βάλλω δαμέ στο μπλόγκ, να με ακούτε να ξέρετε ήντα μπου έχω να πώ, αφού τη αγριοφωνάραν μου δέν πρόκειτε να την ακούσετε το ράσκοντον.  Βάλλετε τζιαι τα χέτφόουνς για καλύτερον ήχο αν θέλετε.

Ο αυτοσχεδιασμός που μου έφκηκεν σήμμερα άρεσεν μου, ελευθέρωσεν λίγον την πλάτην, ένιωσα τα πτερύγια της να τρίζουν σαν τες πόρτες που θέλουν λάδωμαν.  Είπα επιτέλους το παράπονον μου που εν χωσμένον μέσα μου τόσες μέρες.  Αφιερώννω σας τον, στον καθέναν διαφορετικά μυνήματα θα φέρει, ούλλοι έχουμεν έναν παράπονο.  Αφήστε το βίτεο να φορτώσει ολόκληρον πρίν να το παίξετε, για να μέν μου διακόπτει τον ειρμόν της σκέψης το γιουττούπ τζιαι να με νευριάσει.  

Μα ήταν πολλά ωραίον το απόγευμα σήμερα.  Εσκόλασα που τη δουλειάν, τα κοπελλούθκια εκάμναν νάννι, η γυναίκα μου εδούλευκεν πάς το κομπιούτερ, το σιόνιν ετοιμάζετουν να ππέσει πάνω στον πάγον που γυαλλίζει έξω στο καράζ μου, τζιαι έκατσα στην δροσερήν μας κουζίναν τζιαι έκαμα το βιτεούδιν τρώγοντας μελομακάρονα που έφκαλα που τον θάλαμον το πρωίν, τσάιν μάττε αργεντινόν (μυρίζει τομπάκκον τζιαι θυμίζει μου παλιές εποχές), σεκλεττισμένος επιτέλους με κάτι που έπλασα εγώ.  Τελικά, αν δέν παράγω μουσικήν, φθίρεται η καρκιά μου.

Θα προτιμούσα φυσικά να ήμουν σε έναν χωρκόν στη μέσην του πουθενά τζιαι να εκάθουμουν πουκάτω που έναν κυπαρίσσιν τον Ιούλην σε μιάν εσωτερικήν αυλήν ασπρογιασμένην, με αγιόκλημα γυρόν μου, βρύσες, τσαρτελλούθκια τζιαι συτζιές, με τραπέζια ωραία βαρετά τζιαι μαξιλάρκα άνετα χαμαί, να παίζω για 2-3 αγαπημένους, με ζιβανίαν τζιαι καφέν, φαγιά πολλά, ώσπου να σηκωστούν ένας ένας τζιαι να κλωθογυρίζουν με τη μουσικήν μου.  Θα το προτιμούσα τούτον, αλλά δέ γίνεται σήμερα.  Θα γίνει.


Σχόλια

Ο χρήστης administrator είπε…
Καλό :)

Η περιγραφή σου "τίγκι τίγκι" μου θύμισε τις κουβέντες κάποιου πατέρα για τα μαθήματα κιθάρας που ήθελε να αρχίσει ο γιος του: "ναι εν να shιονώσω μιαν κοπήν λίρες για να τιρινίζζζεις τα τττέλια" :p
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Είσαι ωραίος. Έτσι που απορία, το να παίζεις με πέννα του σαζιού εν δική σου πατέντα; Πάντως η τεχνική του δεξιού σιερκού στα βίτεο που έσιεις κάτω εν φοβερή αλλά τζιαι μεγάλον μανίτζιν να την μάθεις. Εμάχουμουν να μάθω φλαμένκο στην κιθάρα σε μια φάση τζιαι εν πολλά παρόμοια.

Άτε πόννα ξανάρτεις κύπρο κάμε καμια συναυλία κλειστού κύκλου για τους αναγνώστες σου σε κανέναν καφενείο :)
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Marina
Κλασσική η σκηνή που επερίγραψες. Επίσης, "παρέτα τζιήντο τρίγκι τρίγκι, επέλλανες μας" εν παράκληση να σταματήσει ο γιός την μελέτη του οργάνου.

emc
ευχαριστώ πολλά. Η πέννα του σαζιού εν καλή για το σετάρ, δέ νομίζω να εν δική μου πατέντα αλλα εν μεγάλη ευκολία γιατί δέν μπορώ να αφήκω νύχιν για να παίζω με το δάχτυλον, σκέφτουμαι να γοράσω πέννες του banjo που τες φορείς σαν το δαχτυλίδι να δοκιμάσω έτσι. Αλλα η μαλακή του σαζιού αρέσκει μου, έν κουράζει τον καρπόν καθόλου. Εμάθθεννες την αστραποτεχνικήν του φλαμένκο; Δύσκολη πολλά.
Ποννα ξανάρτω κύπρον θα πάμεν κανέναν καφενέ.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ευκαιρία να χαιρόμαστε κι εμείς τους αυτοσχεδιασμούς σου με "Το αγαπημένον σου μέσον αυτοέκφρασης", έστω και από το διαδίκτυο.
Ό,τι είναι για σένα το σετάρ, είναι για μένα η Ποίηση...Αν περάσουν λίγες μέρες, χωρίς ν' αφήσω τους στίχους να διαπεράσουν το Είναι μου και να στάξουν από τα δάχτυλα μου, νοιώθω να πνίγομαι και κινδυνεύω να εκραγώ.

Γι αυτό, να παίρνεις συχνά το σετάρ και να του δίνεις να καταλαβαίνει!

Καλή σου Κυριακή...
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Άδε που σιγά ,σιγά το Διασπορούδι θα μας μάθει μουσική(για μένα λέω οι άλλοι μπορεί να ξέρετε) που τόσο μακρυά .Νπράβο Διάσπορε μουνα βάλλεις να σε ακούμε να μαθαίνουμε(όχι να παίζουμε)αλλά και άλλα ακούσματα.Φιλούθκια
Ο χρήστης rose είπε…
μαζι σου στις κλωθογυριστες Διασπορε μου

πολύ σε χαρηκα
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Lemesia
Θα μοιραστείς μαζί μας τους στίχους σου;;
Η ποίηση εν σαν τον αμπελώναν που κάθε μέρα ψήνει έναν κνιζί σταφύλι τζιαι πρέπει να το κόφκεις, να το κάμνεις κρασί, τζιαι να το μοιράζεσαι.

σταλαματιά
Θυμίζει σου τα βυζαντινά σου; Πέ μου, πώς πάνε τα μαθήματα;


rose καλή μου
μαζί στις κλωθογυριστές, ναι! Στον ίσκιο της μανταρινιάς κάτω που το δώμα. Κερνάς καφέ!
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Πολλά καλό Ιάσπορε μου. Πράγματι θα ήταν πολλά δύσκολο να αποβάλεις τα κυπριακά στοιχεία μουσικής που μέσα γιατί εshι τζείνο το παραδοσιακό που εν πολλά τρίκκι να σε παρασύρει, αλλά εκατάφερες τα. Έχω ένα cd με περσική μουσική τζιαι αρέσκει μου πολλά.

Ναι, να κάμνεις αναρτήσεις να τις ακούουμε τζιαι εμείς. Όταν έρθεις, όποτε έρθεις θα πάμε όλη η παρέα σε παραδοσιακό καφενέ για να μοιραστούμε όμορφες μουσικές...
Ο χρήστης Diasporos είπε…
ruth_less μου να 'σαι καλά. Αρέσκουν σου οι θείοι οι πέρσες τζιαι σέναν; Μα τί ωραία, κλαμένη μουσικούδα ε;

Ραντεβού στον καφενέν :-)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Διάσπορε, ξεκίνησα το ιστολόγιο λόγω του κυπριακού, αν συνεχίσουν να φάσκουν και να αντιφάσκουν με τις δηλώσεις τους, ο Χριστόφιας με τον Ταλάτ, ίσως το μετατρέψω σε καθαρά ποιητικό προς ένδειξη διαμαρτυρίας! Ελπίζω όχι, φυσικά...

Θέλω να καταργηθούν οι διαχωριστικές γραμμές, να τερματιστεί το μίσος και να επανενωθεί επιτέλους αυτό το ταλαιπωρημένο βραχονήσι που μας έτυχε για πατρίδα.

Μ' άρεσε αυτό με την οινο-ποίηση που έγραψες. Προς το παρόν το κρασί διαμοιράζεται σε κάβες. (Στην πορεία, θα δημοσιεύω και στην πιρόγα ποιήματα μου, αραιά και που.)

Καλό βράδι...
Ο χρήστης Diasporos είπε…
lemesia

Θα περιμένω ποιητική ανάρτηση όποτε θελήσεις να μοιραστείς μαζί μας. Άσε τα πολιτικά για λίγο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.