Δύο τραγούδια του διάσπορου, μνημόσυνα.



Πρώτα έγραψα το τούτον, εναν απόγευμα, μνημόσυνον απλό, για κάτι στάχτες που εμείναν.  Απόβλητα.  Έν πονεί τζιαι τόσον, έσιει γλυκάδαν  (Δέν έσιει τον έντονον πόνον τζιαι το θυμόν τζιαι τον έρωταν που έσιει το δεύτερον μου κομμάτιν στο κάτω το βίτεο, τζιήνον πονεί πολλά, σφάζει, ελπίζω να αφιερώσετε χρόνον τζιαι προσοχή, μοιράζουμαι το μαζί σας πολλά προσεχτικά με ευαίσθητον τρόπον, ευάλωτον, δείχνω μέσων του ακριβώς πώς είμαι πουμέσα -τζιαι όποιος έσιει φτιά, ακούει, τζιαι όποιος έσιει παρόμοιαν ψυσιήν, καταλάβει).  


Αν δέν είχαμεν τόπους μές τη μνήμη μας κακοτράχαλους, βάλτους, γερημίες, χωράφκια με λάκκους τζιαι παλλούρες, ρότσους, χέρσους λόφους τζιαι λαξιές, τί θα εκάμναμεν?? Ποττέ δέ θα εμπορούσαμεν να τραβήσουμεν που την πηγήν του νού έμπνευσην να δημιουργήσουμεν! Ευχαριστώ σε ζωή για όσα έφερες, τζιαι ας μέν τα εθώρουν ότι εν για καλόν, τότε. Ευχαριστώ σου νού που τα εφύλαξες τζιαι μπόρεις να με ξαναπάρεις τζιαμέ να τα ξαναζήσω έστω για μιά νύχτα σάν να ήμουν πάλε τζιαμέ. Εγέμωσα ενέργειαν που μόνον όταν ζήσεις τον πόνο σου σάν καύσιμον αντί σαν πόνος μπορείς να εκτιμήσεις την αξίαν του. Ευχαριστώ σε πόνε που με έπλασες έτσι κοπέλλιν ευαίσθητον.


Τζιαι όπως είπεν ο φίλτατος ο Κώτσιος ο Καβάφης για τον δικόν του πόνον, σε τούτον το ποίημαν που εν ύμνος για ούλλους μας τον πόνον, τζιαι που τα σοφόττερα συμπεράσματα που μπορεί να φκάλει άθρωπος στη ζωήν του:

Τα χρόνια της νεότητός μου, ο ηδονικός μου βίος —
πώς βλέπω τώρα καθαρά το νόημά των.

Τι μεταμέλειες περιττές, τι μάταιες ....

Aλλά δεν έβλεπα το νόημα τότε.

Μέσα στον έκλυτο της νεότητός μου βίο
μορφώνονταν βουλές της ποιήσεώς μου,
σχεδιάζονταν της τέχνης μου η περιοχή.

Γι’ αυτό κ’ η μεταμέλειες σταθερές ποτέ δεν ήσαν.
Κ’ η αποφάσεις μου να κρατηθώ, ν’ αλλάξω
διαρκούσαν δυο εβδομάδες το πολύ.


Κ.Καβαφης
-----------------------------------------------------------------
Άχ Καβάφη, άλλαξες μου τη ζωή μου τότε με τούντο ποίημαν.



Πάμε.
Το δεύτερο κομμάτι που έγραψα πόψε, έγραψα το κρυμμένος μές το μπάνιον του σπιθκιού μου στα σκοτεινά γιατί κοιμούνται ούλλοι, τζιαι επίσης άμαν παίξω πάνω που δύο ώρες αχχωτικόν τρίγκι τρίγκι ώσπου να με πιάσει ο σίφουνας της έμπνευσης, αυτομολά η γυναίκα μου (έν έσιει άδικον), άρα τες νύχτες κάθουμε μές το μπάνιον άμαν μου έρτει ο ποιητικός οίστρος.   Τούτον το ποίημαν-κομμάτιν στο σεττάρ εν με θέμαν εμένα που το έγραψα-έν γράφω πολλές φορές με θέμα 'μόνον εμένα'.  Εν μνημόσυνον δέκα χρόνων σκοτεινών που κάποτε επέρασα τζιαι για να το παίξω στη σωστήν κλίμακαν τζιαι δρόμον, ετάραξα τα τάστα ούλλα (ταράσσουν για να κουρτίσεις ακριβώς την κάθε νόταν πάς το μανίκιν, να της δώσεις ότι χρώμα θέλεις, προσωπικό χρώμα,  πόψε έδωσα τους χρώμαν μώβ, κόκκινον, τζιαι βαζανίν, του πόνου, του έρωτα, του regret, του longing, του desire, τζιαι της ανεκπλήρωτης επιθυμίας.

Μα τί ωραία να μπορείς να επισκεφτείς έτσι δεκάχρονον χώρον κατάμαυρον, να τραβήσεις έξω την ουσίαν του με το σχοινί διμμένο σε σικλούδαν που το πηγάδιν του χρόνου, να σιωνώσεις το βαλτονερόν πάνω στη μουσική, να στρινιάσεις μόνος σου, τζιαι να τη μοιραστείς με άλλους, τζιαι μετά να φύει που πάνω σου πάλε.  Άχ, αναγκάστηκα να με αγαπήσω πολλά πόψε για να φκεί τούτον το Νερόν έξω.  Έρωτας και θάνατος έξω.
Καύσιμο των Αθανάτων (που αυτοί οδηγήσαν τη πέννα)   Nuclear fuel.


Σχόλια

Ο χρήστης ruth_less είπε…
Κρατώ τούτο το εξαιρετικό που είπες: "μόνον όταν ζήσεις τον πόνο σου σαν καύσιμον αντί σαν πόνο μπορείς να εκτιμήσεις την αξίαν του". Εν εμπορούσε να ειπωθεί πιο σωστά!

Τίποτε εν χάνεται Διάσπορε. Συνεχίζουν ούλλα τζιαι υπάρχουν μέσα μας τζιαι η μνήμη φκάλλει τα τζιαι διά τους ζωή όποτε την αφήσουμε... κάποτε τζιαι που μόνη της.

Έβαλες μουσική στον πόνο τζιαι στις μνήμες σου.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
ρουθλες μου, άκου τζιαι το δεύτερον κομμάτιν καλή μου.

Έπιασες το νόημαν μου τέλλεια ρούθλες. Επειδή μαθαίνω να ξαπολώ, έφκηκεν έξω μου η απόσταση που τα εσωτερικά τζιαι εκατάλαβα οτι εν καύσιμον ο πόνος (τζιαι τα άλλα).

Η μνήμη ταξιδεύκει σε στο χρόνο, παίρνει σε στους τόπους που επέρασες παλιά, για να μάθεις τζιαι να πάρεις τροφήν.

Αν είσαι μουσικός, τζιαι φανείς τυχερός, διούν σου έναν κλειδί να ξεκλειδώνεις τη μνήμη (διαφορετικό που το 'θυμάμαι') τζιαι να τρέφεσαι.
Ο χρήστης rose είπε…
σε πανάρχαιους δρόμους περπατά το κομμάτι Διασπορε, σαν το ακουγα ενιωσα τις δυο αρτηριες του λαιμου να με τραβουν προς τα κάτω το αίμα να βαραίνει νιωθοντας τον μαγνητισμο της γης, το στομαχι μου ενιωσε το κενό που νιωθεις οταν κατεβαίνεις ξαφνικα εναν κατήφορο...


Κοντογλου και Εγγονοπουλος είχαν πιαστει απ τα μπράτσα μα δε χόρευαν, κοιταγαν ψηλά ...

ηρθε κι ενας πέρσης κι αρχισε να σε σιγοντάρει και στο τελευταιο θέμα ξεκινησε ενας δερβισης στροβιλιές... εκει ενιωσα οτι μπορεί να συνεχίζει για πάντα... την ώρα που έκλεισε συνεχισε το θεμα να επαναλαμβανεται στα αυτια μου...

σε φιλω
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μαέστρο Διάσπορε...

διαβαίνεις σε πολύ σκοτεινά μονοπάτια. Χαίρομαι που καταφέρνεις πάντα να βγαίνεις σώος από τον εκούσιο λαβύρινθο σου.

Αυτή είναι η ακατανίκητη Δύναμη της Ευαισθησίας.

(Μου θύμισες τους εξείς στίχους από "Το πάτωμα", ένα πολύ αγαπημένο μου τραγούδι...)

Ξυπνώ μεσάνυχτα
κι ανοίγω το παράθυρο
κι αυτό που κάνω
ποιος σου το' πε αδυναμία
Που λογαριάζω
το μηδέν μου με το άπειρο
και βρίσκω ανάπηρο
τον κόσμο στα σημεία
Ο χρήστης Leni είπε…
Τωρά πάσιν ένα, θκυό, τρία, τέσσερα ποτά...

(εν είχα ιδέα ότι ταράσσουν τα τάστα πας στο setar, εκούρτισες πας στο κατά Θεόν για το κομμάτι σου)

Τα σέβη μου.
Ο χρήστης Anonymous είπε…
Διάσπορε, δεν μου αρέσκει που μιλώ κιόλας διότι νιώθω ότι η φωνή μου διακόπτει και ενοχλεί την πρόσληψη αυτών που λαλείς, με τόσους τρόπους. Η αλήθεια εν ότι άρκεψα και δυσκολεύκουμαι να σε ακολουθώ διότι είσαι πολυσχιδής, ιδιότροπος και σπουδαίος. Πρέπει να χαμηλώσω την ταχύτητα που σε διαβάζω, διότι η κεκτημένη δεν βοηθά. Τσαλαπατά σε και είναι ανήθικο.
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Εκαμες τα λόγια σου μουσική, πρώτα έβαλες μας να τα θκιαβάσουμε τζιαι ύστερα να τα ακούσουμε .Διάπορε μου το δεύτερο κομμάτι ήταν γεμάτο πόνο, αλλά γλυτζύ πόνο εν όπως γλυκανίσκει με τον χρόνον ο πόνος του πλασμάτου. Να είσαι καλά.
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Διάσπορε μου
έχει μια γλυκύτητα ο πόνος που την έφερε η συμφιλίωση μαζί του μέσα στο χρόνο... έχει κι ένα παράπονο που δεν πέρασε αλλά συντροφεύκει σε πάντα.

Είδα κι εγώ τον δερβίση Ρόουζ... στροβιλιζόταν και δεν έλεγε να τελειώσει...

Μαγευτικό το σεττάρ. Εκφράζει τόσα πολλά ταυτόχρονα. Ακόμα κι εκείνα που με λόγια δεν μπορούμε να πούμε. Εν όργανο της ψυshής...

Νάσαι καλά Διάσπορε μου... τζιαι τα όσα εμνημόνευσες αναπαυθήκαν με την μουσική σου, γιατί εξαναζήσαν για λλίο.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Το δεύτερο μου θύμισε παραδοσιακά τραγούδια της ξενιτιάς. Σαν να άκουγα τον πόνο και τη λαχτάρα με λέξεις ξεκάθαρες μέσα στις νότες σου...
Ο χρήστης Λάζαρος είπε…
KUDOS ρε mate...

Τα πέντε ποτά εν εχρειαστήκαν. Το δεύτερο - εν που το δεύτερο που άρκεψα, για να 'μαι ειλικρινής τζιαι στο πρώτον εν επήα ακόμα - εί$εν ακριβώς το ίδιον αποτέλεσμα με πέντε ζιβανίες, trust me.

Βαζανίν. Τέλλεια βαζανίν...
Όσοι με ξέρουν που κοντά, ξέρουν πως εν το χρώμα μου. Όσοι είδαν το σπίτι που κάμνω, είδαν το τζιαι πά' στους τοίχους μου.

Ξέρεις πού με πήρες..; Όι πε μου, ξέρεις; Χμ... Εν άλλου post ευαγγέλιο. Επιφυλάσσουμαι.

Kudos, ρε mate...

Γ.

-------
ΥΓ: Στην αρκήν ενόμιζα εμίλας για σιτάρ, το κλασικό το ινδικό. Εν ήξερα πως υπήρχε περσικό σιτάρ. Το μόνο settare που ήξερα στα περσικά εσήμαινεν αστέρι.

YΓ2: Η drSpock σαν να τζιαι ήταν μες στο νου μου. Τωρά είδα το σχόλιόν της που πανωθκιόν μου :)
Ο χρήστης Λάζαρος είπε…
Update -

Μάλιστα, δύο λέξεις: سه تار·
όπου se / سه = έξι και tār /تار = χορδή.

Άρα εξάχορδο.

: )
Ο χρήστης Λάζαρος είπε…
ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ!

Se = τρία! Τρίχορδο!

(Τελικά όπως φαίνεται η επίδραση του δεύτερου μάλλον ήταν παραπάνω που πέντε ποτά μαζί!)

% )
Ο χρήστης Diasporos είπε…
ρόουζ μου καλή μου ρόουζ
Έπαιζα τζιαι ηχογραφούσα σχεδόν δύο ώρες, τζιαι τίποτε δέν έφκεννεν. Εκαλούσα τους μάστρους να έρτουν αλλά εκάμναν πομονήν να αδειάσω το μυαλόν μου που τα όξινα, τζιαι που το Εγώ μου. Ξαφνικά, τζιαμέ που είπα σχεδον κανεί, έπιασεν μου το σιέριν μου ενας γέρος αρχαίος, τζιαι ελάλεν μου τί να παίζω, ελάλεν μου οτι αγαπά με το σετάρ. Έξερα το οτι θα το Έβλεπες το κομμάτιν τούτο. Την ώραν που έπαιζα εσταμάτησεν ο χρόνος για μένα, μπήκα σε μιά τρύπα του χρόνου τζιαι εκουλλουρώθηκα. Όλα τα Άκουσες, και το τελευταίο Θέμα επίσης (είπαν μου να το παίξω, να το αφήσω ατέλειωτο -θα συνεχίσει σε άλλο κομμάτι). Έσιει ούλλη μέρα σήμερα, νιώθω στες παλάμες μου σάν να κρατώ δύο πέτρες. Σημαίνει κάτι;
σε φιλώ με αγκαλιές σταυρωτές



Λεμέσια μαστόρισσα της ποίησης,

Έχει όρια η ευαισθησία; Μόνο αμαν την καταπιέζουμε. Αμα είναι ελεύθερη, επιτρέπει μας να κατεβούμε οπου θέλουμε, σε όποια σκοτάδια διαλέξουμε, ασφαλισμένα, χωρίς κίνδυνο. Είναι η δικλείδα που επιτρέπει να περάσουν στο συνειδητό μόνο όσα πρέπει, ποττέ παραπάνω, ποττέ τα βλαβερά.
Το 'πάτωμα' άρεσεν μου, πού μπορώ να το ακούσω?
ΦΙλιά




Leni γειά σου
Πάν τα ποτά, άχχ τζιαι δέν έχω ζιβανίαν ή γκράππαν που μου αρέσκει πολλά.
Τα τάστα του σετάρ κινούνται όπου τα πάρεις! Κάθε δρόμον που αλλάσσεις πρέπει να τα ταράσσεις, τζιαι γίνεται διαφορετική η διάταξη των διαστημάτων (κάμνει το όργανο δύσκολο γιατι πρέπει να μαθαίνουν τα δάχτυλα συνέχεια καινούργιες θέσεις)
Εγώ έβαλα το στις πιό κλαμένες θέσεις, με πασιά διαστήματα μεταξύ της 2ας, 3ης, 4ης, 5ης.

Εϊβα σου.




Χρίστο φιλόσοφε σε χαιρετώ.
Ούτε γώ έν πολλοκαταλαβαίνω τί γράφω τελευταία ρε φίλε.
Όταν αρχίζω να κατεβαίνω στη λαξιάν της δημιουργίας αρχίζω να γίνουμαι δυσκολοδιάβαστος, άφτει φωθκιάν ο κλίβανος του νού τζιαι δέν κραθκιούμαι καθόλου. Η ταχύτητα ομως που θα ήθελα να έχουν οταν διαβάζουν τα πόστ οι φίλοι εν αντίθετη με την ταχύτητα παρουσίασης, πρέπει να κυλά πολλά αργά, με ρυθμόν, να κωλοσύρνουν οι λέξεις μέσα σου μιάν μιάν, σάν να απαγγέλλεις επικόν ποίημα (αλλά ποιός έσιει τόσην πομονήν, πέ μου). Σε χαιρετώ με διπλοασπασμόν, μακάρι να μοιραστούμεν καμιά μπύραν καποτε.


σταλαματιά, σταλαματιά μου σοφή
Έτσι έκαμα, όπως είπες. Μεταφέρονται τα λόγια στη μουσική, τζιαι το ανάποδο. Άμαν βλαστήσει το παράπονο, κάμνει δεντρά παντού, τζιαι είμαι τυχερός που οι σπόροι του πιάννουν παντού. Τζιαι όπως είπες, ο πόνος γλυκανίσκει με τη σοφίαν του πλασμάτου, τζιαι μετά επισκέφτεται μας σάν τον παιδικό φίλον που αγαπούσαμεν αλλά εχάσαμεν επαφή. Θωρούμεν τον, μιλούμεν του, τζιαι μετά χωρίζουν πάλε οι δρόμοι. Μόνον έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμεν τον πόνον τον παλιόν. Σε φιλώ τζιαι καλό σαββατοκυρίακο να έχεις.



ρούθλες αγαπημένη διορατική
Καμιά φορά σταυρώννουν οι σκέψεις μας δρόμους τόσον κοντινούς που διερωτούμαι αν εκάμαμεν συγγενείς σε άλλη ζωή, ξέρεις. Ο πόνος τζιαι αν επέρασε, έμεινεν το παράπονο (εν καλόν πράμαν τούτον όμως, γιατί χωρίς παράπονον, η τέχνη σου δέν έσιει όμορφα να πεί καθόλου) (λαλεί τζιαι ο τζύρης μου "άδρωπον π' ών επόνησεν, ποττέ μέν κάμεις φίλον")
Το σετάρ, ρούθλες, εν αγαπημένον όργανον που παίζουν οι σούφιδες, η αρχαία γραμμή του ενώννει τους άντρες που έχουν δυνατήν ευαισθησίαν τζιαι πνευματικότηταν, τζιαι προσπαθώ να ενωθώ τζιαι γώ πάς τζιήνην τη γραμμήν, έστω τζιαι λίγον, έστω τζιαι για πέντε λεπτά (τα οποία λεπτά εν γεμάτα Έρωταν Αμόλυντον τζιαι Ευγνωμοσύνην, τζιαι Ζωήν)
Στέλλω σου αγάπην.

Δρ Σπόκ σε χαιρετώ τζιαι σέναν,
Σωστά τα άκουσες! εκατάλαβες το οτι εν τραγούδιν της ξενιτειάς. Αλλά εν μιλώ για ξενιτειάν που υπάρχει. Μιλώ για την πουμέσα τη ξενιτειάν, του 'δέν ανήκω', του 'ξένος δαμέ, ξένος τζιαμέ, τζιαι μέσα μου δικός'. Να' σαι καλά.

Λάζαρε, Λάζαρε
Ξέρω που σε επήρα, είσαι έτοιμος να πάεις τζιαμέ, επετάχτηκες πάνω στο δράκον που απελευθέρωσα που το κλουβίν, τζιαι επέτησες μαζίν τζιαι σύ, παρέαν μου.

Ξέρεις, είπεν μου μιά καλή φίλη που καταλάβει, το βαζανίν εν το χρώμαν του 'ξαπολώ'. (ή του προσπαθώ να ξαπολύσω!! -ένας perpetual αγώνας να αφήσουμεν τη Στιγμήν πίσω χωρίς να την αρπάξουμεν με τα πλοκάμια μας τζιαι να μας δημιουργήσει όμπιον τζιαι δηλητήριον.

Τα ΥΓ σου εν καλά, μα μιλάς Φάρσι??!
σε-ταρ εν 'τρείς χορδές' -αλλά αλλάξαν το τζιαι τωρά εν τέσσερις οι χορδές (go figure)

έσιει τζιαι ΤΑΡ

τζιαι ΝΤΟΤΤαρ

υπέροχα όργανα.

Η τεχνική τους εν πολλά διαφορετική. Μιάν μέραν θα βρεθούμε να παίξουμεν παρέαν περσική μουσική. Αγαπώ την όσο καμιάν άλλην (ακόμα τζιαι που τη δική μας, δυστυχώς, τζιαι ντρέπουμαι για τουτο λίγο -απλά δέν μου 'μιλά' η παραδοσιακή μας όσον μου μιλά η περσική)

Θέλω να γράψεις για τον χώρον που επήες, Λαζαρε, θέλω να ξέρω ήντα σποράκια αφήννει το σετάρ πάς τους άλλους που 'ακούουν'........
Ο χρήστης rose είπε…
μέχρι να ξαναπεράσει η Λεμέσια να σου πω που βρίσκεις το "πάτωμα"

http://www.youtube.com/watch?v=piGmRgt5W7g


ΣΗΜ: η εικονα πάνω ειναι απο τις καλύτερες που διαλεξες μεχρι τώρα

απαντηση: accumulation of gold - like a selfmade μπαταρια ;-)
Ο χρήστης Lexi_penitas είπε…
Ευχαριστώ!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Διάσπορε και Ρόουζ,

παρά τη μεγάλη αγάπη που έχω για τη Χαρούλα Αλεξίου, προτιμώ την ερμηνεία της επίσης υπέροχης Τάνιας Τσανακλίδου σε αυτό το τραγούδι...

"Το Πάτωμα"

www.youtube.com/watch?v=7ghTmwZF5BU
Ο χρήστης rose είπε…
φυσικά και συμφωνώ Λεμεσια μου
με την επιλογή σου - Τανια .."δαγκωτό"
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
διάσπορε εγώ με τις λίγες ενστικτώδεις μου γνώσεις για τη μουσική, το πρώτο πράμα που εσκέφτηκα ήταν ινδία. και ακούετουν μου κάτι εξωτικό με ποτζιήνα τα πράματα που μυρίζουν που τα κάφκεις τζιαι μετάξια, σάρι παγωνιά πορτοκαλιά τζιαι κίτρινα

μετά που τα άκουσα θκυο τρεις φορές εγίναν πιο δικά μου.

εφαντάστηκα τζιήνα που ελάλες και τα του λάζαρου και εφαντάστηκα και πραματα δικά μου.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Lexipenetas
Να είσαι καλά φίλε.


λεμέσια και ρόουζ
Σας ευχαριστώ! Υπέροχη η μουσική που μου μάθατε!!


ρίτσα
Κοντεύκει της ινδίας (εν που την περσία), αλλά κοντεύκει τζιαι των 'δικών' μας, άρα ο ήχος εν κάπου μές τη μέση. Εν μοναδικόν όργανον το σετταρ σωστά; Αννοίει τη ψυσιήν, τζιαι ότι έχουμεν μέσα ευαίσθητον φκάλλει το έξω να το νιώσουμε.
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
αρέσκει μου να γνωρίζω έτσι παράξενα όργανα.

τζιαι βρίσκω το γουάου που ξέρεις να παίζεις. σάννα αγγίζεις ξενους κόσμους τζιαι φκάλλεις το μοναδικό σου που το πανανθρώπινο

πέρσι που επήα στη βουδαπέστη έπήαμε στο μουσείο εθνογραφίας τζια είσιε μια περιοδική έκθεση με όργανα του κόσμου. ήταν πολλά ωραία τζιαι σε κάποια που ήταν αντίγραφα αφήναν σε να παίζεις τζιαι ακούουνταν οι ασυντόνιστές μας κινήσεις μέσα στο παλιό μεγάλο άδειο παλάτι

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.