Η μικρή μου Διασπορούλα μαγειρεύει.

Η κόρη μου, δυόμιση σχεδόν χρονών.  Δείχνει πολλύ ενδιαφέρον για το φαγητό, το μαγείρεμα.  Δέν μου προκαλεί έκπληξη το γεγονός αφού συνέχεια μές την κουζίνα είμαι  (έτσι μπαίνουν τα έξτρα κιλά).  Κάθε πρωί μάλιστα έχουμε ρουτίνα μυριστική.  Ανοίγω όλα τα spices, την πάπρικα, το πιπέρι, τη ρίγανη, να τα μυρίσουμε στη σειρά.

Πόψε μαγειρεύω φρέσκο ντόπιο μπακαλιάρο, λαχταριστό.  Το ψάρι είναι το αγαπημένο φαγητό των παιδιών.

Φέρνω την καρέκλα κοντά στον πάγκο, για να με βοηθά ο κορίτσαρος μου.  Καθαρίζει το σκόρδο, ανακατεύει την ντομάτα, βοηθά να βάλουμε λάδι στο τηγάνι.  Με τεράστιο χαμόγελο, πονηρά ματάκια, και αναμαλλιάρα.

"Κούκλα μου πρόσεχε, κάμνει κάου το τηγάνι, εντάξει?"

Ξέρει να προσέχει.  Προσπαθώ να μέν την τρομάξω, ή να την αγχώσω για τα μαχαίρια, τη φωτιά.  Άλλο να προσέχεις, άλλο να φοβάσαι.

Τη βάζω να δοκιμάσει τη σάλτσα ντομάτας.
Και το αλεύρι.

"Μμμμμ  παπάκη, tasty!!!"

"Κούκλα μου, that's flour.  It makes bread. Ψωμί."


Βουτώ το ψάρι ολόκληρο σε αβγό, μετά στο αλεύρι το παπρικωμένο.


"Παπάαα,  bread-fish!!!"   λέει το διαβολάκι μου.

Της δίνω και φιδέ, θα φτιάξουμε πουργούρι με άνηθο.  Μασά τον φιδέ.

"Crunchy παπά."



Το ψάρι χοροπηδά με θόρυβο στο λάδι και προσέχουμε μήν καούμε απο τις πιτσικλιές.
Έτοιμο.


Στο άλλο σκεύος χορεύουν και οι ζωντανοί αστακοί για τη μάνα τους.  Είναι τα γενέθλια της κι ετοιμάζω δείπνο οικογενειακό, με επιδόρπιο red velvet cake, κλασσικό αμερικάνικο, κεράκια.  Έθιμα οικογενειακά που γεννιούνται.


Πώς τα βλέπει ο νούς ενός μωρού?   Να μαγειρεύεις με τον παπά σου παρέα.  Τί μεταφέρεται, αρχαίο, μές το υποσυνείδητο?   Πώς νιώθει κάποιος όταν συμμετέχει στις καθημερινές απλές τελετουργίες που όλοι μας παίρνουμε ώς δεδομένες?  Εγώ, ο πατέρας, δακρύζω την ώρα που βλέπω την κόρη μου με την κουτάλα να ανακατώνει το πουργούρι, είναι τόσο όμορφο.


Στο τραπέζι ανακοινώνουμε "This is papa's and diasporoula's fish, everybody!!"   Και με περηφάνεια η κοράκλα μου μασουλά το δημιούργημα μας με διπλή ευχαρίστηση.  Ο γιός μου, που είναι ειδικός στο καθάρισμα, μαζεύει τα άχρηστα και τα πετά στον κάλαθο.  Όλοι μαζί.
Θέλω τα παιδιά να νιώθουν μέρος ενός συνόλου, να συμμετέχουν στη ζωή.  Να είμαστε ομάδα.


Και η χαρά της πατρότητας είναι μεγάλη, με γεμίζει.

Σχόλια

Ο χρήστης thalassamov είπε…
Αχ τί όμορφες εικόνες!!!
Ταξιδεύεις κάθε κόρη που είχε μια τόσο όμορφη σχέση με τον παπάκη της, ξέρεις το; εκλαμούρισες μας μεσονύχτια...
Όντως, τελετουργίες ενδοοικογενειακές που δίνουν ψυχή στην έννοια σύνολο. Ομάδα.
Στο μαγείρεμα μπλέκονται πολλά: δένεσαι με τον δάσκαλο πατέρα ή μητέρα/γιαγιά/παππού/θείο/θεία αλλά ελευθερώνονται και γονίδια γεύσεων ταξιδιάρικα, που σε παίρνουν πίσω στις πατρίδες των προγόνων αλλά και στις εποχές τους. Υποσυνείδητα δένεσαι μαζί τους, μεγαλώνοντας σμίγεις το αλεύρι με το κρασί χωρίς να ξέρεις πραγματικά γιατί. Όμως βιώνεις το, ακριβώς όπως γίνεται με την καλή μουσική αλλά και με τη ζωγραφική.

Να σου ζήσει η Αγάπη σου!
Πολλά "μμμάααα" στα μωρά σου!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
Ο χρήστης Χασιμιός είπε…
Όντως "Φωτεινή εμπειρία". Ζωντανή υπενθύμιση πόσο ωραία μυρίζει η ζωή αν δίνει κανείς σημασία εκεί που πρέπει.
Ο χρήστης rose είπε…
:-)

απίστευτο οτι ξεκινησε τόσο νωρίς!
Ο χρήστης Itsmylife είπε…
Εν γεγονός, τα μωρά δείχνουν ενδιαφέρον πάντα για την μαγειρική. Έτσι ήταν/είναι τζιαι με τα δικά μου μωρά. Του μεγάλου μου όμως τωρά το μόνον που του έμεινεν εν το tasting των φαγιών που μαειρεύκουμεν...Τα μιτσσιά όμως, αρέσκει τους ακόμα να βοηθούν! Στιγμές που δυναμώνουν την οικογένεια!
Ο χρήστης Leni είπε…
How sweet!
Όσο πιο νωρίς, τόσο το καλύτερο!
Ο χρήστης postbabylon είπε…
awwww:-)
ena filouin sth diasporoulla!
Ο χρήστης Blackbeard είπε…
Φίλε Διάσπορε, η δική μου εν 1 1/2 χρονού τζιαι κάμνει το ίδιον, τα σιέρκα της εν συνέχειαν μεσα, ακριβώς την εικόνα που επερίγραψες θέλω τζι εγώ :-)
Ο χρήστης Κκουλλάς είπε…
Όμορφες εικόνες πραγματικά,

Να σου ζήσει η κυρία Διασπορίνα
Ο χρήστης ρίτσα είπε…
mana mou re na sou zhsoun
Ο χρήστης μισ πσαροκόκαλο είπε…
μα τι τρομεροι διαλογοι!!!
γαμωτο,ζηλεψα!
:))))
Ο χρήστης Neraida είπε…
Να σου ζήσει η Διασπορίνα σου!
Να χαίρεσαι την διασπορο-οικογένειά σου!

Από μένα, μπόλικη νεραϊδόσκονη για να την αναμίξεις με τα spices.
Ο χρήστης ruth_less είπε…
Το μήλο κάτω που τη μηλιά! (σόρυ που σε λέω μηλιά... μιλώ στο feminine side σου... χα χα!)

Να τους χαίρεσαι όλους! Τέλειες εικόνες και στιγμές :))
Ο χρήστης Diasporos είπε…
Thalassamov
Εν υπέροχο συναίσθημα να είσαι εσύ εκείνος ο 'παπάκης' να σε θωρεί η κόρη σου με βλέμμα γεμάτο αγάπη και ασφάλεια. Έν το επερίμενα.


χασιμιός

Η ζωή μυρίζει. Μήπως η συνήθεια της μυρωδιάς της μας φέρνει τη ρουτίνα? Άμα ξαναπροσέξουμε τα όμορφα, τα απλά, εν τόσο γεμάτη ουσία. Ξαναγεννιούμαι μεγαλώνοντας ψυχούλες.


ρόουζ

Νωρίς νωρίς το πουλάκι μου. Κάθε μέρα που περνά οι φτερούγες δυναμώνουν. Ρουμπίνι μπόλικο στην καρδιά οι στιγμές αυτές, ρόουζ μου.



itsmylife
Νομίζω εν κύκλοι. Ο μεγάλος σου ή θα είναι μεζεκλής ή θα ξαναμαγειρέψει αμα έρτει η ώρα του.


λένη
Πιστεύω στην 'κουλτούρα της οικογένειας'. Απο νωρίς να μπούν σε ενδιαφέροντα απλά, που γεμίζουν τις αισθήσεις. Να προσέχουν γύρω τους.



postbabylon
Στέλλει σου φιλούι πίσω η μικρουλίτσα μου.


Blackbeard
Ώς του χρόνου φίλε μου, η αλλαγή θα είναι τεράστια. Ένα αδρωπούι μικρό θα γίνει. Πράγματι, μετά τα δύο χρόνια, θωρώ τα δίδυμα να μεγαλώννουν μέσα που κάθε τους πράξη, η χαρά εν μεγάλη.



ρίτσα
φένκιου κούκλα μου. Να έρτεις το καλοκαίρι να τα γνωρίσεις ά?


κκουλλά

Να σαι καλά κουμπάρε.



miss psarokokalo
Καλώς όρισες





νεράϊδα
Ευχαριστώ! Χαίρουμαι τους πολλά.



ρούθλες
Εν αλήθεια το γνωμικό. Τζιαι στο feminine side μου είμαι μηλιά/ελιά συνδιασμός, χεχε.
Ο χρήστης Moonlight είπε…
Τούντα πράματα που ο παραπάνω κόσμος εν καταλάβει πόσην αξίαν τζαι πόσην ομορφκιάν έχουν. Τζαι για τους γονείς, τζαι για τα μωρά, τζαι για το μέλλον...
Μπράβο σας!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mondestrucken/Φεγγαρομέθυστος

Ελάτε στες μουσικές

Στη συναυλίαν των μαθητών του Διάσπορου.