Δεύτερη μέρα, γράψιμο, παραισθήσεις.

Αρρωστά με το κομμάτιν που γράφω.


Εμάχουμουν 8 ώρες εψές, επάσκισα για να φτάσω στον πρώτο μου στόχον, τα δύο λεπτά μουσικής.  (πρέπει να γράψω 7 λεπτά ώς τες 15 του Μάρτη, άρα 2-3 τη  βδομάδα).  Εμπήκα στον κόσμον του για τα καλά.  Τζιαι τί το έθελα μάνα μου.   'Εννεν κόσμος σταθερός ή χαλαρός, εν κόσμος ούλλον γωνιές στρογγυλές, άχρωμος, με τταβάνια που σε τσιλλούν κλειστοφοβικά, έμμονες ιδέες, ά-λογες διαστάσεις, τζιαι προκαλεί μου αναγούλες, αναταραχή, αστάθεια, λίγο φόβο, τζιαι άλλα περίεργα αισθήματα τα οποία απολαμβάνω γιατί κάμνουν με να Νιώθω Ζωντανός τζιαι εχτός πραγματικότητας.  Έτσι έναι άμα γράφεις τούντο είδος μουσικής.  

Θέλω να περιγράψω τον κόσμον που έπλασα. 

Πρώτα, να σας παραδεχτώ ότι έχω ελαφρά μορφή  συν-αισθησίας, δηλαδή άμαν ακούω ήχους 'θωρώ' σχήματα τζιαι χρώματα, άμαν κάμνω κινήσεις 'ακούω' ήχον (εν κάπως μπερδεμένες οι αισθήσεις μου με λλία λόγια_)
Άρα μπορώ να προκαλέσω εύκολα παρ-αισθήσεις του εαυτου που έχουν να κάμουν με ήχον, χωρίς φαρμακευτικά 'βοηθήματα' ή δόσην σχιζοφρένειας (although open source creativity is as close to schizophrenia as you could possibly get).

Ο κόσμος που επλάστηκεν εχτές μέσα μου, έτυχεν να εν πολλά disturbing.  Τόσα του εφόρτωσα έσιει μέρες, όι σεττάρ, όι ποιήματα τζιαι αναμνήσεις, εγεννήθηκεν μές το άγχος το άυλον.

Εν ένας κόσμος ολόασπρος τεράστιος, σε σχήμαν διαμαντοειδές (actually, θωρώ το να έναι Calabi-Yau space, το διάσημο πολύεδρο πολυδιάστατο σχήμα που περιγράφουν στο String Theory τους οι αστροφυσικοί) .  Κάθεσαι μέσα του, εχτός χρόνου τζιαι χώρου (ά, το μουσικόν κομμάτιν ο Συνθέτης νοεί το σάν ολότητα, ένα πράμα που την αρκήν ώς το τέλος, όι σαν timelinear construct from 0-secs to 7mins όπως το νοεί ο καταναλωτής).
Μές το σχήμαν γυρώ μου πετούν κάτι καφέ σχήματα σάν τα "U", αλλά λλίον ακανόνιστα, πουπουλλένια.  Περιστρέφουνται τζιαι φκάλλουν τον ήχον που τα μπράτσα τους, κάθε νότα που φκάλλουν έσιει ρίζες μές το υποσυνείδητο (θωρώ τες ρίζες να χάννουνται πρός τα πίσω) τζιαι συμβολίζει η καθε μιά τους τζιαι έναν κακόν που φεύκει που πάνω μου (παλιά άλυτα, anxieties, αμφιβολίες κλπ κλπ, conflicts, desires, regrets).  Κάθε λλίον φακκούν πάς τες γωνιές του δκιαμαντιού, στρέφουνται πίσω με μαγαλύτερην ταχύτητα.   Ορισμένα σχήματα πάν μπροστά στο χρόνον, άλλα πάν πίσω, κλπ.    Αντίλαλος.   Μεινίσκω με τες ώρες μέσα βαθκειά σε τούντον κόσμο τζιαι ρεμβάζω, observer.  Κολυμπώ σε αργήν κίνηση.    Εν πολλά έντονη η παραίσθηση, κάμνει με να χάννω την συναισθηματικήν επαφήν με το Έξω σχεδόν.   Ευτυχώς, κόφκει ο νούς μου συναισθηματικά τζιαι δέν κολλώ μέσα στον κόσμον που με καλεί σαν τες σειρήνες, γιατί εύκολα σου γυρίζει αμαν ζιεις μέσα του για ένα μήνα.  Πρέπει να ξέρεις τα κλειδιά της Εξόδου, , τζιαι πού εν η έξοδος  αλλιώς.....




Σχόλια

Ο χρήστης Anonymous είπε…
Ένα πρώτο σχόλιο: Βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρον πώς οι επιστήμονες παίρνουν τη λέξη "συναιθησία" και της δίνουν το συγκεκριμένο νόημα. Η συνήθης της σημασία (στη φιλοσοφία) είναι η συνθετική ικανότητα της υποκειμενικότητας να συνενώνει τα διάφορα ερεθίσματα των πολλών αισθήσεων (π.χ. όραση και ήχο) μαζί και έτσι να συγκροτείται ενιαία αισθητική αντίληψη (sense perception ας πούμε) που ανταποκρίνεται κα αποδίδεται σε ένα αντικείμενο στο χωρο-χρόνο. Στον Καντ αυτή η συναισθητική ικανότητα/διεργασία είναι υπερβατολογική (transcendental) δηλαδή συμβαίνει πίσω από την ίδια την εμπειρία κι δεν παρουσιάζεται σε αυτήν, επειδή είναι ακριβώς αυτή η διεργασία που συγκροτεί εξαρχής την ενότητα της αντίληψης και ως αιτία δεν μπορεί να παρουσιαστεί αποτελεσματικά. Μετά όμως, πρόσφατα δηλαδή, στη μοντέρνα νευροψυχολογία αποκτά αυτό το νόημα (όπως το χρησιμοποίησες εσύ)... (ώρες ώρες ακούγονται πολύ μαλακίες αυτά, το ξέρω, αλλά είναι ήδη πολύ αργά για μένα)!
Ο χρήστης Demis G είπε…
Όταν κάποιος πέρνει στα σοβαρά αυτό που θέλει να επιτύχει θα "μπεί στο πετσί του ρόλου". Έτσι και εσύ. Μπήκες στον κόσμο του στόχου που θέλεις να επιτύχεις.

Φτάνει να μπορείς (όχι εσύ απαραίτητα, ο Α, ο Β) να βγεις από τον λαβύρινθο ακολουθώντας πίσω το νήμα που αφήνεις πίσω σου..
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Ουφ... πολλά παραστατικά μας το έδωσες αυτό που περνάς. Πολλά κοντά στη σχιζοφρένεια ούλλο τούτο πράγματι... κράτα τις ισορροπίες με τον νου.
Πολλά εντυπωσιακό το calabi-yau space. Το διαμάντι ξέρεις έχει θεραπευτικές ικανότητες, διασκορπά την αρνητικότητα (γι΄αυτό τζιαί ούλλα έρκουνται κατά πάνω του τζιαι σκορπίζουν πάλαι πίσω). Επίσης το διαμάντι αντικατοπτρίζει τις επιθυμίες της ανώτερης συνείδησης μας, καθώς αυξάνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Πολλά θαυμαστός ο κόσμος της δημιουργίας - μπαίνεις σε άλλη διάσταση σίουρα.

Κράτα καλά... τζιαι επέστρεφε συχνά.
Ο χρήστης Λάζαρος είπε…
...καλού κακού φκάλε κανένα αντικλείδι τζιαι δώσ' το σε άτομο της απολύτου εμπιστοσύνης σου.


----------
ΥΓ: Ως τώρα για μένα το Ω ήταν μοβ με πολύ ελαφρώς γλυκιά και ευχάριστη γεύση (όχι γλυκερή σαν του Ο, που ήταν κόκκινο, για παράδειγμα), αλλά εν ήξερα ότι η κατάσταση μου είχε όνομα... Πάντως πέντε χρόνια τώρα, έτσι εμάθαινα τα μωρά να θκιεβάζουν. Να ανησυχήσω λαλείς;

:/
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Χρίστο
(πάντα να μου συγχωρείς τα αγγλικά, έν μου έμεινε λεξιλόγιο στη γλώσσα μου, ειδικά για τούτα τα θέματα -και σε ευχαριστώ που μου διευρίνεις τους ορίζοντες, πχ 'υπερβατολογική' -transcendental!!!! καλό αυτο! )
Ακου,
Προτιμώ τη φιλοσοφική σου εξήγηση που την επιστημονική -η σύνθεση των αντίθετων σε μιά ενιαία αντίληψη της δημιουργίας βοηθά την αντίληψη του δημιουργού να ανοίξει τζιαι να αγκαλιάσει τους ορίζοντες του, τζιαι να έβρει connections between seemingly disparate thought-objects . Θέλω να κάμω μιάν εικασία για την υποκειμενικότητα όμως -επειδή τούντην σύνθεσην των αισθήσεων ζώ την εμπειρικά αμα γράφω: Πέραν της (υποκειμενικότητας) υπάρχει κάτι 'αλλο', που οδηγά το coagulation των αισθήσεων, κάτι έξω του εαυτού το οποίο υπάρχει μόνον οταν κάνει ο εαυτός transcend the means of expression. Η διεργασία που συμβαίνει πίσω που τες πόρτες μπορεί να γίνει deconstruct που τον δημιουργό (αυτό προσπαθώ να κάμω) για να την καταλάβει καλά, τζιαι να μάθει να την "προκαλεί". Αρέσκει μου μιά λέξη που έπλασεν ο Βάγκνερ (δέν μ' αρέσκει ο Βάγκνερ ομως) που εκφράζει απόλυτα τον τρόπον που σκέφτουμαι για το perception μου σαν καλλιτέχνης, τζιαι πώς θέλω να δουλεύκω: Gesamtkunstwerk.



Δημήτρη
Υπάρχει άλλος τρόπος να ζεί κάποιος; Εν πρέπει να παίρνουμε στα σοβαρά το 'ρόλο΄μας, τζιαι να τον ζούμε με μεγάλην αφοσίωση, πάθος τζιαι αγάπη; Δημήτρη, τζιαι ο λαβύρινθος έσιει το ρόλον του, όποιος το φοβάται, χάννει πολλά όμορφα πράματα. Το να ξέρεις να φκείς έξω εν τζιαι τούτο μιά τέχνη ξέρεις. Γιατί η πόρτα που φκέννει έξω έννεν η ίδια που τούτην που μπαίννεις μέσα.


ρουθλες μου γειά σου
Πάω καλά, ξέρω τες εξόδους ούλλες. Μαθαίνω με τζιαι δέν με φοούμαι όπως παλιά. Παίζω με τες πόρτες, πάω μέσα, γράφω, μετά φκέννω. Σήμερα επήα στη φύση, ανάπνευσα παγωμένο αέρα, άκκασα κλαριά του πεύκου, εμύρισα σαπημένα φύλλα, έβαλα τη φούχτα μου μές το σιόνιν που έλειωνεν, τζιαι άνοιξεν η πόρτα του Έξω. Πέ μου, άμα ζείς μέσα στο διαμάντι τότε, τί σημαίνει;;

Εννα επιστρέφω συχνά.


Λάζαρε δάσκαλε
Σοφή η συμβουλή σου για αντικλείδι. Μα ποιού να έχω τόοοοσην εμπιστοσύνη; Πολλή η ευθύνη Λάζαρε. Sometimes you have to be a gambling man.

Μα έσιεις συναισθησίαν; (εψευτοκατάλαβα το που ελάλες για τα βαζανιά τζιαι τα μώβ προχτές!!). Μέν ανησυχείς, εν δώρον. Διδάσκεις των κοπελλουθκιών έτσι; Υπέροχο, θα το δοκιμάσω με τη μουσική.
Ο χρήστης Anonymous είπε…
1. Δεν είναι η δική μου εξήγηση, είναι του Καντ (δεν είμαι Καντιανός).
2. Θεωρώ ότι έχεις διαβάσει μεταμοντερνισμό από τα γραφόμενά σου.
3. Δεν έχω ξανακούσει αυτό τον όρο του Βάγκνερ, αλλά κατανοώ τι σημαίνει η λέξη. Είχα διαβάσει λίγο για τον Βάγκνερ όταν έκανα έρευνα για τη φιλοσοφία της αισθητικής του Νίτσε και αναγκστικά έπρεπε να δω και λίγο τον Βάγκνερ διότι έγραψε ολόκληρο βιβλίο εναντίον του ο Νίτσε!!!

Αυτά που μου έγραψες πρέπει να τα διαβάσω ξανά για να σου απαντήσω καλά.
Ο χρήστης Λάζαρος είπε…
¡¿Gesamtkunstwerk‽ ο_Ο
Α καλά... Επήρες με καμιά δεκαετία πίσω τωρά.

Ε, αν ενδιαφέρεσαι για την ελληνική απόδοση του όρου, είναι συλλογικό έργο τέχνης. Παρόλο που η σκέψη για την ύψιστη και ύστατη συνένωση όλων των τεχνών – όπως ένα περίπου συνέβη στα άδυτα του μυαλού σου, ω δημιουργέ – εν που τους Ρομαντικούς που πρωτοξεκίνησε, όντως εν ο Wagner που την ανέπτυξε λεπτομερώς, στο Das Kunstwerk der Zukunft και κυρίως στο Oper und Drama του. Το ιδανικό δράμα, κατά τον Wagner, εν τζείνο στο οποίο ο λόγος, η δράση, η διάρθρωση τζιαι ο ήχος φτάνουν στην υπέρτατη συγχώνευσή τους τζιαι τα πάντα ανάγονται τελικά σε συναίσθημα. Λόβελι, ένεν;

Εδώ ανοίγουμε μια παρένθεση: Που τον Wagner ελάχιστα συμπαθώ· βρίσκω το έργο του υπερφίαλο τζιαι πομπώδες. Αμαρτία μου εξομολογημένη, όταν στα 17 μου επήα να δω τον Tannhäuser στο Würzburg, εποτζοιμήθηκα στη μέση της δεύτερης πράξης τζι εξύπνησα που τα χειροκροτήματα των παραληρούντων Γερμανών στο τέλος της τρίτης – έχουν τον λλίο (;) θεοποιημένο, υπόψιν, οπότε μεν τους πεις κακή κουβέντα για τον Wagner, εν να σε κοιτάζουν με το μισό τους. Σόρι, αλλά ήμουν τζιαι πτώμα που τες παραδόσεις στο πανεπιστήμιο.

Δεύτερη αμαρτία μου: Mεν με βάλεις τωρά να θκιεβάσω δοκίμια – οποιουδήποτε, όι του Wagner αποκλειστικά – στα γερμανικά· θα απογοητευτούμε αμφότεροι οικτρά, πίστεψέ με. Τα ίδια ισχύουν και για τους Kant, Schiller, Fichte, Schelling, Solger και τους πλείστους άλλους.

E, επέρασα; :D
Ο χρήστης Diasporos είπε…
χριστο
εδιάβασα μεταμοντερνισμό αλλά μόνο για τη μουσική (το ίδιο πράμα, σωστά;;)
Ο μισητός βάγκνερ με την γλειώδη μουσική που έγραφε προσπάθησε να πλάσει τέχνη που πηγάζει εξωτερικά σε όλες τες κατευθύνσεις. If only he wasn't a complete asshole....


λαζαρε

Lol, η ιστορία σου για το βάγκνερ εν πολλά καλή. Δέν ετόλμησα ποτέ μου να παρακολουθήσω εγώ, δέν τον αντέχω καθόλου (άκου όμως τες οπερες του Richard Strauss -eg Elektra, Salome, Egyptian Helen, πελλαμός!!)

"συλλογικό έργο" έ;;;

I like.


πέ μου, τον Alban Berg έσιεις τον υπόληψην? -την όπεραν του 'Wozzeck' για παράδειγμα.
Ο χρήστης Anonymous είπε…
Ωραία-ωραία, μαθαίνουμε και θεωρία της αισθητικής! Πάντως να σας πω την αλήθεια, όταν δεν μεσολαβούν αυτές οι θεωρίες, είτε προερχόμενες από τον καλλιτέχνη τον ίδιο είτε προερχόμενες από τρίτους/αναλυτές, που αφορούν την πρόθεση του καλλιτέχνη, εγώ δεν μπορώ να δω αυτόν τον "ολοκληρωτισμό" (ας πούμε) του Βάγκνερ με κακό μάτι (αυτί). Και παρασύρομαι και μου αρέσει. Ίσως συμβιβάζομαι πιο εύκολα αισθητικά, ίσως να είναι λόγω έλλειψης παιδείας, ίσως έλλειψης reflection, δεν ξέρω. Παρασύρομαι. Αμαρτία ξομολογημένη :)
Ο χρήστης Λάζαρος είπε…
@ Χρίστος Β.:

Αν με ρωτάς, καλά κάνεις και παρασύρεσαι· καλά κάνεις και σου αρέσει. Κι αν με ρωτάς, καλό είναι και το να ψάχνουμε και την πρόθεση του εκάστοτε καλλιτέχνη – για οποιαδήποτε μορφή τέχνης κι αν μιλάμε.

Είναι εύκολοι οι αφορισμοί του τύπου «Ε και τι έκανε ο Pollock δηλαδή; Πήρε τρεις κουβάδες μπογιά και τους έριξε ατάκτως σ’ έναν καμβά 2×3!»· «Και τι έκανε ο Miró δηλαδή; Τίποτα καλύτερο από ένα νήπιο που ζωγραφίζει με τις δαχτυλομπογιές του!» Το θέμα είναι υπό ποιες κοινωνικοϊστορικές περιστάσεις το έκανε αυτό; Αντιδρώντας σε τι το έκανε αυτό; Δεν ξέρω... Ίσως να ‘ναι κι αυτή η έμφυτη αναπηρία που κουβαλάω, να δίνω στους πάντες ελαφρυντικά για τα πάντα όσα.

Μπορεί να κοιμήθηκα στον Tannhäuser, αλλά αναπόφευκτα θα εκτιμήσω τη δραματικότητα / επικότητα του Das Ring des Nibelungen. Και βρε αδερφέ, δε γίνεται να είναι κι όλες οι όπερες Lakmé του Delibes! :D

Κι ίσως άμα δω τώρα τον Tannhäuser να τον δω με άλλο μάτι, μια και δεν είμαι πια 17.

Εσύ, φιλόσοφος ων, αυτά τα γνωρίζεις πολύ καλύτερα από μένα : )
Ο χρήστης Anonymous είπε…
Ναι ναι, έχεις δίκαιο για την πρόθεση του καλλιτέχνη, έτσι όπως το έθεσες. Εν τω μεταξύ, δεν χρειάζεται να δικαιολογηθείς για το ότι ποτζοιμήθηκες στον Βάγκνερ: μια φορά εγώ πήγα στο γήπεδο και ποτζοιμήθηκα! (Νομίζω πρέπει να είμαι ο μοναδικός έφηβος που ποτζοιμήθηκε μέσα σε γήπεδο)! Αλλά εντάξει δικαιούμαστε μια δόση κωμικοτραγικής αντίφασης!!! (Και τώρα πρέπει να ψάξω τες όπερες που ανέφερες να τες ακούσω)!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ελάτε στες μουσικές

Τρώγοντας το Ντούριαν