Ο πόλεμος του χοίρου: πνευματικό πείραμα αλλαγής.



Εχτές ήταν δαμέ ο πεθερός μου.
Επειδή εν το τελευταίο σ/κ πρίν τη δουλειά, είπα να κάτσω να σκεφτώ, να βάλω σε τάξη όσα έμαθα το καλοκαίρι, τζιαι να φέρω το συνειδητό μου σε έκσταση για να τα χωνέψει.
Μερικά πράματα έν τα μαθαίνουμε με τη σκέψη...
Πρέπει να ζήσει ο εαυτός εμπειρία για να καταλάβει το Καινούργιο.
Εγώ άμαν έχω να Νιώσω, μαειρεύκω.
Αποφάσισα οτι σήμερα θα φκώ πας σέναν βράχο μαγειρικόν που έσιει χρόνια που τον φοούμαι.
Αποφάσισα να κατακτήσω το χάμ-χοιρομέριν το καπνιστόν, όι τζιήνον που ξερανίσκει τζιαι γίνεται κορτάτζιην. Το Άλλον, που το σιγοψήννεις όσπου να γίνει λουκούμι, κόφκεται με το κουτάλι τζιαι μουσκομυρίζει καπνόν, πικάντικες μυρωθκιές, τζιαι λιώννει η μυλλούδα του μές τον μύν.

Για να κατακτήσεις αυτόν το βράχο θέλεις επιστήμην, λογικήν, αισθήσεις, αγάπην, αντοχήν, σιγουριάν, αυτοπεποίθησην, πελλάραν, καφέδες, πύρες, τσιγάρα, ράσιην, πόθκια, μμάθκια, φτιά, αφήν, όσφρησην, διαίσθησην, εσώσθησην, εξώσθησην, έρωταν, πειθαρχίαν, νομοταγήν, επαναστατικότηταν, αποφασιστικότηταν, και άλλα πολλά.

Εν καλά ο άθρωπος να βάλλει στον εαυτό του δύσκολα tasks για να μάθει να χρησιμοποιεί τα ταλέντα του ούλλα μαζί.


(Εσάστηκεν η Σούλλα η φουρνοΦουκού. Νάτην, στο μεγαλείο της, το απόγεμα.)

Εν είκοσι κιλά κρέας.. Άρα θέλει πολλά χαμηλή θερμοκρασία.
Για να γίνει σωστά η δουλειά πρέπει να κάτσεις πάνω που τη φούρνο-φουκού για περίπου 12-15 ώρες χωρίς να ταράξεις, να την ταϊζεις κάρβουνα κάθε μισή ώρα, τζιαι να κρατάς τη θερμοκρασίαν του αέρος της φουκούς σταθερά στους 120 κελσίου. Ούτε πάνω ούτε κάτω, αλλιώς γίνεται το χάμ σου πετσίν του γάρου. Οπότε πρέπει να παρακολουθείς το θερμόμετρον συνέχεια. Άμα κατεβεί 2 βαθμούς, έσιεις έτοιμα κάρβουνα ψημένα..

..τζιαι προσθέτεις της 3-4 κομμάθκια να φκάλεις πάνω τη θερμοκρασίαν. Κάμνεις τούντη διαδικασία κάθε λλίον, τζιαι στη μισήν ώραν βάλλεις βαρελλάκιν χωνεμένον ολόκληρον τζιαι αρκέφκεις καινούργια κάρβουνα για να εν έτοιμα στο μισάωρο. Συνέχεια το κάμνεις τούτο. Εν Κύκλος, γίνεσαι ένα με τη φωθκιά τζιαι συμβιώννεις με τη φουκού. Αννοίεις κάτι μικρές πορτούες όσο θέλεις για να κοντρολάρεις τη θερμοκρασία, το οξυγόνο της.


Εξύπνησα το λοιπόν κατα τες πέντε τζι άψα φωθκιάν.
Εκουβάλησα πέντε σάκκους κάρβουνα τζι άρχισα.




Κάθε λίγο βάλλεις μιά φούχτα βρεγμένα ξύλα της μηλιάς, για να ποκαπνίσουν. Η καμινάδα μυρίζει τζάκι, χειμώνα.







Στην μιάν ώραν εψηθήκαν τα βαζάνια, τα οποία εκαταλήξαν στο ιμάμ μπαϊλτι που έκαμα μετά..
Όταν τα έψηννα εκάπνιζα με μάτσες λασμαρίν για να πιάσουν γεύση.


Στη δεύτερην ώραν ετοιμαστήκαν τα αψά πιπέρκα που πάν πολλά με το χοιρινό..





Στη δέκατη τέταρτη ώρα.....

Η εσωτερική θερμοκρασία του κρέατος πρέπει να φκεί στους 82 κελσίου. Μπήεις μές το κρέας ειδικά θερμόμετρα τζιαι ειδοποιούν σε.

Το κρέας αποχτά το χρώμα του ξύλου, σάν μαχόκανη βερνικωμένη.
Το εξωτερικό αποχτά κρούστα τραγανή, ονομάζεται "Ο Φελλός" του κρέατος.
Μπαίνει ο καπνός μέσα του περίπου 7 εκατοστά, ποτίζει το με γεύση απίθανη γεύσης μηλόξυλου.





Τί έμαθα τζι έκαμα στες 14 ώρες ψησίματος:

Εκάπνισα 29 τσιάρα. (πτού μου...)

Ήπια 6 φραπέ ολόμελα.


Είδα την ανατολήν του ήλιου -ο οποίος μου εχαμογέλασεν με μιτσοκάμμημαν πίσω που τα δέντρα. Είδα τον να κολυμπά στον ουρανό τζι εγύριζεν η γή σιγά σιγά έφερεν τον πουπάνω μας τζιαι μετά εξαφανίστηκε πίσω που τα σπίθκια του γέρο-Γκήνσπερκ.


Εμίλησα του κοκκινολαίμη που έτρωεν σπόρους.

Εμίλησα του σκίουρου που μαζεύκει πυρετωδώς βαλανίδια τζιαι χώννει τα μές τη ξεροκουφάλλαν του δρύ στο χαλαμάντουρο δίπλα μας.

Εμίλησα του σάλιαγκα που εμύξιαζεν πάς το τοιχαρούδιν το γρανιτένιον τζι έτρωεν τα βρύα τζιαι τα μανιταρούθκια που βλαστούν μές την υγρασίαν της χαραμάδας μεταξύ των γκρίζων πέτρων.

Εμίλησα με τα φκιόρα που το πρωίν ήταν ολόρθα ούλλον όρεξην τζιαι σιγά σιγά εγύραν τα σώματα τους προς τον ήλιον.

Εμίλησα του αέρα που έρκετουν βιαστικός τζι αχχωμένος να χαϊδέψει προς στιγμή την καρβουνόσκονη τζιαι μετά να φύει πάλε.

Εμύριζα τον καπνόν που μου ελάλεν σε ποιό στάδιο βρίσκεται το ψήμαν.

Ένιωθα τη βράστη τζιαι έξερα πότε να βάλω κάρβουνα, πότε να φκάλω κάρβουνα για να διατηρήσω τη θερμοκρασία της.

Επίεζα το κρέας με το δάκτυλο για να μου πεί αν οι χυμοί του εκατεβήκαν προς το κέντρο τζιαι θέλει γύρισμα.

Εκοίταζα τα αναμμένα κάρβουνα στα βαρελλάκια να μου πούν αν είναι έτοιμα για τον κλίβανο.
Τα πυραχτωμένα, που έχουν νεύρα, πρέπει να τα αφήσεις να ησυχάσουν μέχρι να γίνει η φωθκιά τους εσωτερική. Αλλιώς θα το κάψεις.


Έκαμα ασκήσεις της ράσιης μου.

Επολέμησα την κούραση μου τζιαι την ορθοστασία, το σκύψιμο συνέχεια, το κουβάλημα των καρβούνων.

Άφησα τον εαυτό να νιώσει τη Ροή των πραγμάτων, για να μέν χαλάσει ο Κύκλος της Φωτιάς.

Έκαμα υπομονή.

Πίστεψα.

Απόλαυσα το δρόμο, όχι το στόχο. Ο δρόμος απαιτούσε να τον προσέχω, σε κάθε βήμα. Ο στόχος χαμογελούσε με μειδίαμα ανεπαίσθητο απο το βάθος του μπρός χρόνου, χωρίς να εμποδίζει το δρόμο.


Ένιωσα την υφή των μαυροκαρβούνων λίγο πρίν ανάψουν.

Άγγιξα την καφτή φουκού. Μύρισα το σίδερο της όταν τα μόρια αρχίσαν να βουρούν σάν τα πελλά που τη ζέστη.

Δέχτηκα τα αναπάντεχα, έμεινα ψύχραιμος.

Πολέμησα το ξαφνικό ξάναμμα των 200 βαθμών με άμεσο τρόπο πολύπλευρο, χωρίς να φοβηθώ.

Πολέμησα τη ξηρασία του κρέατος με μηλόξυδο.

Πολέμησα τη χαμηλή θερμοκρασία που κάμνει τους χυμούς να φύουν.

Πολέμησα το σώμα μου. Πίστεψα.




Στο τέλος εθριάμβεψα!! Εκάτσαν στο τραπέζι ούλλοι (15 άτομα), έβαλα στη μέση το κρέας, ετράβησα τες ίνες με το πηρούνι τζιαι έλιωσεν..

Έκαμα επίσης πουρκούρι μυρωμένον με κάρδαμο, γαρίφαλο τζιαι κανέλλα.





--Τζι όποιος έσιει μάθκια να θωρεί, Θωρεί. Τζι αυτιά για να Ακούει.-











Σχόλια

Ο χρήστης papoutsosiko είπε…
ma en mia koukla i foukou, na tin sherese. 6 frape re koumpare? kala en se pian oi taxikardies?
Ο χρήστης Diasporos είπε…
μα είδες έντα πουρέκκα!? Είχαν τη σπάσει οι ατζαμίες που μου εκαταστρέψαν την αυλήν τζι έσασα την την πουσιούραν μου.

Τα φραπέ ήπια τα σιγά σιγά. Με 2 ώρες ύπνον τη νύχταν έν σε πιάννουν. Οι ταχυκαρδίες ομως επιάσαν με, τζιαι η λογόρροια.
Ο χρήστης Neraida είπε…
Εν πολλά νόστιμον το φαί σου. Εγεύτηκά το.
Άρεσεν μου πολλά τζιαι η εικόνα σου σήμερα.
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
ουφφου διάσπορε μα έτζιαιν κατάσταση τούτη, να μας αννοίεις την όρεξη μανιχά.

άλλην φορά να μας βαλλεις τσιμπήματα πόξω που την πόρτα όπως τους σπόρους για τα πουλιά
Ο χρήστης Λεμέσια είπε…
Έπρεπε να ψήσεις κυπριακό καφέ στα κάρβουνα...(Ακόμη και 5-6 να έπινες, πάλι θα ήταν καλύτερα από 5-6 φραπέδες...)

Καλή αρχή με τα μαθήματα...
Ο χρήστης Terra Incognita είπε…
H epistimi tou psisti sto megaleio tis! Evge ! :)
Ο χρήστης Marl3n είπε…
Mmmmmm!
Ο χρήστης Maria είπε…
ενας καλος μου φιλος σου εγραψε οτι η πενα σου κρουζει, σημερα καηκα και εγω. Ειναι μεγαλη ευλογια να κανεις πρακτικη την φιλοσοφια. Μου φαινεται ακομα πιο γκριζο το γραφειο μου σημερα.
Ο χρήστης Eólica είπε…
Η επαφή με τη φύση, η ουσιαστική επαφή, εν μεγάλο πράμα. Σιαίρουμαι να θωρώ αθρώπους να πορεύκουνται σε έτσι δρόμους. (έτρεξε τζιαι το σαλούι μου λλίο εν η αλήθκεια)
Ο χρήστης ΔemΩΝ είπε…
Ένας πόλεμος μεγάλης σπουδαιότητας, αυτός ο πόλεμος του χοίρου, αντάξιος του δικού μου πολέμου - που μπορεί να είναι και της χήρας και του χήρου... ;)
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Χαράς την υπομονή σου!!!
Αλλά άξιζε ,έτσι τζιαλλιώς εν σε ζόριζε κανένας.
Εν ωραία να έσιεις αυλή ,έχω την εντύπωση ότι μια αυλή εν πολλά καλή ψυχολόγος.
Ο χρήστης drSpock είπε…
Το ταξίδι εν για τους λίους. Εγώ θέλω το στόχο (ήδη τρέχουν σάλια στο πληκτρολόγιο)! Δυο μερίδες μόνο παρακαλώ γιατί ακόμα να συνέλθω που τροφική δηλητηρίαση.
Ο χρήστης Sike είπε…
...και ο έχων δόγκια ακκάσειν, ακκασέτω.

και τρωγέτω και σπασέτω... και εν έχει λαθέτω η μαγειρική σου
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Νεράϊδα

Τρώω, τρώω τζιαι δέν έσιει τελλειωμό εν υπέροχο. Νομίζω έφκηκεν η χοληστερόνη μου 50 μάρκες πάνω:)


ritsa

Που θα ξανάρτω κύπρον, θα σας το κάμω τούντο φαϊ. Άστα! Παρολλίον να κλάψω που την στομαχοκατάνυξη.



λεμέσια

Στα κάρβουνα? Έν εξανάκαμα, έχω μπρίκι που εν ούλλο stainless, κάμνει σίουρα. Εννα το δοκιμάσω. Καραμελλώννει τη ζάχαρη τζιαι μυρίζει καπνούς σίουρα, μμμμμμμ.


Μαρλέν

Ήταν πολλά μμμμμμ. Ακόμα ονειρεύκουμαι το.




Μαρία

Χιχι, εγώ απλά είμαι ο καρβουνιάρης. Τζι όποιος ακούει τζιαι θέλει το, κρούζει -άμαν έσιει το οξυγόνον του έτοιμο να πάρει φωθκιές. Τζιαι το γραφείον έσιει τη φωθκιάν του άμαν κάτσεις να το σκεφτείς..


Τέρρα

Μιάν μέρα θα φάμε σούβλες παρέαν..




Εολικα

Ναι, η φύση εν ο μόνος δάσκαλος που δέ θέλει αντάλλαγμα αμα σου μαθαίνει. Πιστεύκω οτι ακόμα τζι οι απλές καθημερινές πράξεις αποχτούν μεγαλείο άμα τες κάμνουμε με presence of mind.




ΔemΩΝ

..φίλε, εν ο ίδιος πόλεμος, με άλλα λόγια, η αλληγορία εν αδελφή της δικής σου, σίουρα..


σταλαματιά

Αρέσκει μου πάρα πολλά να τεστάρω την υπομονή μου, κάθε φορά μεγαλώνει. Την ώρα που πάεις να βαρεθείς, αν πιέσεις το είναι σου θαυματουργεί.


δρΣποκ

Είπαμεν, την άλλη φορά που θα έρτω να σας ψήσω τούντη σούβλα. Αλλά κανόνισε μετά να μπορείς να κοιμηθείς κάτω που την τερατσιά κανα δίωρο!



σικε

Η πιό ωραία φάση ήταν που το έφκαλλα τζι έππεφτεν που το κόκκαλον το κρέας τζιαι ετράβουν τες πετσούδες τες καρτσιουριστές να τες δοκιμάσω. Έκαμα σάν το μωρόν. Έδωκα κομμάτιν του γιού μου τζι έκαμεν τζιαι τζιήνος σάν το μωρόν χαχα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Σε τούντο ποστ σου εγώ θα αφήσω έξω τζιαι το κρέας τζιαι την φωθκιά τζιαι τη φουκού τζιαι ούλλα.
Πιάνω τζιαι εμπνέουμε που την υπομονή σου τζιαι τον αυτοέλεγχο που έshεις διάσπορε μου...
Σήμερα ήταν το χοιρομέρι το καπνιστόν που ήθελεν αφοσίωση, αύριον ενναν κάτι άλλο τζιαι μεθαύριο ποιος ξέρει. Το σωστό ενι πως ότιδηποτε τζιαι αν κάμουμε πρέπει να γινησκούμαστε έναν μαζί του τζιαι να τα διούμεν ούλλα.

Με τα δικά μου τα μάθκια τζιαι τα δικά μου τα αυτιά τούντο δίδαγμα είδα τζιαι έμαθα που σένα σήμερα!
Να σαι καλα

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.