Του τριήμερου τα εδέσματα

Μετά που τέσσερις εβδομάδες αποτοξινωτικής δίαιτας μπορώ επιτέλους να ξαναφάω λλία πράματα πχ ψάριν τζιαι χοιρινόν (btw το χοιρινόν δακάτω εν 'άσπρον κρέας'  με πολλά λλίη μίλλα, όσην το κοτόπουλλο)   τζιαι επι ευκαιρίας του τριήμερου που γιορτάζουμεν δακάτω κάμνω κάθε μέρα σούβλες τζιαι καπνιστά στα κάρβουνα, με τα κοπελλούθκια να βουρούν στο εκκολαπτόμενο μου γρασίδι (έφερα τον φίλον μου το Γιαννήν τον Συνθέτην που εν άνεργος, τζιαι έσασεν μου την αυλή εφύτεψεν τζιαι φκιορούθκια τζιαι γρασίδι).

Εχτές έψησα πολλά ωραίο ψάρι για την κουμέραν μας την υπέρ-ομιλητική ωκεανογράφο που ήρτεν που το Σάν Φρανσίσκο να μας δεί.    Έκαμα φιλλέττα λιθρινιού που εγόρασα στην ελληνική ψαραγορά της διασπορούπολης που τη χαμογελαστή κυράτσα.   Ήταν ολόφρεσκο το ψάρι, έβαλεν με να το μυριστώ γιατί ξέρει οτι είμαι πολλά ιδιότροπος.   Ήρτα σπίτι χαρούμενος τζιαι μαρίναρα τα σε λεμονοχυμό, λεβάντα, θυμάρι τζιαι ρίγανη χλωρή.  Εκάπνισα τα με ξύλον της κκεραζιάς, που κάμνει πολλά για άσπρο ψάρι.  Φυσικά έψησα  τζιαι εποχιακές μικρές πατάτες του φούρνου σε μπόλικο ελαιόλαδο  με λεμονορίγανη τζιαι μυζίθρα ξερή τριμμένη να πυροκαεί τελευταία στιγμή  (ποτούτες έν έφαα δυστυχώς).    Εμίλαν η κουμέρα, εμίλαν έν έσκαζε λεπτόν, έπιννεν μόνη της το κρασίν αλλά  μόλις έφαεν τον πρώτο βούκκον του ψαρκού εσσιώπησεν αμέσως τζιαι έκαμνεν ήχους ακατάλληλους για οικογενειακά τραπέζια.

Σήμμερα ήρτεν ένας φίλος μου κουβανοαμερικάνος  με την οικογένειαν του, τζιαι για να τον τιμήσω έκαμα κουβανέζικα φαγιά -φασόλια μαύρα με καπνιστό μερίν του σιοίρου, τζιαι πριζόλες του λαιμού στα κάρβουνα πασπαλισμένες με κύμινο  (αρτυσιά).   Έλειπεν μας το ρούμιν, το οποίον απαγορεύει η δίαιτα.

Αύριον εννα κάμω κοτόπουλλο ολόκληρο καπνιστό σε ξύλα της μηλιάς, μαριναρισμένο σε γιαούρτι, συνταγή που την Κωνσταντινούπολη, με μπόλικη πάπρικα τζιαι πιπέρκα μακρυά οφτά καψαλισμένα, με ατζέμ ππιλάφι για συνοδευτικό.  Γυρεύκω πελάτες γιατί εγώ δέν μπορώ να το φάω.

Επεθύμισα τες μπύρες, το κρασί, τα ρούμια, έσιει ένα μήνα να βάλω στο στόμα μμου αλκοόλ.
Επεθύμισα να κάμω οχταπλόν εσπρέσσο με τζιήντο ειδικό μπρίκκιν που τον ψήννεις στο κάζι, καφέν της Αιθιοπίας αρωματικό.  


Σχόλια

Ο χρήστης iordanou είπε…
Διάσπορε, τα γέριμα. Είμαι στες Αγγλίες τζιαι τρώω sandwitch εδώ τζιαι κάτι μέρες ελέω εξεταστικής. Έκαμες με να τρέχουν τα σάλια μου.

Καλά να περνάς:)
Ο χρήστης ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΣ είπε…
μίλησε κανείς για την άγια την κοιλιοδουλεία?

εγώ είμαι μαζί σου
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Γ.Ι

Ού δουλειάν έβαλα σε σε πειρασμόν τωρά τζιαι είσαι σαντουτσιόπληκτος γμτ. Σόρυ. Πότε πάεις κύπρον? Αντέχεις ά-σουβλος ως τότε?

Πιστεύκεις εγόρασα σπίτι αντί διαμέρισμα δακάτω για να μπορώ να κάμνω σούβλες στην αυλούα?


Φλεγόμενε

Δοξάζω τ' όνομα της άγιας κοιλιοδουλείας.
Αφού το ακράτητο σέχςτο διονυσιακό επί καθημερινής βάσεως είναι εχτός πραγματικότητας για τους παντρεμένους μετά που κάμνουν μωρά, αφού ο γιατρός έκοψεν μου το αλκοόλ, αφού το τσιγάρον εσταμάτησα το έσιει 5 χρόνια, δοξάζω τουλάχιστον την Μεγαλομάσητη :-)
Ο χρήστης dokisisofi είπε…
επεράσαν 4 εφτομάδες μάνι μάνι;
Ο χρήστης Diasporos είπε…
δοκη
ναι γμτ. Το περίεργο: Αρέσκει μου. Έχασα τζιαι 3 κιλά έτσι πάς το αστείο. Τζιαι νιώθω πολλά καλά, καθαρός. Περίεργο.
Ο χρήστης dokisisofi είπε…
μεν ανησυχείς πως τα έχασες...ήβρα τα ποδά εγώ :PP
Ο χρήστης Sike είπε…
"φάε πατατούες"
"όι, μητέρα, απαγορεύεται"
"φάε τζι εν καλές"
"ξέρω το, μητέρα, αλλά κάμνω δίαιτα"
"φάε τζι εν καλές"

"πιε λλίο κρασούι"
"όι, μητέρα, ευχαριστώ, εν πρέπει"
"να σου βάλω λλίο;"

τα καπνιστά με ξύλο μηλιάς κτλ, πού και πώς ακριβώς τα καπνίζεις; ακούεται γιάμυ.
Ο χρήστης Diasporos είπε…
sike

Έχω φουκούν ειδική για κάπνισμα σάν τη βαρέλλαν, βάλλεις το κρέας που τη μιάν πάνταν, τα κάρβουνα που την άλλη, διατηρά χαμηλές θερμοκρασίες για να ψηννεις σιγά σιγά. Βάλλεις πάς τα κάρβουνα κάθε καμπόσην ώρα βρεμένο ξύλο της μηλιάς τζιαι επειδή η φουκού έσιει καππάτζι τζιαι εν κλειστή ποκαπνίζει το ξύλον αντί να πάρει φωθκιά. Στην κύπρο θα το έκαμνα μές το φούρνον των ξύλων τούτο. Δοκίμασε με ξύλο βρεμένο της ελιάς ή της τερατσιάς. Αν έβρεις δρύν εν καλά επίσης, αμπέλι. Να βάλλεις τα ξύλα σε σίκλα νερό για μιάν ώραν να φουσκώσουν. Γίνεται τζιαι πάς σε φουκού αν βάλεις τα κάρβουνα σου μονόπαντα τζιαι βάλεις το κρέας που την άλλη (για να μέν κρούσει) τζιαι ύστερα καλύψεις τη φουκούν ολόκληρη με ασημόχαρτα. Κάμνει τέλεια bbq ribs αμερικάνικα τούτος ο τρόπος (8 ώρες)

:-)

Πέ του χάσπα..
Ο χρήστης stalamatia είπε…
Tζιαι οι κληματόβεργες δίνουν νοστιμιά .
Ο χρήστης drSpock είπε…
Γιατι?!! Γιατί, μας το κάμνεις τούτο?!!!!Θα σταματήσω να δκιαβάζω το βλογ σου λαλώ σου το! Εγώ τρώω κρακεράκια τα γέρημα τζι εσύ ψάχνεις πελάτες για Κων/πολίτικο κοτόπουλο?! Πόσο πάει το κούρριερ? Αν κόψω να έρτω ως τη Χτερνία να γλυτώσω την αβιταμίνωση, υπόσχεσαι μου γαστριμαργικά όργια τουλάχιστον?!

(Πάλε καλά που η γιαγιά μου φυλάει μου που τα τωρά αμπελόφυλλα για κουπέπια για τον Αύγουστο.)
Ο χρήστης Diasporos είπε…
stalamatia

λαλούν πάει να ψήσεις ψάρι με τες κληματόβεργες γιατί έν έχουν πολλά δυνατή γεύση τζιαι δέν σκεπάζουν τη λεπτή γεύση του ψαρκού. Δυστυχώς δακάτω εισάγουν τες που την καλιφόρνια, η οποία εν 4000 χλμ μακρυά οπότε κοστίζουν 15 ευρώ το δεμάτιν.


δρ σπόκ
Μανα μου τζιαι σύ είσαι νηστιτζιή? Καλάν οι άλλοι εν φοιτητές εσύ γιατί έν μαγειρεύεις καλοφαϊες? :-) Να σου στείλω λλίον κοτόπουλλο? Εν πολλά καλό, χουμίζω τη συνταγήν πολλά εν η αλήθκεια.

Πάω να άψω τη Σούλλαν τη Φουκού τωρά. Εννα πάρει 4 ώρες σιγά σιγά. Άχ τζιαι δέ μπορώ να πιώ καπιρίννιες γμτ. Ακούω δίπλα τους βραζιλιάνους γείτονες που αντακώσαν στην αυλούαν τους πάρτυ με σούβλες, σάμπες τζιαι αππώματα, σούζουνται πισινοί κάθε σάϊζ τζιαι ηλικίας, τζιαι γελούν ανέμελα τα πρόσωπα. Τί ωραία να μέν είσαι neurotic.
Ο χρήστης drSpock είπε…
Γιατἰ Διάσπορε μου τζι εγώ σα φοιτήτρια ζω και θα ζω για αρκετόν καιρόν ακόμα. :(
Και όπως σου ξαναεξήγησα για οτιδήποτε με παραπάνω που 5 (κάμε το 3 καλύτερα) υλικά σκέφτουμαι το ένα μήνα πριν το αποφασίσω! Εξάλλου μπορεί να είμαι μερακλού στο φαί αλλά μόνον άμαν το βρίσκω έτοιμον, καλή ώρα. Το ερώτημα σου είναι ρητορικόν ελπίζω και το κοτόπουλλο είναι ήδη καθοδόν!
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Τότε άκου συνταγή εύκολη, να τρώεις ούλλη εβδομάδα.

Γόρασε ενα μπουκαλάκι ξερά herbs de provence που τα spices του σουπερμάρκετ. (λεβάντα, θυμάρι κλπ νεκατωμένα)

Πιάσε ζάμπες του κοτόπουλλου (thighs). Eν τζιαι φτηνά πολλά.

Άλειψε τες λάδι άλας τζιαι καμπόσα herbs.

Βάλε στο φούρνο για μισή ώρα. Τέλος.
Ο χρήστης Sike είπε…
μάλλον θα ξεκινήσω που τούτον το τελευταίο ρε ντάιασπορ... το κάπνισμα επί ασημοκολλημένης φουκούς για 8 ώρες θα το παραπέμψω προς το παρόν στις ελληνικές καλένδες (ααατςς, επιτέλους εχρησιμοποίησα το)
Ο χρήστης drSpock είπε…
Πολλά καλή ιδέα. Που βδομάδας που θα πάω σούπερμάρκετ θα φροντίσω και θα σε ειδοποιήσω για το αποτέλεσμα. Κι αν πάν όλα καλά διάς μου τζαι συνταγήν με 5 υλικά!
Ή γράφεις τες σε βιβλίο, γίνεσαι η Βέφα της Χτερνίας-Κύπρου και ζεις το όνειρο σου!
Ο χρήστης διασπορος είπε…
sike

Εν πολλά καλή η συνταγή, πρόσθεσε τζιαι πατατούδες ψιλοκομμένες να δείς τί ωραία.


δρ σποκ
Χαχα θα το σκεφτώ. Να αρκεψω να βάλλω εύκολες συνταγές στα Ιστομαγειρέματα , for busy people νομίζω..
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ρε διάσπορε ούλλες οι συνταγές σου έχουν μέσα κρεατικά! Εν θα ζήσουμε κ' εμείς οι χορτοφάγοι τι λαλείς;
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Μα ανώνυμε μου γιατί δέ μιλάς τότε? Γράφω συνταγές μόνον άμα κάμω κρέας εν καλά που λαλείς. Το παράξενο είναι τρώω κρέας 2 φορές το μήνα τζιαι τες άλλες μέρες τρώω χόρτα τζιαι φασούλια. Να σου γράψω κάτι πελλές συνταγές με φασούλια τζιαι λουφκιά να δείς τότε.
Ο χρήστης dokisisofi είπε…
ρε τη σούλλα τη φουκού...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ε μπράβο ρε Λεβέντη άρκεψε να γράφεις καλό :D
Τζαι για μακαρόνια τζαι πατάτες,αν γίνεται!
Ο χρήστης Triolouin είπε…
Ερώτηση κρίσεως:Πού στο καλό βρίσκεις ξύλα κεραζιάς, μηλιάς, παπουτσοσυτζιάς what ever,τζιαμέ που'σαι? Respect! Έκαμες μας τζιαι επεινάσαμεν!
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Aνώνυμη/ε

Ανάμενε ανάρτηση. Αρέσκει μου να κάμνω νηστίσιμα κυπριακά με ενίσχυση ευρωπαϊκή.

τριολούιν
Ξέρεις η αμερική εν η Μάνα Της Σούβλας, εν επιστήμη δακάτω οπότε μπόρεις να γοράσεις ότι αποξεραμμένο ξύλο θέλεις που την ειδική αγορά, τζιαι το καθενα έσιει τη χρήση του.
Ο χρήστης iordanou είπε…
Διάσπορε,

Ακόμα ένα ψήφο εμπιστοσύνης για τα νηστίσιμα. Τζιαι εγώ πρίν ένα χρόνο παρά κάτι μέρες έκοψα το κρέας μιαν τζιαι καλήν

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.