Γιορτές στη ξενιτιά

Μόνος στην κλειστή βεράντα παρέα με τη ψιλή βροχή.  Φραπέ και τσιγάρο των διακοπών.  Σήμερα μοιάζει το χιόνι με παγωτό που ξεχάστηκε στο χωνάκι του.   Kοιμάται ακόμα η γειτονιά μου, κι ένας άστεγος τρεκλίζει μπροστά στο σπίτι μου κουβαλώντας την περιουσία του ολόκληρη σε μιά βρώμικη βαλίτσα.  Ξεχάστηκε ο χειμώνας σήμερα,  ξυπνούν για λίγο οι μυρωδιές.  Φύλλα που σαπίζουν στις γωνιές του κήπου ξεχασμένα.  Υγρασία.  Χώμα μισοπαγωμένο.  Κορμοί των δέντρων βρεγμένοι.  Τολμά ο ήλιος να φανεί για λίγο ανάμεσα στα σύννεφα που τρέχουν, και χρωματίζει τις στάλες της βροχής με κόκκινες,  κίτρινες, γαλανές και γκρίζες ανταύγειες που με τυλίγουν σάν τις παιδικές αναμνήσεις.  Μυρίζει κύπρο του Φεβράρη.  Κλείνω τα μάτια, είμαι στα χωράφια κάπου στον κόρνο, εκεί που βλαστούν πεύκα στα ημιορεινά, είμαι δέκα χρονών και βοηθώ τον πατέρα διάσπορο να ανάψει κάρβουνα με τους λαλέδες μου στ' αριστερό το χέρι φρεσκοκομμένους.  Υπάρχουν ακόμα τα χωράφια?  Θα τα δείξω στα παιδιά μου κάποτε το Φεβράρη?   Οι αναμνήσεις τους για το χειμώνα των παιδικών τους χρόνων θα είναι μόνο του χιονιού, του mall που πάμε για να παίζουν κάθε μέρα, των καταστημάτων και της κατανάλωσης γύρω τους?  Θέλω και για τα παιδιά μου αθώες μικρές αναμνήσεις χωραφιών με λουλούδια στα χέρια τους.  Δέ θέλω τη ζωή τους να περάσουν παρέα με τους καρχαρίες της ύλης.

Ανοίγω τα μάτια και περιμένω να ξυπνήσει η οικογένεια.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
"Μυρίζει Κύπρο του Φεβράρη" - η πιο ωραία τζιαι ταξιθκιάρικη κουβέντα.. Φέρνει στον νου μου όμορφες εικόνες, γέλια, μυρωθκιές..
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Επιβεβαιώνω πάντως πως η περιοχή του Κόρνου είναι ολοπράσινη, τα πεύκα ολοζώντανα και κεφάτα, τα ρυάκια όλα τρέχουν νερό, ενώ μια βόλτα στα ημιορεινά που αναφέρεις σε οδηγεί στην πιο βαθιά ρίζα των ποταμών. Μπορεί να βγάλω και θέμα για αυτό.

Κόρνος - Τέρρα - Λάρνακας της Λαπήθου: επιλογές αφυπηρέτησης. Το συντομότερο, το καλύτερο.

Λέμε τώρα...
Ο χρήστης Κκουλλάς είπε…
"Θέλω και για τα παιδιά μου αθώες μικρές αναμνήσεις χωραφιών με λουλούδια στα χέρια τους. Δέ θέλω τη ζωή τους να περάσουν παρέα με τους καρχαρίες της ύλης. "

Τούτο θέλω τζι εγώ, ευτυχώς ακόμα έσιει στην Κύπρο χωράφκια...μα ήντα ξέρω, άμα τελειώσει ή νομίσουν οι πολλοί δαμέσα ότι ετέλειωσεν η κρίση τζαι τούτον ήταν ούλλον ούλλον το κακόν, εννά ξαναρκέψουν να κτίζουν καπάλιν τζαι να λείφκουν τα χωράφκια. Είμαι σπίτι τζαι θωρώ γυρώ μου τζαι σιέρουμαι που έχω χωράφκια
που θκυό πλευρές να με περιβάλλουν, με τα επόμενα σπίθκια που τζείνες τες πλευρές αρκετά μακριά. Φοούμαι όμως ότι η ώρα σιμώνει που θα περικυκλωθώ που τσιμέντο, πλάσματα πολλά, μοτόρες τζαι αυτοκίνητα, φασαρία τζαι πιο πολλύν άγχος ακόμα τζαι άμαν είμαι έσσω μου.

Τζαι αμέσως σκέφτουμαι : " Άφησ' τους νά 'ρτουν τζαι γιω ννα σηκωστώ να φύω. Να πάω ακόμα πιο έξω που την πόλην. Τζαι αν μου ξανακοντέψουν έτσι πολλοί πολλοί ξανά, πάλαι θα ξαναφύω, πιο μακριά. Εν πα να φκω Στον Αγρόν, θέλω την ησυχίαν μου"
Ο χρήστης Κκουλλάς είπε…
Εν τω μεταξύ φίλε πολλοσυναφέρνεις τους λαλέδες τζαι αθθυμίζεις μου πράγματι τζι εμένα παιδικές αναμνήσεις. Είσιεν έναν τόπον μιτσιοί που είμαστεν τζαι συνάαμεν αβέρτα, ύστερα που εμεγαλώσαμεν λίον, εκόφκαμεν μόνο μετρημένα, εμάθαμε να είμαστε κάπως οικολόγοι, ετζιέφκαμεν τους να μεν λείψουν, να βλαστούν κάθε χρόνο τζαι να τους σιερούμαστεν.

Εσταματήσαμεν να κόφκουμεν τέλεια, τζαι πλέον εθαυμάζαμεν τους μόνο με τα μμάθκια, μα τελικά ήρτεν η "ανάπτυξις", τζαι ισιώσαν τα ούλλα . Κανεί, εν λαλώ άλλα ...
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Tζιήνοι λαλέδες εν μες στη καρκιά μου που το τζιαιρό που τους εσύναα στο χωρκό μου.
Καλή χρονιά νάσιεις Διάσπορε μου μαζί με την οικογένεια σου/
Ο χρήστης jf είπε…
Είμαι σίγουρη πως θα βρεις τον τρόπο να προσφέρεις στα μωρά σου όσα αγαπάς!
Καλή χρονιά να έχεις...
Ο χρήστης Itsmylife είπε…
Άμαν το θέλει ο άθθρωπος, κάμνει το! Εγώ είμια σίουρος ότι εννάρτει η΄ώρα η καλή που εννά πάρεις τα παιθκιά σου πίσω στους τόπους σου. Τζιαι τζείνα θα τον ερωτευτούν. εν που μας που εξαρτάται.
Καλήν Χρονιάν!
Ο χρήστης ΔemΩΝ είπε…
@Στροβολιώτης, εγώ επέλεξα Καλό Χωριό Ορεινής από τώρα. Εικοσιδυό χιλιόμετρα όλα κι όλα από το γραφείο μου και το βουνό στα πόδια μου. Πριν λίγα μόλις χρόνια στην Αθήνα ούτε να το ονειρευτώ κάτι τέτοιο δεν τολμούσα... ;)

Διάσπορε, η ξενητιά είναι μέσα μας κι όχι έξω μας...

Καλή Χρονιά
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Σας εύχομαι καλή χρονιά, μές τους λαλέδες να την περάσετε. Αλλά να μέν τους κόφκετε.

Εγώ αν έρτω κύπρο πάντως εν θα μείνω στην πόλη.

Ρε ΔemΩΝ είσαι έξυπνος, στην κύπρο οι αποστάσεις εν μικρές, τα χωριά κοντά.




ΔΙάσπορος (απο της πεθεράς τα μέρη)
Ο χρήστης Ωραία Ελένη είπε…
Διάσπορε μου χρόνια σου πολλά! Να έχεις μία όμορφη και δημιουργική χρονιά! Να είσαι γερός και δυνατός εσύ και η οικογένεια σου!

Και... καλή τύχη και δύναμη με την παρέα της πεθεράς!!
Ο χρήστης Triolouin είπε…
"Θέλω και για τα παιδιά μου αθώες μικρές αναμνήσεις χωραφιών με λουλούδια στα χέρια τους. Δέ θέλω τη ζωή τους να περάσουν παρέα με τους καρχαρίες της ύλης. "

Τούτο θέλω τζι εγώ όταν και εφόσον κάμω κοπελλούθκια.Κάποτε έχει και σημασία και πού είμαστε, αλλά περισσότερη σημασία έχει ο τρόπος που εμείς μεγαλώνουμε τα παιθκιά μας, όπου τζιαι αν είμαστε.

Καλή Χρονία πμαϊδεγουέυ Διάσπορέ μου, Χρόνια Πολλά πάντα με υγεία και αγάπη σε σένα και στην οικογένεια σου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.