Ο χορευτής της πεζίνας

Κάθε πέμπτη νύχταν έρκουμαι πίσω στην πόλην μου που τη δουλειάν κατα τες 9:30, σκοτωμένος που την κούραση συνήθως του δωδεκάωρου που δουλεύκω τες πέμπτες.  Έχω περίπου 45 λεπτά ταξίδιν τζιαι 3 αυτοκινητόδρομους διαφορετικούς να αλλάξω.  Ζήτω η μοναξιά της σκοτεινιάς τζιαι της αμιλησίας.  Πάντα στον τελευταίον χάϊγουέη μόλις φκώ πάς τη ράμπαν του τζιαι αναπτύξω την ταχύτηταν που θέλω, έχω έθιμο να βάλλω στο σιντίπλεϊερ εναν κομμάτιν των σούφιδων αργό σεκλεττιστικό  που πάει περίπου 25 λεπτά με φωνές, νταούλια, λύρες, νέϋ, τύμπανα, σάζια κλπ, για να φτιαχτώ, να μερακλώσω τζιαι να ξεπλύννω την κούρασην της μέρας.  Κανεί με να πάω ώς την πόλην μου, τζιαι μάλιστα μπαίννει δυναμικά στο τελευταίον σεμάϊν μόλις φτάσω στα πρώτα φώτα της πόλης μου αν κρατήσω ταχύτηταν 145 χιλιομέτρων σταθερή.  Πρίν πάω σπίτι πάντα σταματώ στην πεζίναν να γεμώσω το ττογιότα με καύσιμο.   Πάω πάντα στην ίδιαν.   Τζιαι πάντα έσιει κάποιον τζιαμέ που εν ή λιβανέζος, ή σύριος, αιγύπτιος, κούρδος κλπ κλπ.  Αρέσκει μου πολλά να δυναμώννω τη μουσικήν (που εν πολλά πορωμένη, έννεν ππόπ, εν βαρετή παραδοσιακή που μόνον κάτι θρήσκοι μουσουλμάνοι ακούουν)  βάλλω την το λοιπό στη γή στον ουρανό δυνατά για να τους πειράξω να ξιππαστούν, θέλω να δώ την αθρώπινην αντίδρασην των κοπελλιών.  Εννα χαμογελάσουν?  Εννα αχχωθούν?  Εννα χαρούν γιατί ξαφνικά, στη ξενιτιάν, ακούουν τα φκιά τους πελλές μουσικές γνώριμες να αναβλύζουν που εναν τττογιότα πράσινον με έναν κυπραίον μέσα?  Πάντα έρκουνται τζιαι ρωτούν με (στα αράπικα.  Θέλουν να μάθουν τί εννοώ).  Δέ ξέρω γιατί, έννεν ποττέ ο ίδιος πεζινάρης τζιαι κάθε εφτομάδα σχεδόν κόφκω κουβέντες με κάποιον  -του στύλ "ώωωω  είσαι κυπραίος!!  ώωωω, αγιό ναππα, σουηδέζες, βυζιάαα, ώωωω, τυχεροίιι.   Μα γιατί ακούεις θρησκευτικές μουσικές?. "   

Πόψε είσιεν έναν μουστακαλλήν που ήρτεν να μου βάλει πεζίναν τζιαι μόλις άκουσεν τη μουσικήν, εγέλασεν τζιαι εττόκκαρεν με, ερώτησεν με πόθθεν είμαι,   (κύπρον είπα του), λαλεί εν που την ανατόλιαν, κούρδος, τζιαι μετά χωρίς εξήγησην έβαλεν τη κκελλέν του σχεδόν μές το παράθυρον μου τζιαι άκουεν αμίλητος πέντε λεπτά ώςπου να γεμώσει πεζίναν.  Έν ένιωσα άβολα τίποτε.  Εμοιραστήκαμεν τη στιγμή.  Επλέρωσα τον τα είκοσι του δολλάρια.  Ύστερα ξαφνικά τραβά πίσω τζιαι κάμνει τόπον, τζιαι ψηλώννει τα σιέρκα του  έναν πάνω έναν κάτω τζιαι έδωκεν δέκα γυρούς λεβέντικους, ποτζιήνους των μερακλήων του ζεϊμπέκκικου κάτω που τες φλορένσες της πεζίνας δίπλα που τες μηχανές μές τη μέσην του δρόμου.  Επαλάβωσα.    Υποκλίθηκεν.   "Ήμουν δάσκαλος  χορού", λαλεί μου με τα σπασμένα του ενγκλέζικα.   "Ξέρει τζιαι σάλσαν ο Άχμετ (έδειξεν μου έκλωσεν τα κωλούθκια του τζιαι εκωλόσυρεν τα πόθκια του με μαεστρίαν)  ξέρει μοτέρνους χορό (εξανάδειξεν μου, τζάζ τουντη φφοράν).  Αλλά αρέσκει  το folk χορό  παραπάνω που ούλα, έξερεν παππούς μου."  

"καλη  νύχτα σσου"


Σχόλια

Ο χρήστης Ρωξάνη είπε…
Στο "έναν ττογιότα πράσινο μ' έναν κυπραίον μέσα" θυμήθηκα ιστορίες παλιές με ανθρώπους που χάθηκαν στα ξένα. Ελάχιστα τα κοινά με ένα σημερινό «διάσπορο» εντούτοις Κυπραίοι μακριά από την Κύπρο, νοσταλγοί της πατρίδας, βυθισμένοι «στη μοναξιά της σκοτεινιάς και της αμιλησίας».
Ωραία η στιγμή στο βενζινάδικο.

Καλή μέρα να έχεις.
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Τελικά σε ούλλους τους χώρους τζιαι στους πιο απίθανους βρίσκονται άνθρωποι που εκτιμούν μουσικές που δεν περιμένει κάποιος.. δάσκαλος χορού σε πεζίνα! οκ ακούσαμεν το τζιαι τούτο!

ταχύτητα 145 χιλιόμετρα Διάσπορε; έννεν πολλά; παρόλο που τα highway φκάλλουν σου τούτην την ανάγκη I know :)
Ο χρήστης MARINOS είπε…
Διάσπορε, εσυγκίνησες με. Πολλά!
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Ηλιόδεντρον
Έχουμε κοινή γραμμή που μας ενώννει εμείς οι μετανάστες του σήμερα με εκείνους του χτές. Μερικά πράγματα δέν αλλάζουν. Η νοσταλγία είναι η ίδια, και οι στιγμές οι μικρές που σου την απαλύνουν εν πολύτιμες. Μια γνώριμη λαλιά. Μιά σημαία σε ενα παράθυρο. Μια γλάστρα δυόσμος. Εν ωραία να πονείς κάποτε. Καλη μέρα.


ρουθλες καλή μου εν σωστά που λαλείς.
Νομίζουμεν οτι είμαστε μόνοι μας που μας αρέσκει κάτι, μετά σε τόπους απίθανους βρέθετε μπροστά μας. Μα έπρεπεν να εθώρες τη φάση, ήταν να φυρτείς. Έωκεν του χορού ο κουρδος τζαι αψε.
Η ταχύτητα που λές εν μεγαλη ναι, αλλά ούλλοι τόσον πάν, αμα πάεις πιό σιγά παίζου σσου πουρούες (οι αυτοκινητόδρομοι εν των 5-6 λωρίδων, τζιαι τα αυτοκίνητα τεράστια )


μαρίνο
Καλή σου μέρα φίλε. Ξέρεις, άρχισα δακάτω που φοιτητής πρίν δέκα χρόνια που ετέλειωσα το μεταπτυχιακόν μου. Εν επρόσεχα τίποτε τα 'πεθυμιστικά'. Σιγά σιγά, άλλαξεν το πετσί μου, έγινα μετανάστης τελικά. Τωρά που έν έχω σπίτιν πούποτε, πεθυμώ τα ούλλα. Καλή παρασκευή.
Ο χρήστης rocknsane είπε…
Έσιει τζαιρό που θέλω να σου σχολιάσω, συγκινούν με πολλά οι ιστορίες σου τζαι ο τρόπος που τες λαλείς με τζείνον τον τρόπο που είσαι συγκινημένος για κάτι που είπε ένας φίλος σου τζαι την ίδια στιγμή λαλεί σου κάτι για να γελάσεις τζαι γελάς με ένα αναστεναγμό πολλά παιδικό τζαι αθώο. Να 'σαι καλά Διάσπορε, όπου τζαι να 'σαι!;)
Ο χρήστης διασπορος είπε…
rocknsane
εσυγκίνησεν με τουτον που έγραψες. καλή σου παρασκευή. Γυρεύκω τούτες τες στιγμές, μήπως τζιαι ξυπνήσει ο λήθαργος του νού..
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Παρετά ποττέ να σου λείπει ο τόπος σου, όσο σκατάς τζαι να'νει?

Κατά τ'άλλα, είπαμεν τα τζαι παλιά, οι Πέμπτες πρέπει να ξιλειφτούν!
Ο χρήστης Aceras Anthropophorum είπε…
A τζιαι έν έκοψα τζιαι γώ μες το τογιώτα τζιαι να κατεβούμεν να κόψουμεν έναν χορόν τζιαι οι τρείς μας...

Φέκκιου για την άννοιξη στο προηγούμενο
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
έντα ωραία άμα διασταυρώνουνται οι αθρώποι

έτσι νιώθεις πλούσιος
Ο χρήστης the bastard; unshaved. είπε…
Μάνα μου ρε!
Πολλά ωραίο ποστάκι.
Είδες την ξενιτιά;
Ο χρήστης thalassamov είπε…
πολλά συγκινητικό, πραγματικά.
Στο εξωτερικό μόνο, μπορείς να ζήσεις τέτοιες εξάρσεις "ύμνων" προς τις ρίζες.
Κι όσο να' ναι, η μουσική έχει πολύ πλατιές λεωφόρους άμαν θέλει να μας πάρει πίσω σε όσα σημαίνουν σπίτι/πατρίδα.
Την αγάπη μου.
Ο χρήστης ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΣ είπε…
"χωρίς εξήγησην έβαλεν τη κκελλέν του σχεδόν μές το παράθυρον μου τζιαι άκουεν αμίλητος πέντε λεπτά ώςπου να γεμώσει πεζίναν. Έν ένιωσα άβολα τίποτε. Εμοιραστήκαμεν τη στιγμή"


Ανατρίχιασα. Μπορεί ναν που εν νύχτα, μπορεί ναν επειδή έγραψες το ωραία, μπορεί επειδή εμετέφερες τούτο το μαγικό το απλό που μπορούν μόνο δύο ξένοι μεταξύ τους να ζήσουν.

μπορεί να λέω και βλακείες


Να σαι καλά διάσπορε, περιπλανώμενε..
Ο χρήστης Marl3n είπε…
Panta o 3enitemenos ergazomenos laos perna mou mia glikeia nostalgia, sigkinisi kai lipi. Einai poli wraio pu tus katalavaineis cos hardly ever anyone understands how migrants feel...
Ο χρήστης papoutsosiko είπε…
ma kala re diaspore an pethimas tin kipro toso polla giati en erkese piso gia panta? tziai mathites ennavris, tziai pio llio enna odigas tziai me tin texnologia mporis na stelnis tes sinthesis soy stes 4 gonies tou planiti.
Ο χρήστης Λεμέσια είπε…
Μουσικά καρδιοκτύπια ανθρώπων της διασποράς σ' ένα σταθμό καυσίμων...

Ωραίες στιγμές μας μεταφέρεις, Διάσπορε...

Καλό σου βράδι...
Ο χρήστης Diasporos είπε…
psychia
Καταλαβαίνεις για την πεθυμιά...

Δυστυχώς τες πέμπτες δέ μπορώ να τες αφήσω ακόμα γμτ. Ριάλλια, ριάλλια, μωρά, μωρά.


ακέρα αέρφιν
Ναι! Θα εδιούσαμεν δυό γυρούς να του δείξουμεν τον αντρικό τον αντικρυστό.
Πέ μου εννα βάλεις φωτογραφίες τζιήνου του ωραίου χωραφκιού στη γειτονιά σσου? Αθθίσαν οι νάρκισσοι οξά κόμα?

ρίτσα
Έν έσιει πιό ωραίον αίσθημαν. Αμα μοιραστείς αθρώπινη στιγμή με άλλον ον σταματάς να είσαι μόνος σου.


αξύριστε
Το περίεργο είναι δέν είχα καθόλου τούτα τα συναισθήματα οσο ήμουν φοιτητής. Εν που εκατάλαβα οτι μάλλον εν θα πάω πίσω ποττέ μου. Τοτε γίνεται ξενιτιά. Τότε προσέχεις τα μικρά, τα παγκόσμια. (έν νιώθω μόνον κυπραίος, προσπαθώ να έβρω κοινά με πολλούς άλλους)

θάλασσα μώβ
Η μουσική της μέσης ανατολής (τζιαι η ελληνική μέσα δηλαδή) ενώννει λαούς που τη μεσόγειο ώς τον ινδικό ωκεανό. Τζιαι αμα προσέξεις, εν για τα ίδια πράματα που μιλούμεν ούλλοι. Το μίσος μεταξύ λαών θα ελλιόστευκεν αν εκαταλαββαίναμεν παραπάνω που μουσική τζιαι εμοιραζόμαστεν στιγμές παρόμοιες, ξέρεις το?



φλεγόμενε

Μάλλον θα έζησες τζιαι σύ τέτοια στιγμή για να σε άγγιξε. Η στιγμή που μοιράζεται μεταξύ δύο ξένων είναι το αντίδοτο στην αθρώπινη μοναξιά.
Να σαι καλά.

marl3n
Επειδή δακάτω είμαστε ούλλοι απολύτως migrants βασικά, υπάρχει λιγότερο suspicion τζιαι αννοιχτοσύνη. (το καλόν της χτερνίας) , τζιαι αφού μοιάζουν ούλλοι μεσογειακοί, εν φάτσες που ξέρω τζιαι πεθυμώ. Έσιει έναν άλλο στην πεζίναν, πάς τα 60, λιβανέζο με σκεμπέ, μουστάτζι, αττίκα, νυχούδι, ντυμένος με παντελόνιν μπλέ του ράφτη τζιαι πουκάμισον άσπρον. Πέ μου, έν ξέρεις τούντον τύπον αθρώπου? Κάμνει σε να νιώθεις τη θαλπωρήν του γνώριμου...



ά ρε παπουτσόσυκε
Με έννεν τη κύπρον που πεθυμώ. Εν το Σπίτιν μου. Τζιαι έν υπάρχει πιά οπως ήταν. Ποττέ έν θα μπορώ να πάω πίσω τζιαι να μπορώ να ανήκω (ανοίκω, όπως λαλώ). Όπου τζιαι να ζήσω, το Σπίτιν μου εν συνδυασμός Κύπρου- Αμερικής. Τζιαι έτσι χώρος έν υπάρχει.

λεμεσια
την καλησπέρα μου.
Και σύ καταλαβαίνεις...
Ο χρήστης Arahni είπε…
Θα δοκιμάσω τη συνταγή το σάββατο και θα σου πω σχόλια, ευχαριστώ! Όσο για την απάντηση σου στον παπουτσόσυκο...εν κάτι που άρχισα να καταλαβαίνω τωρά τελευταία. Κάποτε είπε μου κάποιος: εν καλύτερα να μεν έχεις καμιά πατρίδα παρά να έχεις δύο. Τωρά καταλαβαίνω τι σημαίνει.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.