Στην παγωμένην τη Στιγμήν, το μοιρολόϊν του ταγκό στ' ακκορτεόν.




Για δέκα δευτερόλεπτα μακρόστενα,  αιώνια, πολύτιμα         η ευτυχία   επέτησεν     τζι έκατσεν πάνω μου απαλά σάν να τζιαι ήμουν μίσχος  τ' ανανήλιου  πυρόξαθθος, ετύλιξεν μου τα μαλλιά με τα στεφάννια της τζιαι τα εφτά της πέπλα   τζι  εκοίταξεν με με χαμόγελον περήφανον.   Εγώ εκάθουμουν σε άσπρην καρεκλούδαν πλαστικήν τζι έδρωννα αγκαλιάν με το ακκορτεόν μου μές τον ήλιον του μεσομερκού  ανάμεσα στες τερατσιές τζιαι τους βράχους κάτω που πέτρες με γενάες βλοσυρούς πουκάτω στ' ουρανού το μέγα μπλέ τσιατήριν.   Πόρτα κλειστή στο βάθος εν το Σταυροβούνιν.   Ερούφησα καφέν γλυτζιύν  τζιαι εσσιώπησεν τ' ακκορτεόν.   Εψές επήαμεν σε ρεσιτάλ του οργάνου τζιαι εμπνεύστηκα πολλά.  Ευχαριστώ σας φίλοι..
Έπιασα τζιαι θθυμήθηκα τωρά δέκα ταγκό παλιά ποτζιήνα που τ' αρέσκουν.  Θυμούμαι που τα έβαλλεν πάς το ππικάπ  το  '78  που ήμουν κοπελλούιν τζιαι ετραούδαν τα με την παράφωνην τζιαι παθιασμένην του φωνήν.    Θυμούμαι.   Ούλλα τους εν μινόρε,  στην κλίμακαν του Ντό (π' αρέσκει του Μπεττόβεν!)    ποτζιήνα που -άμαν είσαι ευαίσθητος-  στα τρία κλαμουρίζεσαι την πρώτη σσου αγάπην νοσταλγείς, ή τη μάνα σσου, ή το δημοτικόν, τους φίλους που εξήασες, την πρώτη σσου τη γειτονιάν που είσιεν όρνιθες τζι ελιές μες την αυλήν, τζιαι δρόμο τσιακκιλόστρωτον.   "Χορεύκεις?"   λαλεί της, ολοχώματος.   (επελέκαν την πέτραν δέκα ώρες σήμμερα)    Εγέλασεν όπως επότιζεν με το λάστιχον τες τριανταφυλλιές  τζιαι εδείκλισεν τζιαι είδεν τον.   Εχαμογέλασεν, ποτζιήνον του νταβίτσι.    Η ερώτηση εκρεμμάστηκεν ι στον αέραν σάν τ' άρωμαν του γιασουμιού, μα έν τ' απάντησεν.  Εγώ όμως που έπαιζα τ' ακκορτεόν  τζιαι είδα τους  έτσι που εστέκαν ολοζώντανοι τζι δκυό τους ήρεμοι να παιχνιδίζουν,   είδα το νόημαν της ζωής μπροστά μου.  Έτους τωρά, σε τούτην τη στιγμήν, είμαι δαμέ μπροστά τους, τζι εν δαμέ η μουσική, ο Κήπος.   Έτο δαμέ το σπίτιν.   


Τζιαι μιά γωνιά στον Κήπον Του  Μυαλού   εξανάννοιξεν, εφωτογράφισεν τη σκηνήν, εφύλαξεν την για Ύστερα  (το Ύστερα που έρκεται, το δύσκολον πολλά)   τζιαι  οι δκυό τους για πάντα μέσα του εννα ζήσουν σε μιάν γωνιάν με τερατσιές τζιαι ζίζιρους, με εκκλησάκιν τζιαι ουρανόν τεράστιον πουπάνω.  Πάντα ενναν θέρος, καύσωνας γυρόν θα έσιει ασπρόβραχους τζιαι πέτρες άγριες σκαλισμένες.     Δίπλα της η Καλύβα μου  (τζιαμέ που είπα να κοπιάσετε!)









Σχόλια

Ο χρήστης ρίτσα είπε…
λυπούμαι πολλά που οι παραπάνω άντρες στην κύπρο εν χορεύκουν έτσι χορούς, όπου επήα να μάθω είμασταν οι κορούες εναλλάξ καβαλλιέροι, αν με πιάει ποττέ κανένας να χορέψουμε μάλλον εννα θέλω να οδηγώ

______

μα γιατί σκέφτεσαι συνέχεια το ύστερα τελευταία; προσπαθείς να προετοιμάσεις τον εαυτό σου;
Ο χρήστης Diasporos είπε…
ρ-ί-τ-σ-α

Οι παλιοί εξέραν ταγκό ούλλοι. Εγώ ξέρω να τα παίζω τουλάχιστον. Έν έσιει πιό ερωτικό χορό που να φκάλλει το 'αρσενικό -θηλυκό' στην επιφάνεια.




Σκέφτουμαι το ύστερα αρκετά, επρόσεξες το. Προσπαθώ να ετοιμαστώ για έναν ύστερα που εννα έρτει, αδυσώπητο. Γι αυτόν απολαμβάννω τους..
Ο χρήστης Neraida είπε…
Καλημέρα,

εγεμώσαν τα μάθκια μου πρωί-πρωί.

Εν περίεργον να είσαι "Διάσπορος".
Μαζεύκεις τις Στιγμές σαν τον λίμπουρον που βουρά πάνω κάτω να συνάξει ότι μπορεί πριν να σιειμωνιάσει.

Χαλάρωσε λίγο....
Μεν σκέφτεσαι το ύστερα...
Μείνε στο τωρά....
Για να γίνει πιο δυνατή η Στιγμή...
Ο χρήστης dokisisofi είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο χρήστης ΔemΩΝ είπε…
Ο πατέρας μου, περιζήτητος χορευτής του ταγκό, ξελόγιασε με αυτόν τον χορό τη μάνα μου τόσο, που την έπεισε και κλεφτήκαν.

Ηθικόν δίδαγμα: Οι κορούες να είναι πολύ προσεκτικές με άντρες που χορεύουνε καλό ταγκό κι ακόμα περισσότερο με άντρες που το παίζουνε στ' ακορντεόν ;)
Ο χρήστης emc είπε…
Έτσι που περιέργεια το ακκορντεόν παίζεις το επειδή εν παρόμοιο με το πιάνο αλλά πιο εύκολο να το κουβαλάς; Όξα ετράβησεν σε ο ήχος; Πάντως είσαι άσιλα multi-instrumentalist, καλόν πράμα για συνθέτη.

Επί τη ευκαιρία, να σου κάμω μιαν παραγγελιάν: γράψε κάτι για κιθάρα, τζιαι στείλε το στούν τον διαγωνισμό http://www.egta.org.cy/composrulesGR.html

Όι επειδή εν διαγωνισμός τζιαι εννα αποδείξεις τίποτε, αλλά εννα ήταν καλή φάση να παίζουν τα λαιστρυγονούθκια των ωδείων διασπορική μουσική ;)

Στέλιος
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Ξέρεις ότι πάντα πιάνω τις ευαίσθητες στιγμές τζιαι συγκινούμαι! Κράτα τούτην την εικόνα πάντα καλέ μου Διάσπορε... Πάγωστην στην μνήμη σου τζιαι ζέστανε την στην καρδιά σου. Τούτη εν η αλήθκεια που σε έφερε ως δαμαί... τζαι τζείνους μαζί.

Μια ζωή προετοιμάζουμουν τζαι προετοιμάζουμαι. Έτσι για να αντέχω τα δύσκολα... Πιστεύκω βοηθά. Ένι ξέρω να κάμω διαφορετικά anyway τη ζωή μου.
Ο χρήστης dokisisofi είπε…
Διαβάζοντας το τελευταίο σχόλιο της Ρουθλες συνειδητοποίησα ότι γενικά όταν γράφοντας σχόλια στου Διάσπορου, προσπαθούν όλοι να γράφουν όσο πιο κυπριακά γίνεται και στο ίδιο ύφος! Ακόμα και άτομα που δεν μας έχουν συνηθίσει στα μπλογκ τους σε τέτοια λαλιά, όπως η προλαλήσασα!
Διάσπορε είσαι φαινόμενο!
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
Επέστρεψα που τες διακοπές. Φέτος εταξίδεψα 10 χιλιόμετρα. Καταβροχθίζω τες αναρτήσεις τζιαι τα σχόλια σας. Διάσπορε θα με κάμεις να έρτω Κύπρο.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Neraida


Εν περίεργο λαλείς να είσαι διάσπορος. Σωστά. Εν δώρον γιατί παρατηράς τζιαι κρατάς τα. Εν κατάρα γιατί έν σε αφήννει ο νούς σου ήσυχο, γυρεύκει συνέχεια την ομορφιά να την ρουφήσει. Εθκιάλεξα όπου πάω να είμαι διάσπορος, τζιαι όπου πάω ξένος. Πονώ συνέχεια τζιαι γελώ συνέχεια γιατί όποιου μιλήσω θωρώ τον τζιαι ακούω τον σάν ναν η τελευταία. Τζιαι τούτον κοστίζει ακριβά. Ποττέ εν ησυχάζω, μεινίσκω στο τωρά, ζώ το, αλλά το χαλάρωμαν εν αδύνατον μου..




ΔεmΩΝ


χαχα εν πολλά ρομαντική η ιστορία των γονιών σου, όμορφη. Το ταγκό μιλά πολλά. Λαλεί του άλλου αν είσαι γεμάτος ζωήν, τί κουβαλάς μέσα σου. Αν είσαι ατίθασος ή τσαχπίνης. Αν είσαι δυνατός, αν ξέρεις να είσαι αρχηγός αλλά ευαίσθητος. Εν μουσική γεμάτη. Να προσέχουν όσοι χορεύκουν με καλό χορευτή, ή παίχτη καλά το είπες.


emc


Τζιαιρόν να φανείς! Ευχαριστώ για την παραγγελιάν, αν προλάβω εννα γράψω, αρέσκει μου η κιθάρα πολλά έν είχα ιδέαν οτι έσιει έτσι διαγωνισμούς δακάτω. Εν το μεταξύ ξέρω οτι παίζεις τζιαι τα παραδοσιακά. Μόλις έγραψα/επαίξαμεν ένα σεμάϊ περσικο-κυπριακο-τούρκικον, αν θέλεις να σου στείλω το λίνκ γράψε μου ήμεηλ (στο προφίλ μου) να το ακούσεις να μου πείς αν σου αρέσει :-)

Το ακκορτεόν αρέσκει μου γιατί πρώτα πρώτα έρκεται μου εύκολον αφού παίζω πιάνο, αλλά αρέσκει μου ο ήχος του γιατί εν αερόφωνον τζιαι θυμίζει μου νέϋ για κάποιο λόγο ή φωνή κλαμένη. Τραβά με πολλά τζιαι γυρεύκω έναν να παίζει microtones τζιαι δέν βρίσκω.




ruth_less

Γειά σου καλή μου ξέρεις τες πολλά καλά τούτες τες στιγμές που έρκουνται μπροστά σου τζιαι λαλούν σου "άννοιξε τα μμάθκια σου τζιαι κράτα με". Επειδή έσιει πράματα που μαζίν τους έν μπορούμεν ή έν θέλουμεν να συζητήσουμεν ποττέ, ή πράματα που εν έχουν συχχώρεσην με τα λόγια οι στιγμές τούτες εν βάλσαμον τζιαι λύτρωση. Έν ηξέρω γιατί, τες τελευταίες μέρες θωρώ πολλές στιγμές ποτούτες. Τζιαι σύ έτσι είσαι, εν προετοιμασία όπως λές. Αλλά έν το κάμνεις συνειδητά, έρκεται μόνον του τζιαι καλείς το να σε συνεπάρει.





δοκησίσοφη

Είχαμεν σήμμερα την κουβένταν με δύο κοπέλλια για τα κυπριακά, εκουβεντιάσαμεν έντονα για το θέμαν ώραν πολλήν. Συμπέρασμα: Θέλουμεν να πιντώσουμεν γράμματα πάς το αλφάβητον για να γράφουμεν κυπριακά πιό καλά.

Επειδή γράφω νάκκο βαρετά κάμνει τζιαι τους άλλους να πολοούνται στην κυπριακή νομίζω.
Εν καλόν ά?



Έτον τζιαι τον Ακέραν!!

Γειά σου φίλε λαλώ μα πού επήεν ο μάστορας ακέρας τζιαι εχάθηκεν που τα βλόκς τες τελευταίες μέρες ολά. Το λοιπόν, ρουφώ την πατρίδαν κόκκον κόκκον εγίνηκα ολόασπρος οπυ το όμορφον της ττόζιν. Ακούεις εννα σου στείλω εναν κομμάτιν που έγραψα/έπαιξα πρι λλίες μέρες να το ακούσεις.
Ο χρήστης Neraida είπε…
Εσιει δίκιο η dokisisofi. Εν σαν να νιώθουμε ότι θέλουμεν να μιλήσουμεν στην ίδιαν γλώσσαν.

Τζιαί μια φάση σχετική/άσχετη που άκουσα πριν λίγο.

Η αδελφότεκνή μου ( 2.5 χρονών ) περνά πολλές ώρες τελευταία με τη ξαδέλφη της που έχει έρθει για διακοπές από την Κρήτη.

Άρχισε, αντί να φωνάζει την μάνα της:

- Μάμμα

τη λέει:

- Μαμά, μαμά

Και σήμερα είπεν της:

- Μαμά, μαμά, εshιονόστηκεν το γάλα.

χαχαχα
Ο χρήστης Neriel είπε…
itan san na eimoun kai egw stous vraxous na akouw to accordéon.

Bonne journée
Diaspore
Ο χρήστης κι αγνάντευε... είπε…
Διάσπορε μου, απορία: μιλάς όπως γράφεις; Εννοώ, εννά πεις, για παράδειγμα, τη λέξη "πολοούμαι" σε μια συζήτηση;
Δε θα με παρεξηγήσεις αν σου πω ότι κάποιες φορές μου φαίνεται πλαστός ο τρόπος που χρησιμοποιείς την κυπριακή, έτσι; :) Εννοώ ότι μου φαίνεται πως καταβάλλεις προσπάθεια συνειδητή για να γράψεις κυπριακά χρησιμοποιώντας τύπους που δεν χρησιμοποιούνται και στην προφορική ομιλία - τώρα πια. Δηλαδή δε ρέει πάντα αβίαστα ο λόγος..
ΤΟ μουσικό σου κομμάτι δεν το άκουσα ακόμα, γιατί περιμένω τν κατάλληλη στιγμή, όπως μου είπες να κάμω :)
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Νεράϊδα

Πολλύ χάζιν η μιτσιά..




neriel


merci σημαίνει έκαμα τη δουλειά μου, έθελα να σας ταξιδέψω μαζί μου!



κι αγνάντευε

όι έν θα σε παρεξηγήσω, πολλές φορές βάλλω λέξεις ή εκφράζουμαι επίτηδες με βαρετόν τρόπον. Θέλω άμα γράφω να χρησιμοποιώ λέξεις που πάν να πεθάνουν, θέλω να τες βοηθήσω να ζήσουν. Μέ ξεχνάς οτι είμαι διάσπορος τζιαι ορισμένα πράματα θωρώ τα που την απόστασην της ξενηθκειάς. Έν έχω ευκαιρίαν να μιλήσω/γράψω εχτός του μπλόγκ, γι αυτόν παρακάμνω το καμιά φορά δαμέ χιχι :-)))

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.