Οι δύο μάνες της Σοφουλλίτσας.

Η  Σοφουλίτσα που είναι εννιά χρονών κάθεται στο πιάνο και τα μαλλάκια της τα κατάμαυρα λάμπουν καλοχτενισμένα κάτω απο το φως της τεράστιας λάμπας που κρέμμεται απο πάνω μας διώχνοντας το σκοτάδι του Νιόβρη.  Χαμογελά μου με αθωότητα, περηφάνεια.  Ψηλώννει λίγο τους ώμους της να καθήσει καλύτερα, μα δέν φτάνουν τα πόδια στο πάτωμα καλά.  Της φέρνω σκαμνάκι.  Αγγίζει τα πλήχτρα με σιγουριά, και με κοιτάζει πλάγια περιμένωντας να της δώσω εναρκτήριο νεύμα της κεφαλής.  Ψηλώννω το αριστερό μου φρύδι και αρχίζει.   Νότες αργές αλλά σίγουρες.  Γελώ μέσα μου, έχει διαβάσει πάρα πολλά, όπως της είπα.  Τελειώνει το κομμάτι, άψογα παιγμένο, και με ρωτά ερωτήσεις.

"Εδώ στη δεύτερη σελίδα έπαιξα το φόρτε καλά?"

"Ναι Σοφούλα, να αναπνέεις αμέσως πρίν, θα είναι ακόμα πιό καλά"

"Οκ."


Ξαναδοκιμάζει.  Σφίγγει τα χείλη για να συγκεντρωθεί.

"Έτσι?"


"Ναι!.    Άλλες ερωτήσεις έχεις?"


"Έχω.   Εδώ δυσκολεύτηκα με το ρυθμό.   Μου πήρε 3 μέρες να τον μάθω και μετρώ συνέχεια, δέν μου αρέσει να μετρώ γιατί δέν ακούω τη μουσική.  Τί να κάνω?"

"Το λοιπόν.  Όταν είναι δύσκολος ο ρυθμός το λέμε στο δάσκαλο μας.  Θα χτυπήσω στα γόνατα μου το ρυθμό και άκου μόνο.  Κλείσε τα μάτια και μή σκέφτεσαι.  Άκου...    Τακ Τάκ....τι τι Τάκ....Τι τι Τάκ   Τάκ   Τά-ακ.   Ντάξει?   Ξαναάκου.     Τώρα χτύπα το ρυθμό και σύ, τραγούδα τον.       Τώρα σήκω να τον περπατήσουμε.    Τί λές?"

Ανθίζουν τα μάτια.

"Κατάλαβαα."

"Τώρα παίξε να δείς τη διαφορά."

Άψογα.


"Να θυμάσαι πάντα οτι η δύναμη σου είναι το αφτί.  Και όταν μαθαίνεις νέες λέξεις στο σχολείο να τις απαγγέλλεις δυνατά, θα τις θυμάσαι πιό καλά.   Θα γίνεις καλή στο πιάνο, να το θυμάσαι.  Διάβαζε καλά, πάντα οκ?  Πιστεύω στις ικανότητες σου, το ξέρεις?"

Χαμογελά πλατιά.   Κλείνει το βιβλίο.

"Μπορώ να πάω?"

"Dismissed."





Τέλος μαθήματος.   Οι δύο μάνες της Σοφουλλίτσας φωνάζουν "dinner's readyyyy"  απο την κουζίνα.    Είμαι και εγώ καλεσμένος.  Κάθε βδομάδα μετά το μάθημα με ταϊζουν, κι έχω κανονίσει το πρόγραμμα να μου επιτρέπει αυτή την 'τελετουργία'  -δέν το κάνω για πολλούς αυτό, μα μου το έχουν ζητήσει, τους αρέσω πολύ.   Απόψε έχουν μαγειρέψει λαζάνια.  Κρασί.  Καθόμαστε όλοι και η συζήτηση περιστρέφεται γύρω απο τη μάθηση, τα φαγητά, τη ζωή στην πόλη τους.  Αρχιτέκτονας η μιά μάνα.  Η άλλη έμεινε σπίτι να μεγαλώσει τα δύο παιδάκια τους.  Η Σοφούλλα κι ο Αντρέας είχαν χάσει τους γονείς τους στη Γουατεμάλα όταν έγιναν καταστροφές απο βροχές.  4 χρονών αυτή, και 2 ο Αντρέας.  Γύριζαν βρωμισμένα τα παιδάκια απο πόλη σε πόλη ζητιανεύοντας μέχρι που μπήκαν σε ορφανοτροφείο.   Εκεί τα βρήκαν οι δυό μου φίλες, που μόλις είχαν παντρευτεί και είχαν υποσχεθεί να μεγαλώσουν παιδιά αμέσως.   Κι έτσι βρέθηκε η Σοφούλλα με τον αδελφό της στην αμερική, να έχουν όλα τα καλά, και θαλπωρή απο αυτές τις υπέροχες κοπέλλες.  Θυσίασε η Σ. την καριέρα της για να τα μεγαλώσει σωστά.  Και είναι μωρά μάλαμα.  Με τρόπους.  Έξυπνα.  Σωστά μεγαλωμένα.


Τρώμε τα αχνιστά λαζάνια και μυρίζει η παρμεζάνα που μου βάζει στο πιάτο η Ε.,  μου γεμίζει το ποτήρι κόκκινο κρασί καλό και με ευχαριστούν.   Κάθε μάθημα παρακολουθούν απο την κουζίνα αυτά που λέμε με τη Σοφούλλα.   Και αναγνωρίζουν τη σημασία της παρουσίας μου στο σπίτι τους.  Και μου το λένε συχνά.   Έχει ανάγκη η Σοφούλλα δασκάλους και αντρική παρουσία θετική κοντά της, το γνωρίζουν χωρίς να σημαίνει κάτι αρνητικό για τη ζωή τους και τον τρόπο που λειτουργεί το σπίτι τους και η σχέση τους.  Δέν τους λείπει κάτι.  Θέλουν να προσθέσουν στα όμορφα που αυτές προσφέρουν στα παιδιά.  Πράγματα που μόνο η αντρική παρουσία μπορεί να προσφέρει.  Μου το ζητήσαν.   Επειδή δέν νιώθουν απειλή απο μένα.  Και μου το λέν.  Στον καθρέφτη τον πραγματικό που μου βάζουν κάθε βδομάδα μπροστά μου βλέπω οτι κάτω απο τις σωστές συνθήκες είμαι παρουσία δυνατή αλλά ευαίσθητη ταυτόχρονα, καθοδηγώ χωρίς να καταπατώ, και ξέρω πως σ' αυτό το παιδάκι θα κάνω διαφορά.   Όταν ο άλλος έχει το ταλέντο και τη διάθεση να σε Δεί, βγάζεις τον πραγματικό σου εαυτό άφοβα.    Αν ήταν όλοι οι πελάτες έτσι....

Σχόλια

Ο χρήστης ΔemΩΝ είπε…
Οι γυναίκες διάσπορε "βλέπουν" καλύτερα από τον άντρα. Ο άντρας βλέπει τον εαυτό του παντού (είναι ένα φυσικό κουσούρι μας αυτό) οι γυναίκες μπορούν να δουν τον άλλο και μερικές φορές καλύτερα από τον ίδιο τον εαυτό τους (είναι το φυσικό κουσούρι τους αυτό)...
Ο χρήστης Anti-Christos είπε…
Τι ωραίες εμπειρίες ζεις ρε Διάσπορε! Σε θαυμάζω! (και ζηλεύω!)
Ο χρήστης rose είπε…
it takes one to recognize one
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Με εντυπωσιάζει το γεγονός πως έγραψες μια ολόκληρη ανάρτηση που αφορά μεταξύ άλλων την υιοθεσία, χωρίς να χρησιμοποιήσεις τη λέξη.

Και γνωρίζω πως στην Αμερική η πολιτική ορθότητα επιβάλλει την υπενθύμιση της σχετικής ιδιότητας στα μωρά με κάθε ευκαιρία.

Για το καλό τους βέβαια.

Ενδιαφέρον.

Κυρίως, γιατί είμαι πατέρας δυο υιοθετημένων μωρών.

Χμμμμ.

Εύχομαι τα καλύτερα για τη Σοφία τον Ανδρέα και τις μανούλες τους.
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
εν ωραία να ακούμε και τα καλά παραδείγματα
Ο χρήστης Λεμέσια είπε…
Η ανάρτηση σου, μού θύμισε δύο μαθητές μου, γύρω στα 35, οι οποίοι ήταν ζευγάρι και συχνά συζητούσαμε μαζί το θέμα της υιοθεσίας. Τους απασχολούσε πάρα πολύ, αλλά σκέφτονταν πως θα τα έβγαζαν πέρα με τόση γραφειοκρατία. Δύο πολύ ωραίοι Κύριοι, αποκαταστημένοι επαγγελματικά, αλλά και προερχόμενοι από οικογένειες που είχαν δεχτεί τη σχέση τους χωρίς επιφυλάξεις. Έχω καιρό να μάθω νέα τους, εύχομαι να έχουν προχωρήσει με τα όνειρα τους. Είμαι σίγουρη, ότι θα γίνονταν σπουδαίοι γονείς...
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Κι εμένα η ανάρτηση σου μου θύμισε πόσο τυχερά είναι τα υιοθετημένα παιδιά τελικά... Γιατί έχουν την ευκαιρία να μεγαλώσουν μέσα σε τόση αγάπη. Μιλώ εκ πείρας, γιατί είμαι κι εγώ υιοθετημένη και πάντα σκέφτομαι πόση αγάπη είσπραξα στη ζωή μου από τους γονείς μου και πραγματικά νοιώθω τυχερή.

Τελικά είναι τόσο απλό να λειτουργήσει μια οικογένεια, σε οποιαδήποτε σύσταση, φτάνει να υπάρχει αγάπη. Δεν ξέρω γιατί γίνεται τόσο πολύπλοκο κάποτε...

Πανέξυπνη η Σοφουλλίτσα τζιαι μερακλού στο πιάνο ακούεται. Χαίρουμαι πολλά γι΄αυτήν - τζιαι τον Αντρέα φυσικά :)
Ο χρήστης Diasporos είπε…
ΔemΩΝ

Σοφή κουβέντα. Και φαντάστου να ανακαλύψουμε μέσα μας τη Γυναίκα, πόσο θα βλέπουμε ε?



αντί-χρήστε

Κουμπάρε μου εν παγκόσμιες τούτες οι εμπειρίες φτάνει να τες αφήσεις να σε γυρέψουν. Διαβάζω τους προβληματισμούς σου για τη ζωή στο νησί. Μα έσιει πολλούς που μπορούν να σου δώσουν τούντες εμπειρίες, έν γίνεται να εχαθήκαν τα πλάσματα τα διαφορετικά τζιαμέ. Αλλά έννεν μές την καθημερινότητα, σίουρα. Πώς να πάεις 'έξω' της, για να ζήσεις κάποια πράγματα που γυρεύει ο οργανισμός? Υπάρχει? Εν πράμα που σκέφτουμαι (εν μές το νούν μου ο επαναπατρισμός σε κάποια φάση....)




rose

το + με το - κάνουν ηλεκτρισμό, σωστά?



στροβολιώτη

Χαίρουμαι που επρόσεξες τον τρόπο που εκφράστηκα (που έν ήταν επίτηδες) για τα μωρά. Γιατί να χρησιμοποιούμεν έτσι ταπέλλες, σάν να τζιαι κάμνει τα μωρά να μέν ανήκουν, σωστά? Σάν να τζιαι εν το DNA που σε κάμνει γονιόν..
Επίσης χαίρομαι για την οικογένεια που έπλασες εσύ. Πόσο χρονών εν τα μωρά σου? Εμέναν εν 2χρονα.



Λεμέσια

Δακάτω έχει πολλών ειδών οικογένειες που ζούν χωρίς κανείς να τους ενοχλεί ή να τους κρίνει, και καμιά φορά εμένα μου αρέσουν παραπάνω που τις average οικογένειες. έχουν μια εχτίμηση για την οικογενειακή ζωή που βρίσκω ακαταμάχητη.
Πιάσε τους φίλους σου κανένα τηλέφωνο!>


ρούθλες

Όλα είναι η αγάπη. Όπως είπα στο στροβολιώτη, το DNA είναι ασήμαντο, μόνο ο δεσμός γονιού-παιδιού έχει σημασία σε μιά οικογένεια. Οποιαδήποτε και ναναι η σύσταση της. Είσαι τυχερή, στη ζωή σου γνώρισες την αγάπη γι αυτό είσαι όπως είσαι ε? Δέν είναι καθόλου πολύπλοκο, έτσι το κάνουν αυτοί που ψάχνουν να έβρουν δυσκολίες αντί λύσεις.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Γεια σου Διάσπορε. Τα μωρά είναι 5 και 6 χρονών.

Για τον γιο είχα γραψει εδώ:
http://strovoliotis.wordpress.com/2009/06/02/

Για την κόρη έρχεται:)

Ομως να αναφέρω κάτι: η υιοθεσία είναι κάτι που αφορά τα μωρά μας και δεν είναι βεβαίως ταμπέλα. Δε θα ήταν σωστό να εξαφανίζαμε την έννοια από τη ζωή τους, γιατί δε θα έχουν να κάνουν πάντα με καλοπροαίρετους ανθρώπους.
Ο χρήστης ΚΥΠΡΟΛΕΩΝ είπε…
Diaspore sieroume pou egrapses gia ta mwra...ypoQetw oi manades en lesbies. En apodeixi oti oi lesbies tziai oi gays mporoun na en gonioi. isws na aQymase oti prin llious mhnes egrapsa oti en eQela kopeloyQkia. pou to eshzhthsa me filous dakatw oylloi enejeretws eipan moy giati en yioQetas. Aman toyw eipa oti Qelw mwra dika mou ekakofanhke tous polla. En polla omorfo prama na yoQetas alla pou thn allh en eQelw na nomizei kanenas oti en gay en prepei na exoun dika tous biologika mwra.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.