Στον Πευκόφυτο Υδατοφράκτη

(Μονοπάτι αγαπημένο)




Τις Πέμπτες διδάσκω που σπίτι σε σπίτι όλη μέρα, στην Πόλη με τα Αρχοντικά.   Αρχίζω η ώρα 10 το πρωί, σχολάννω κατα τες 9 τη νύχτα.  Δύσκολη μέρα, αλλά κερδοφόρα, τζιαι καρποφόρα. Αγαπούν με πολλά οι οικογένειες της Πέμπτης.   Τζιαι γώ.  Η κούραση εν κούραση όμως.  Για να μέν μου γυρίσει πέλλαρος, κάμνω μιάν ώρα διάλειμμα για μεσημέρι.   Αρέσκει μου κατα τις τρείς, μεταξύ μαθητών, να κάθουμαι σε μιάν ωραίαν τοποθεσία μές τη μέσην της πόλης (οι πόλεις δακάτω εν ξαπλωμένες πολλά, τζιαι έχουν δάση τζιαι νερά που τες διασχίζουν)  τζιαι πάω λοιπόν στον Υδατοφράχτην  της περιοχής τζιαι απολαμβάννω την ησυχίαν του δάσους, τρώω το σάντουιτς μου, ακούω μουσικήν, τζιαι περπατώ για 20 λεπτά για να μυρίσω τα πεύκα.  Θυμίζει μου το Τρόοδος, κάποτε μάλιστα κλείω τζιαι τα μμάθκια μου, τζιαι πείθω τον εαυτό μμου ότι εχτός που πεύκο, μυρίζει σπατζιά, μερσινιά, δκυόσμης άγριος, τζιαι -αμυδρά- σούβλα αρνίσια, σιεφταλιές τζιαι τσιγάρο Rothman's.  Φαντάζουμαι μιάν κλασσικήν οικογένεια κυπραίους να κάμνουν πικνικ αιώνια στον υδατοφράχτη μμου σε μιάν όχθην, λαλώ τους γειά κάθε που περνώ, τζιαι έτσι έχω παρέαν στον περίπατον μου ("Κωστάκηηηηη, μέν πηέννεις κοντά στο νεροοον" -φωνάζει στα μωρά της η φανταστική μάμμα του πικνικ, ντυμένη στα 24 της, με το τακκούνιν να τρυπά το λειβάδι.  Ο παπάς κάθεται τζιαι καπνίζει ζαόστομα, τζιαι παίζει τάβλι με τον σύγαμπρον του που εν πονηρόφατσα, φακκούν τις πέτρες τζιαι λαλούν περίεργες λέξεις όπως "ικκίπιρ" "τόρτζια" "άτε ζαρούιν μου" κλπ, πίννουν ΚΕΟ, τζιαι δέ διούν σημασίαν των γεναικών τους) . 

Περπατώ, αναπνέω, μιλούν μου τα πεύκα στα ελληνικά, οι βαλανιθκιές τζιαι τα καβάτζια στα αμερικάνικα, τζιαι ούλλοι μαζί σε Άλλη Γλώσσα κουβεντιάζουμεν, ηρεμώ, φεύκουν τα προβλήματα, τζιαι μετά φεύκω σωματικά να πάω στο επόμενο σπίτι.  Ψυχικά, ο υδατοφράχτης έσιει μιά γωνιάν δικήν του ηλιόλουστην μες τον Κήπον του Νού μου -τζιαμέ όμως για κάποιο λόγο εν σιειμονιάτικον το τοπίον, ολόασπρον.  Να περιμένετε να σας το δείξω σε 2 μήνες.







Aqua Permanens.
Πράσινο Λειβάδι δίπλα απο νερό.  
Πίσω του, σκοτάδι. (Μήν το φοβάσαι το σκοτάδι καλέ μου)
Κοίτα!  Το δέρμα του πόσο ποθεί το χάδι του ανέμου.


...και τ' ακροδάχτυλα τους  αγγίζουν





Πράσινο λειβάδι, θέλησες στο σύμπαν 
με στροβιλιστή έκσταση να απλώσεις τα μπράτσα.




Εκατό χορεύτριες αρχαίου χορού της Ινδονησίας.  Τα χέρια τους τσακίζουν με χάρη.
Άκου τη ξεκούρδιστη μουσική των γκάμελαν!
Ύμνος χρυσοντυμένος, -ήλιε, αγκάλιασε τες όμορφες μου Ιέρειες.



αποφλοίωση
...η γύμνια άξιους μας χρίζει για τα ουράνια





O Φτερωτός Δράκος της έμπνευσης ο αγαπημένος






Τα δέντρα στέκονται στο αιώνιο ρυάκι.
In Stiller  Nacht.
Μή μιλάς, νού.  Μή κοιτάτε, μάτια.
Αυτιά, Ακούτε!
Δέρμα, Νιώσε!
Βράχε μου, όταν δέν είμαι εδώ, νιώθεις άραγε την απουσία;
Πές τους να την προσέχουν τόση ομορφιά.


Οι ανοιχτές αγκάλες οι πύρινες τρυγούν το νερό, τη γή, τον ουρανό μαζί.
Χαρά!!



Ω, ναί!   Το Μονοπάτι που ζωγραφίζεται μόνο του κάθε βδομάδα,  το βλέπω πάλι!!
Μεταξύ του πράσινου και του νερού σχηματίστηκε σήμερα.
Χέρι Άλλο μου δείχνει με το δάχτυλο το δρόμο.
Η ροή θα το αλλάζει συνεχώς, θα το ανανεώνει, ποτέ δε θα μένει το ίδιο
πάντα ομως από το  ίδιο μέρος θα περνά.






....Ich leb' allein in meinem Himmel.
In meinem Lieben, in meinem Lied....
(Ruckert lieder)

"ζώ μονάχος στον παράδεισο μου
στον Έρωτα και το Τραγούδι μου"

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αγαπητέ Διάσπορε,

κατά μία σύμπτωση, συμπίπτει σήμερα το θέμα μας, έχω αναρτήσει ένα άρθρο με συγκεκριμένες πληροφορίες για τους περιπλανώμενους φυσιολάτρες, το οποίο αναφέρεται αποκλειστικά στην Κύπρο.

Ως εμπειρία η περιπατητική είναι από τα καλύτερα παρακλάδια της...Φιλοσοφίας. Πολύ ευχάριστο το κείμενο. Χαίρομαι που προβάλλουν κι άλλοι την άμεση επαφή με το περιβάλλον ως τη μοναδική αστείρευτη πηγή αναζωογόνησης και έμπνευσης.
Ο χρήστης Arahni είπε…
Diaspore arhisa na to dkiavazo k stin arhin pu leeis kleieies ta matia sou k fantazese oti eisai sto troodos leo tora erhete tzai i eikona tis souvlas! Pantos i perigrafi tou troodous pu ekames (me tin mama me to takouni) distihos en konta stin pragmatikotita.

Apolafse ti diki sou pragmatikotita pu en pio omorfi kai stelle mas kai emas tin energeia tis fisis. Giati i diki mou i poli einai a-fisiki.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
λεμέσια
θα σε επισκεφτώ πόψε. Χωρις την συχνη επαφη με τη φυση, τοο μυαλο δε γεννα ιδεες -ετσι πιστευκω.
Η φυσιολατρεία, όπως κάθε άλλη λατρεία, θέλει αλληλοκατανόηση, σεβασμό, βύθισμα στη Στιγμή.
Ευχαριστώ που ήρτες.


αράχνη
χε χε, έτσι τα θωρω οποτε θυμούμαι τροοδος.
Η πόλη σου γιατί εν έσιει ομορφιάν; εν γίνεται, κάπου πρέπει να έσιει.
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Διάσπορε είναι σπουδαία η φύση γυρόν σου τζιαι ας μιλά εγγλέζικα η ξέρω γώ τι άλλην ινδιάνικην γλώσσαν. Η δική μου δακάτω μιλά γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά τζιαι φκάλλει τες ίδιες ομορκιές με το τρόοδος, τον Ακάμαν, τον Απόστολον Ανδρέαν.

Παρόλον που απαιχθάνθηκα τα εγγλέζικα, θα ήμουν έτοιμος να έρτω έναν περίπατον μαζί σου να κουβεγκιάσουμεν με τα δεντρά σου τζιαι τες λίμνες σου. Είναι καταπληκτηκές.

Δεν έβαλεσ ιμέιλ στο πρόφαϊλ σου. Στείλε μου έναν μύνημα να πιάσω τη διεύθυνση σου διότι ήβρα κάτι που ίσως να σε ενδιαφέρει τζιαι να μπορώ να σου το στείλω.

γιά σου τζιαι να σιαίρεσαι ως την επόμενην πέμπτην.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
aceras
καλησπέρα σου φίλτατε, να κοπιάσεις όποτε θέλεις να πάμεν βόλταν να μας μιλούν τα δεντρά τζιαι οι λίμνες οι πανέμορφες, έσιει πολλά δαμέ που είμαι μακάρι ναν καλά ο τεράστιος παγετώνας που έλιωσεν πριν ξέρω γώ πόσες χιλιάδες χρόνια. Εν τη χορτάννω, ειδικά τωρά το φθινόπωρο, γιατί σε λίγο η θερμοκρασία θα ππέσει στους -5 ως τους -20 τζιαι εν δύσκολον να κυκλοφορείς. Πάλε πάω, ντυμένος ρούχα των αλπινιστών, αλλά εννεν το ίδιο.
Στον επόμενον μου περίπατο θα σε φανταστώ να παρπατούμεν παρέαν, με τις βέρκες μας, τζιαι να μου λαλείς τα ονόματα ούλλον των φυτών που θωρώ τζιαι δέ ξέρω να τα φωνάξω με το μικρόν τους. Θα σου στείλω μήνυμα.
Ο χρήστης Arahni είπε…
Diaspore, tzai i poli mou ehei omorfies, en touti i gerimi i kathimerinotita pou epivallume stous eaftous mas pu den me afinei na tin apolafso. Molis vro hrono tha sas po gia tis krifes omorfies tou Londinou...mporei kai hionismenou :)
Ο χρήστης Diasporos είπε…
αράχνη
μάθε την τέχνην του "κλέβω χρόνον", εννα σου βρεθεί, τζιαι εννα σου δείξη ωραία μέρη του λονδίνου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.