..στη Λίμνη Walden την ονειρεμένη. Εκδρομή. Αλληγορία..


Με έπεισε η γυναίκα μου να πάμε κολύμπι στη Λίμνη τη Σμαραγδένια.  Τόσα χρόνια αμερική αρνούμαι με πείσμα να κολυμπήσω σε λίμνη  ('βρωμεί'  'εν σιόνι το νερό'  'έν θωρείς πού πατάς'   'εννα πνιείς!!'  'σάν την κύπρον έν έσιει'   κλπ  κολλήματα που είχα)      Σήμερα ενέδωσα γιατί πήρα όρκο να δοκιμάζω νέα πράγματα κάθε μέρα χωρίς να αφήννω τα όρια μου να με καθορίζουν.
Ταξίδι το λοιπόν στη λίμνη Walden την ιστορική, εκεί που είχε την καλύβα του στο δάσος ο διάσημος Thoreau τον περασμένο αιώνα αν τον ξέρετε, φιλόσοφος, ερευνητής, ποιητής, συγγραφέας.   Πεντακάθαρη η λίμνη.   Το νερό είναι πόσιμο, βλέπεις τον πάτο σάν κολυμπάς με τες πέστροφες.     Μυρίζει πεύκο, αγριολούλουδα και αέρας φρέσκος.  Πόσο λάθος είχα!!   Μαλάκα διάσπορε άφησες το πείσμα σου να σου κόψει την απόλαυση.











 Στη βόρεια ΧΤΕρνία το τέλος του αυγούστου είναι όνειρο.  25 βαθμοί, χωρίς υγρασία.  Τα σύννεφα πηγαινοέρχονται απο πάνω μας σάν νεράϊδες προστάτριες ή σάν παχουλλά αγγελάκια της αναγέννησης ντυμένα στα λινά τους. 











Παράξενη η παραλία της λίμνης.  Άμμος σάν της αγιάνναπας αλλά χοντρός.   Ειρηνική αλλά αγχωτική μαζί η παραλία, με κόσμο διαφορετικό.   Παρατηρώ και τα καλά, και τα κακά μαζί.   Η φύση αναβλύζει Ζέν και σοφία, σε προσκαλεί στην αγκαλιά της.  Απο την άλλη ο κόσμος  (οι γυναίκες τουλάχιστο)   νιώθουν τόσο άβολα με τη γύμνια τους  (μαγιό=εσώρουχο, νομίζουν!) που σε κάνουν να ντρέπεσαι που είδες κατα λάθος  (..) τον πισινό τους ή το περίγραμμα του στήθους τους.  Καημένοι. Τουλάχιστο ΔΕΝ  έχει high class τύπους αποτριχωμένους.  Δέν έχει γκόμενες να το παίζουν μοιραίες με Λουί βουιττόν  γυαλιά και σάνδαλα και κορμιά ατελείωτα.  Εδώ δέν είναι Μαϊάμι  ή Λος Άντζελες ή  πρωταράς. Εδώ είναι τα πλούσια προάστεια της ΧΤΕρνίας.  Έχουν λεφτά μα δέν το δείχνουν.   Έρχονται εδώ για να χαλαρώσουν με τες κοιλίτσες, τις κυτταρίτιδες και τους γύρους στες ζζάμπες τους με τα μωρά.   Έρχονται εδώ να απολαύσουν την ομορφιά του πεύκου και του δρύ δίπλα στο νερό.  

Έχτισαν δίπλα στη λίμνη σπίτια το 1700 οι πιονέροι γιατί είχε εύφορη γή.   (Ήταν κάποτε φάρμες μές το δάσος).  Τώρα μένουν όσοι μπορούν να αγοράσουν σπίτι του $1 εκ.  και βάλε..     Ο "παράδεισος"  της upper μεσοαστικής οικογένειας τους αμερικάνους.   Εδώ δέν έχει φτωχόκοσμο ή έγκλημα.  Οικογένειες, παιδάκια που παίζουν με τη χοντρή γεμάτη πέτρες άμμο.   Τα ζουζούνια, οι δρυοκολάπτες, οι πεταλούδες κάθονται να πιούν νερό δίπλα σου άφοβα παρέα με τα πρασινόψαρα.   


Σάν βετεράνος μεσογειακός κολυμβητής που είμαι  (αχέμ, σ.σ. άμα κολυμπώ στη θάλασσα ζαλίζομαι ο δύστυχος!)  εβούρησα φωνάζοντας με το γιό μου στα "ζινίσhα"  μου, επετάχτηκα στο νερό λεβέντικα.   Έν ήταν πολλά κρυό!   Τί μαλάκας είμαι.  Τόοοσα χρόνια πείσμα.  Άχ ρε διάσπορε γαούριν.






Αφήννω τα μωρά με τη μάμμα τους σε κάποια φάση να παίζουν με τες σικλούδες τους.  Πάω στο δάσος δίπλα απο την όχθη να κάμω τα δικά μου.


Παράδεισος!
Θάμνοι με μούρα.  (τρώω, εννοείται, ήβρεν φαϊν ο κυπραίος!)
Αγριοτριανταφυλλιές που αφήννουν το γλυκό τους άρωμα να ταξιδέψει στην επιφάνεια του νερού και να φτάσει τους κολυμβητές την ώρα που ανάσκελα με κλειστά τα μάτια λικνίζονται στην επιφάνεια του νερού.


Κάθομαι σταυροπόδι στο πεζούλι.  Αναπνέω αργά.  Ο κόσμος μου μένει ακίνητος.
Περπατώ  και  Βλέπω.   Βλέπω και Νιώθω.   Είμαι και Είναι.   Η στιγμή  αιωρήται μπροστά μου και όλα όσα βλέπω με αλλάζουν, μου μιλούν.  

Βλέπω τα Σημάδια.   

Βλέπω..

Είμαι...


Ο  Χρυσός και Σμαραγδένιος Σκαραβαίος  (το σύμβολο αυτό του μετασχηματισμού, της αναγέννησης της Συνείδησης)  μου χαμογελά μέσα απο το λευκό ρόδο της αυγής  (που λέν και οι πέρσες)







Με πόση αξιοπρέπεια  πέρασες το χειμώνα σου ώ Ρόδον.   Κάθομαι δίπλα σου με σέβας, ρουφώ το άρωμα, χαίρομαι την εαυτή σου, βλέπω το σύμπαν να σ' αγαπά και χαίρομαι.  Μίλα με τα σύννεφα, βλέπεις εκεί το σημάδι στο κέντρο?  Εγώ το Είδα.






Είδα στο νερό μιά πασχαλίτσα να πνίγεται με τα ποδαράκια της στον αέρα να παλεύουν απελπισμένα.  Μου είπε το Αδρωπούιν του Μυαλού να τη σώσω.  Την έβγαλα έξω και πήρε το δρόμο της πατώντας τες χρυσόπετρες.   Σύμβολο προστασίας και του καλού η πασχαλίτσα.






Τέσσερα μούρα κόκκινα κάθονται στο γυμνό κλαρί.
Τρυγώ τα.




Άγνωστο, κίτρινο λουλούδι της αυτοπεποίθησης.






Μου είπε η Φύση  "Σ' ΑΓΑΠΩ καλέ μου".
Μου είπε η λίμνη  "Έχεις τώρα το Σμαράγδι, ποτέ να μήν το προδώσεις καλέ μου"

Της λίμνης μ' αγκάλιασε το σμαράγδι και μπήκε στους πόρους μου.




Σχόλια

Ο χρήστης Leni είπε…
Wow, I'm very impressed! Τι νερά εν τούτα! Wow!
Όταν ξαναπάεις βούττα τζαι για'μένα ;)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αχ Διασπορε μου. Παντα με τραξιδευουν οι ιστοριες σου. Χαιρομαι που τα καταφερνεις να ζεις με ολες σου τις αισθησεις. Δεν σου κρυβω οτι μετα απο διαβασα δικες σου ιστοριες καποια πραγματα τα βλεπω με αλλιως.
Για τις λιμνες στη Κυπρο εχουμε αρνητικη προκαταλυψη. Οταν παλια με επαιρνε η μανα μου παντα ελεγε για την υπουλη λασπη της λιμνης που σε τραβα στο πατο.
Να 'μαστε καλα.. Μαρια
Ο χρήστης rose είπε…
εκεί ανάμεσα στα πράσινα φύλλα έχει μια ορχιδέα μωβ, τη βρήκες?
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
διάσπορε εν πολλά ωραίες οι φωτογραφίες. φαίνουνται καθαρές τζιαι κρυστάλλινες, τζιαι αγνές. παραδεισένιες. θα ήθελα πολλά να επισκεφτώ αυτόν τον όμορφο τόπο.

οι γυναίκες όμως της αμερικής εν σεμνότυφες;περίεργο
Ο χρήστης Terra Incognita είπε…
Αυτά είναι...!

Την επόμενη ως κλάσσικ κυπραίος θα πρέπει να κατεβείς με το ψαροτούφεκκo..!:)
Ο χρήστης thalassamov είπε…
Διάσπορε...σαν την θάλασσα ΕΝ εσχει αλλά τωρά που μιλάς για κρυστάλλινο νερό με πέστροφες, σίγουρα άξιζε η δοκιμή!
Εν τέλεια να είσαι μωρό και να σε έχει ο παπάκης σου στους ώμους του και να βουράτε μές το νερό!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
I hope you have read or will read some Thoreau to top off the beautiful feelings at Walden. Or even better, read some Emmerson!
Ο χρήστης Neraida είπε…
Πανέμορφο κείμενο και φωτογραφίες.

Από τα ομορφότερα που έχες γράψει.
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Γινάτι που έχουμε εμείς οι Κυπραίοι Διάσπορε μου!!!.
Ευτυχώς που άκουσες την αγάπη σου.Να την ακούεις κάτι ξέρει.Πολλά όμορφες οι φωτογραφίες σου.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
leni

Ήταν το πιό ωραίο κολύμπι της ζωής μου..

Έγυρα πίσω μές το νερό, εκοίταζα τες κορφές των πεύκων τζιαι άκουα τα πουλιά. Εξωπραγματικό.



Μαρία

Στην κύπρο έν έχουμε λίμνες που εγίναν απο τους παγετώνες, γι αυτό οι λίμνες μας δέν κάμνουν για κολύμπι. Οι λίμνες δακάτω εν πολλά φιλικές. Το νερό εν κρυστάλλινο, πεντακάθαρο. Νιώθεις μιά αίσθηση ζωντάνιας, είσαι μέρος της φύσης. Ούτε λάσπη ούτε μαυρίλα. Άμμος ξανθός.



ρίτσα

Αν έρτεις καμιά φορά εννα απολαύσεις φύση, θα φκάλεις πολλές φωτογραφίες τζιαι θα φύεις με πλούτο της ψυχής. Ειδικά το φθινόπωρο.

Οι ΧΤΕρνέζες εν πολλά σεμνότυφες. Άσε τες πελλές που θωρείς στα έργα. Ο κόσμος ο 'κανονικός' εν συντηρητικός πολλά.




τέρρα

χαχαα, αν κατεβώ με ψαροτούφεκο θα με πάρουν για τρομοκράτη τζαιι μετά θα βουρώ να τους εξηγώ τους CIA τί κάμνω στη λίμνη τους με τα όπλα χιχι.



ροουζ

Όχι δέν την είδα! Μα πού είναι, ψάχνω την!




Θάλασσαμωβ

Σύμφωνοι, η θάλασσα εν Άλλο πράμα. Η θάλασσα εν Μάνα. Στη λίμνη ένιωσα να είμαι μέρος του περιβάλλοντος, με αγκάλιασε το νερό και τα δέντρα, υπήρξε ενας διάλογος διαφορετικός που το απέραντο του ωκεανού. Άρεσεν μου. Θα ξαναπάω. Σε λίγες βδομάδες οταν θα αλλάξουν χρώμα τα φύλλα εν πραγματικά υπέροχο το τοπίο δαμέ. Έφκαλα πέρσυ τον οκτώβρη φωτό τζι έβαλα τες στο μπλόγκ.




Ανώνυμη/ε

Θκιαβάζω τζιαι τον Emerson, τζιαι το Thoreau συχνά, εν ντόπιοι οπότε θωρούμεν τους συνέχεια 'γυρόν' μας. Τζιαι τον Robert Frost, την Emily Dickinson επίσης.




Νεράϊδα

Σ' ευχαριστώ, ήρτεν μου πολλή έμπνευση, εμιλήσαν μου τα δέντρα που επεθύμισα τόσο.


Σταλαματία

Το γινάτι φκάλλει μμάτι. Προσπαθώ να μάθω τον χρυσό κανόνα του γάμου σιγά σιγά : "Άκουε πάντα της γυναίκας σου!" χιχι
Ο χρήστης Kyprios είπε…
Σαν να και ακούω τον εαυτό μου για το κολύμπι στην ξενιθκιά. Αν εσύ υπέκυψες όμως εγώ ακόμα αντιστέκομαι. Είμαι για μακροχρόνιο αγώνα.
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Πανέμορφα τα νερά της λίμνης. Μπορώ να νοιώσω την δροσιά τους μέσα που την φωτογραφία! Αχ τούτο το γινάτι μας... Ούλλα ξέρουμεν τα κάποτε χωρίς να τα δοκιμάσουμε καν.

Ηρεμία Διάσπορε. Ανανέωση αισθήσεων... για τον χειμώνα που έρχεται. :)
Ο χρήστης rose είπε…
είναι σε άλλο ..."κεφάλαιο"
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Kyprios

Μέν αντιστέκεσαι. Εννα πάθεις την πλάκα σου, άκου με που σου λαλώ. Κάμε το!



ρούθλες

Έπιασα να αλλάξω το γινάτι μου. Εκατάλαβα οτι έν δουλεύκει...

Μπρός να μαζέψουμε υλικό για το χειμώνα ρούθλες μου.



rose

Θα γυρίζω τις σελίδες για να έρθει η Ωρα του..
Ο χρήστης Alexandra είπε…
a re diaspore, kolimpisa jai gw ton Iouli jai itan telia. Oute egw perimena na vrazi to nero jai na'n pentakatharo. Jai efooumoun gia tous touristes, efooumoun oti enna'shen skoupithkia - alla mashialla tous Konkordianous, prosexoun polla kala tin limnoua tous. Esto jai an itan gematon kosmo, imastoun oulloi jame me tin idia kali diathesi jai euxaristisi.

En eperimena na erwteuto to New England potte - oi empiries mou stin Bostoni prin 8 xronia en itan kales, jai i fisi tou NorthWest itan panta gia mena pio dinati, agria, jai omorfi. Big Sur, Redwoods, Pacific coast, Puget Sound...

Alla to Walden ekamen me na allakso tes kakes mou entiposis - jame pou en to perimena.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.