Μουσική στην Αξιοθέα

Μα τί όμορφος τόπος η Αξιοθέα στη Λευκωσία!   Έσιει πολλύν τζιαιρόν να νιώσω τόση γαλήνη σε συναυλίαν.   Εφτάσαμεν τζιαι ήταν σκοτεινά, περνούμεν που μιάν κλασσικήν πόρταν πέτρενην μές σε μιάν αυλήν εσωτερικήν ούλλον καμάρες του περασμένου αιώνα τζιαι φοινιτζιές, φώτα μυστήρια, κίτρινα, τζιαι ουρανόν φεγγαροφίλητον καλοκαιρινόν.    Εκάτσαμεν πάς τες κερκίδες -είσιεν αρκετούς άλλους, έν το επερίμενα σε κλασσική συναυλία, εχάρηκα πολλά.  Σε κάποια φάσην εσβύσαν τα φώτα για να αρκέψει η συναυλία τζιαι που το πάνω παλκόνιν εμφανιστήκαν 10 κοπέλλες με κεριά τζιαι ετραουδούσαν την εισαγωγήν του εκκλησιαστικού κομμαθκιού με ήρεμη ζεστή φωνή.  Πολλά επιτυχία το εφφέ, άρεσεν μου το ύφος τους τζιαι ο σεβασμός που εδείχναν στο χώρο τζιαι τη μουσική.   Ο μαέστρος τους, ένας συνάδελφος κυπραίος που μεινίσκει πράγαν (εγνώρισα τον ύστερα, εν καλά να βρεθούμαστεν εμείς το "σπάνιον είδος"  συνθέτη τζιαι μαέστρου κυπραίου της διασποράς)  εστέκετουν κάτω που το παλκόνιν τζιαι έσουζεν τα σιέρκα του με πάθος για να μεταδώσει στη χορωδία το σωστόν ύφος τζιαι ρυθμόν.  Εκατάφερεν τα πολλά καλά, ο Ραχμάνινοφ  (ετραουϊσαν τα "Vespers"  -δηλαδή τον εσπερινόν)  θα ήταν περήφανος.   Μετά ετραουϊσαν τζιαι εναν κομμάτιν του Μαέστρου, είσιεν παρόμοιον ύφος, κατάνυξη τζιαι εσωτερισμό.   Μπράβο του λεβέντη,  τιμά την κύπρον.    Έσιει έν έσιει δέκα πλάσματα που γράφουν κλασσικήν, κυπραίους.   

Επεράσαμεν καλά.    Εχάρηκα επίσης που εγνώρισα μιάν συν-μπλόκερ που μας είπεν τζιαι επήαμε στη συναυλίαν τζιαι επιβεβαιώθηκεν το γεγονός οτι έσιει καλά πλάσματα ο κόσμος τούτος κόμα.



Σχόλια

Ο χρήστης Blackbeard είπε…
Ωραία η Αξιοθέα, που ήμουν φοιτητής στο Παν. Κύπρου το τμήμα μας εστεγάζετουν τζιαμαί. Απόλυτη γαλήνη, τζιαι ο μουεζίνης να προσθέτει χρώμα, όμορφα...
Ο χρήστης Πρασινη νεραιδα είπε…
εκανα εργασια για αυτο το κτιριο.

καποτε ειχε χωριστει σε 4 σπιτια.
σε καποιο απο τα δωματια του οροφου εχει ξυλινο ταβανι με σχεδια σκαλιστα πανω του (αμα ξαναπας να πεις σε καποιον να στο δειξει).
επισης εχει ενα ομορφο χαμαμ (οπως μπηκες δεξια) και στην εισοδο -νομιζω σε καποιο σημειο που εμβολιζεται ενα βολιτζι στην τοιχοποιια- εχει 2 μορφες αγριων ζωων που κατασπαραζονται

να κατι τετοια γραφω και με λενε μετα καθυστερημενο
Ο χρήστης axairefti είπε…
Ρε κουμπάρε, ήμαστε στον ίδιον τόπον εψές!!!!!! :)
Ο μαέστρος εν φίλος μου παιδικός. Υποσχέθηκα του να πάω, αλλά η μάνα μου ήθελε να πάει τζιαι στον Τιρίμο. Τζαι όταν της μπει κάτι στην κκελλέ εν της το φκάλλεις. Εσύραμεν έναν ωραιότατον τζαι περιποιημένον καφκάν, τζαι πάλε έγινε το δικό της.
Οπότε ήμουν τζείνη η παλαβή που ήρτε στη μέση της συναυλίας και ευχόταν να ανοίξει η γη να την καταπιεί. Αλλά δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει ποτέ, όταν το θέλεις... Ύστερα ούλλοι οι φίλοι εκάμναν μου εμένα παρατήρηση, τζιαι άτε να τους πεις ότι εν η μάνα μου που έφταιε. (έχει ένα αγγελικό ύφος όταν θέλει...)
Το μόνο καλό ήταν ότι, όπως ερκούμαστε, ακούαμεν τες φωνές μες την ησυχία της παλιάς Λευκωσίας, που μακριά. Τζιαι μιαν ακούαμεν τες κοπέλλες, μιαν όι, μες την πλήρη ησυχία. Ήταν πολλά ωραίος ήχος, όπως επερπατούσαμεν στα στενοσόκακα.
Πάντως η συναυλία ήταν εξαιρετική. Ο χώρος χρησιμοποιείται για εκδηλώσεις και είναι πάντα έτσι ατμοσφαιρικά.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Blackbeard

Μόλις ετέλειωσεν η συναυλία αντάκωσεν ο μουεζίνης τα 'άλλαααα άκπαρ' τζιαι άρεσεν μου. Οι φοινιτζιές εσουζούνταν τζιαι το φεγγάριν ήταν πολλά φιλικόν. Μα τί ωραίος χώρος ολά.



πράσινη νεράϊδα

Ναί έκαμες εργασίαν?! Ήταν 4 σπίθκια ά? Η εσωτερική αυλή ήταν κάποτε γεμάτη δέντρα και βρύσες? Θα ξαναπάω να τους ρωτήσω να μου δείξουν γιατί αρέσκουν μου πολλά οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες. Θέλω να δώ το χαμάμ , το βολίτζιν. Τζιαι γώ έτσι καθυστερημένος είμαι :-)



axairefti

Ππέεε, εσείς είσαστεν? Είδα σας που εμπήκετε τζιαι ενευρίασα ;-). Εκαθούμαστεν πίσω σας με μιάν άλλη γνωστή του μαέστρου!
Πρέπει να ήταν μαγεία να περπατάς τζιαι να ακούεις τες κοπέλλες που ετραγουδούσαν. Όνειρο.. θέλω να ξαναπάω.
Ο χρήστης axairefti είπε…
Ούφφου. Σόρυ για το σπάσιμο. Θέλεις να σου δώκω το τηλέφωνο της μάνας μου να της κάμεις πόξυλλίκκιν, να μεν την πληρώννω μόνο εγώ;
Ο χρήστης κι αγνάντευε... είπε…
Νομίζω εν έχει πιο ατμοσφαιρικό χώρο στη Λευκωσία για τέτοιες εκδηλώσεις!Εν εκατάφερα φέτος να πάω σε καμιά. Το Φεστιβάλ συνεχίζεται το Σεπτέμβρη - αλλά εσύ θα λείπεις!
Και ναι, η ξυλόγλυπτη οροφή στη μεγάλη σάλα στον όροφο είναι καταπληκτική - όπως και η μακριά τάβλα γύρω από την οποία εκάμναμεν τα "colloquium" οι του Τμήματος. Στο μακρινό μου παρελθόν, αυτά! :)
Ο χρήστης dokisisofi είπε…
Με τα μάθκια του μάστρε Διάσπορα εν πιο όμορφος ο χώρος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.