Το Φαϊ, και η ελευθερία





Φκέννουμεν έξω.  Σε σινεμά κουλτουριάρικο, γελούμεν καλά, μετά σε εστιατόριο χαμηλόφωτο, ακριβό κλπ κλπ, δήθεν με φαϊ καλό.   Σκατά πατημένα σε πιάτο.  (έχω περίεργα ψηλά στάνταρτ -το φαϊ πρέπει να μαειρεύκεται με σεβασμό, αλλιώς νεκατσιώ).

Πίννω ρούμι.  Πίννω κρασί ροζέ  (που εν τζιαι της μόδας τάχα).    Έρκουνται τα appetizers.   Ανούσια, κρύες οι σαρδέλες στα κάρβουνα, όι της ώρας.   Τα παντζάρια με τη ρικόττα νερουλά.  Το preserved lemon πικρό.   Έρκεται το φαϊν.  Πρόχειρα, μηχανικά ψημένο.  Αφού καταλάβω.  Φταίω ολά?.  Πολέντα με μανιτάρια του δάσους, λουκάνικο ισπανικό.  Τα μανιτάρια ήταν εντελώς μικρά τζιαι βαρυψημένα, ξικάβλωτα.  Η πολέντα είσιεν ένα stick ολόκληρο  βούτυρο τζιαι μισό κιλό παρμεζιάνα, τόσο μυλλαρωτή που εμάσσεψεν η γλώσσα μου.  Μασουλώ, ποτιτσινόννω, τζιαι νιώθω την μαγειρική προσβολή στις αισθήσεις να μου χτυπά πάς τα τζιέρρατα .  Μα σοβαρομιλούν?  Εσερβίραν μου έτσι πράμα?  Μα έν δοκιμάζουν το φαϊν τους αμα μαειρεύκουν????  Loss of respect.

Είπα μέν πώ τίποτε, να μέν μας χαλάσω τη νύχτα.  Όι πως λαλώ συνήθως δηλαδή, αλλά..

Η ελευθερία μου που κάθεται δίπλα,  τσιγκλά με να δράσω.   Αγνοώ την τζιαι ακολουθώ τους κοινωνικούς νόμους, κουλλουρωμένος σάν το λάστιχο μέσα μου.  Απαντώ ευγενικά του  ζαχαρένια εξυπηρετικού γκαρσονιού,  ψιθυριστά και με χαμόγελο  όταν με ρωτά "How is everything, folks?"

"είναι λίγο καμένο το chorizo μου (πουμέσα μου: μαύρο, κάρβουνο εννοώ)  και η πολέντα λίγο έντονη και λασπωμένη (βάλτος βουτηρένιος, παρμεζάνα με γεύση εμετού )" -παίρνω πίσω politically correct απάντηση  "έ ξέρετε, σε μερικούς πελάτες δέν αρέσει το caramelization, και η πολέντα μας είναι ειδική συνταγή, βορειοιταλική, έρχεται λίγο βαριά σε κάποιους, λυπάμαι.  Θέλετε να σας κεράσουμε ένα γλυκό?"

Μα εγώ εννοώ  "εν το ποιό απαίσιο φαϊ που έφαα δαμέ τζι ένα χρόνο, πτού σας γάροι"
Μα έν το λαλώ.  "Όχι ευχαριστούμε, δέν πειράζει."    Μπουκώννω αλλο λλίο τζιαι κρύφω.   Τζι η ελευθερία μου στήννει καφκάν τρικούβερτο, πετάσσει μου το καμπάρι με σόδα που πίννει, τζι απειλά να φύει να μ' αφήκει αν δέν δράσω.




Ε όι.  Έν θα μας περιπαίζουν τούτοι.

Αφήννω την ελευθερία να μιλήσει, τζιαι φκέννει έξω όπως τον ταύρο, δύσκολα την κουμαντάρω.  Τρέχει.




"Αγάπη, συχχώρα με, εννα γίνουμε ρεζίλι μές τον κόσμο τωρά, βάστα."

Καθαρίζω τη φωνή.  Βλέπω τη χόστεςς, σηκώννουμαι, αφήνω τη μαντηλιά μου.


"Συγγνώμη.  Να σας πώ.."

"Μάλιστα?  Όλα καλά?"

Έν προλαβαίνει να τελειώσει τη λέξη της.

"Όι.  Το φαϊ σας εν απαράδεχτο, μιά σκέτη αηδία.   .   Ούτε θέλω τίποτε, ούτε χάρες, κεράσματα, τίποτε .  Απλά θέλω να ξέρετε οτι όποιος τζι αν είναι ο σιέφ πόψε, εν ή μεθυσμένος, ή άσχετος, ή έπρεπεν να πλέννει πιάτα αντί να εν σιέφ,  μαγειρεύει εντελώς χωρίς πάθος, απρόσεκτα, τζιαι φαίνεται.  Εν έκτρωμα η πολέντα.  Κρουσμένο το λουκάνικο.    Εν κρουσμένο, όι 'caramelized'.    Έλα δοκίμασε, όι δοκίμασε  (πάω να φέρω το πηρούνι, έν το πιάννει)     Εν ντροπή του να σερβίρει έτσι πιάτα χωρίς εικονικό τουλάχιστο quality control δέ νομίζεις?   (μένει άφωνη)  

 (απολογία, μισό χέσιμο)  



Φεύκουμε.


Τζιαι πάμε για παγωτό στο υπέροχο Τοσκανίνις  που λαλούν εν το ποιό ωραίο της μεγαλούπολης.    Ήταν όντως ΤΟ  παγωτό.   Έν εχάλασεν η νύχτα.







Τζιαι όπως περπατούμε μές την κρυάδα
να πάμε στο αυτοκίνητο, νιώθω ανάλαφρος, πετώ.
Γιατί αμα σου πεί η ελευθερία 'κινήθου' έστω τζι αν υπερβείς όρια τζιαι κανόνες, να το κάμεις, τζι έν μαζεύκουνται πράματα μικρά μέσα σου που γίνονται παρέα μεγάλη.

















Σχόλια

Ο χρήστης Leni είπε…
*Clap clap clap clap clap clap clap clap clap clap clap CLAP CLAP CLAP CLAP*

Είμαι μαζί σου!! Έτσι τους έκαμα κι εγώ τες προάλλες σε δήθεν χαϊκλασάτο καφέ-ρεστοράν της πρωτεύουσας. Επαράγγειλα σαλάτα του Καίσσαρα (πόσο πιο ασφαλής επιλογή;) τζαι εφέραν μου την χωρίς ντρέσινγκ, εζήτησα τζαι τι μου εφέραν, ταρτάρ (!!), το κοτόπουλλο ήταν ξερό πόξυλο τζαι το αποκορύφωμα, τα κινέζικα μαρούλια ήταν καφεθκιασμένα τζαι τα ρόμαν ήταν μαύρα λυμένα τζαι σταμένα. Τζαι να μου την χρεώσουν τζαι 14 ευρώ;; ΝΟ WAY JOSE.
Ο χρήστης νηφάλια είπε…
μπράβο νταιάσπορος,εν νομίζω να το έκαμνα ποτε τουτο..!

κρίμα όμως τα εστιατόρια που πουλούν και βασίζονται στο quality τους να το χάνουν τόσο εύκολα
Ο χρήστης postbabylon είπε…
standing ovation!

bravo... en to antexw tounto prama, na pienneis oreksatos na eisai open to letting all flavors take you away tziai meta na sou pouloun ton misharon gia antzougia! Tziai na nomizoun oti en to ekatalaves!
kala tous ekames!
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Kαλά τους έκαμες τους κερατάδες που ημίσιη μου εν εστιατόρια περιοπής!!! χα χα χα χα
Ο χρήστης MARINOS είπε…
:)

Χαίρε! Ω χαίρε Λευτεριά!
Ο χρήστης Ρωξάνη είπε…
Σωστός..
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
κοίταξε, κανονικά ούτε εγώ εννα έλεα τίποτε, απλώς έθθαξαναπήαιννα,
αλλά να σε ρωτούν τζιαι που πάνω, ε πάει πολλά
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Επκιέρωσες τον λοαρκασμόν;
Ο χρήστης ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε…
men paraponiese diaspore esih sihrottera. Sthn kopropolh en eivra estiatorio na trwete to fai. Toulaxiston h diki sou megaloupolh esih llio xaraxthra eimai siouros esih kala etsiatoria.
Btw na Qymase panta na kamneis parapono aman teleiwsh na erkete to fai dioti enna sou ftysoun mes to piato...to pio mialo provlima pou exoun ta estiatoria dakatw enei oti o kosmos lalei tous en kalo to fai enw en janapatoun tziai laloyn tziai allous 20 oti htan ahdia. Ystera dierwtountai giato pattizoun.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
I alithkeia eni oti peran tou arxikou shock tis prosvolis kai tis tapeinwsis, oi anthrwpoi pou prosferoun ypiresies, ofeiloun na gnwrizoun me pasa leptomereia ti pistevei o kosmos pou to katanalwnei. Giati an kserei, mporei na diorthwthei, an exei miso drami egkefalo kai katapiei ton egwismo tou gia lio. Me to fai ws gegonos antrepoumai na to kamnw, akoma eimai pouttos, alla kamnw to me to poto. Aman en niwthw staksia alkool mesa tzai zitas mou na plirwsw 10 evrw, se ena topo pou vasika irta gia na piw poto, e sorry, enna se valw na miristeis to potiri mou na m peis an mirizesai alkool.. bravo sou omws exeis artzidkia 5 kila to ena!
Ο χρήστης Richie είπε…
Παλε καλα που ηταν τζιαι η ελευθερια τζιαμε κοντα γιατι εν τουτη η ανοχη μας που τα φταιει ουλλα.Την επομενη φοραν το παγωτον της ελευθεριας εν που λοου μου.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Leni

Καααλά τους έκαμες. Που δαμέ τζιαι να πάει εγώ εννα τους τα λαλώ πάντως. Έν θα μας περιπαίζουν ολά.


νηφάλια

Αρκετά που τα 'καλά' εστιατόρια εν μούρη που πουλούν. Θέλουν κάποιο να τους τα σούζει μέσα μέσα, νομίζω ακούουν. Κάμε το. Κάμε το.


σταλαματιά

χεε, έκαμα τους να νομίζουν οτι είμαι τρομοκράτης εσχέσαν πάνω τους κανονικά. χιχιχι



Μαρίνο

Χαίρε, ναι χαίρε. Επερίμενα η λευτεριά να έναι πράμα ιντελλέκτιουαλ, αλλά τελικά εν σωματική. χαχα, εχτές είχα μαθητή που ετόλμησε να κάμει τέξτ την ώρα του πιάνου, τζι εφάτσιησα το σιέρι πάς τα πλήκτρα έκαμαν τον τζι ήπιεν τα γαίματα του. Όι εννα σπάσω εγώ..


postbabylon

Όπως το είπες. Πάς έναν τόπο να απολαύσεις το experience, εν υπόχρεοι να παραδώσουν αυτά που υπόσχονται, αλλιώς εσύ έχεις το δικαίωμα να τους πείς οτι εν χάλια. Έτσι το θωρώ.


Ηλιόδεντρο

Επειδή είχα δίκιο, έννεν που ήμουν ιδιότροπος, είμαι απόλυτα σωστός να κάμω έτσι.



Ρίτσα

Το 'απλά εν θα εξαναπήαιννα' κάμνω το τζι εγώ. Αλλά με τες φωνές, εκαταλάβαν οτι κάτι έν πάει καλά στο εστιατόριον τους. Έν γίνεται να είμαι ο μόνος, οπότε εν καλό καμιά φορά.


στοβολιώτη

Ναί, επιόρωσα τον. Θεωρώ οτι για να δικαιούμαι να έχω παράπονα έν πρέπει να πάρω κάτι ως αντάλλαγμα. Τζι εννα ξαναπάω μάλιστα, σύντομα, να δώ τί θα κάμουν.


κυπρολέων

Καλά λές. Έν παραπονιέται κανένας δακάτω, τρώει τους η ευγένεια, τζι ύστερα κλείει το κατάστημα χωρίς να ξέρουν για΄τι εχασαν πελάτες. Εμείς δαμέ έχουμε σπουδαία εστιατόρια αλλά συχνά χαλαρώννει το προσωπικό τζιαι έν κάμνουν σωστά τη δουλειά τους. Υποσχέθηκα εννα το λαλώ που δαμέ τζιαι να πάει. Γμτ στην κοπρόπολη μόνον chains έσιεις? Έν σε θωρώ να μεινίσκεις πάνω που μερικούς μήνες. το πλάσμα θέλει quality of everyday life.



κκέηκ

Εν καλά που κάμνεις για τα ποτά. Το φαϊ εν εξίσου σημαντικό. Πάς να διασκεδάσεις τζι εν αηδία τούτον που βάλλεις στο στόμα σου. Έν γίνεται. Εν περιπαίξιμο. Πρέπει να ακούουν φωνές.



richie

Τέρμα στην ανοχή. Εννα με δέρει κανένας την ώρα που τρώω το παγωτό ομως.. χιχι
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Ούλλοι λαλούμε μπράβο αλλά τελικά πόσοι το κάμνουμε; Κι εγώ τελευταία άρχισα να "μιλώ" τζιαι να μεν αφήνω τους άλλους να με παίρνουν για παλαβή - απλά και μόνο για να μεν τους φέρω εγώ σε δύσκολη θέση. Αμμά πιόν!!

Χορωδία: Well done Diasporos! :))
Ο χρήστης Kykkos είπε…
Καλά τους έκαμες ρε. Εμέναν εμαυροπινακίσαν με που τα μισά "καλά εστιατόρια" της Κύπρου. Η γεναίκα τζιαι οι φίλοι μας εν τολμούν να φκουν μαζι μου πκιον για φαϊ. Πλερώνω τον λοαρκασμό τζιαι μετά λαλώ τους ακριβώς την άποψη μου για ότι μας εσερβίραν. Άμαν απαιτούν να χρυσοπλερώνουνται για ένα πιάτο φαϊ τότε εν έχουν περιθώριο λάθους. Sorry.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
ρουθλες

Να το κάμνεις. Εν πολλά απελευθερωτικό.

Εξάνακαμα το σήμερα! Επήα για πίτσα τζι ήταν τέλλεια ωμή. Έψαλλα τους τα καλά! Εν πολλά σπουδαίο συναίσθημα. \



Κύκκο

Ρέ κουμπάρε, μαζί σου. Έν γίνεται να το παίζουν σπουδαίοι τζιαι να θέλουν λεφτά πολλά, τζιαι να μας περιπαίζουν.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.